וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איביזה קרוסאובר: חשיפה רשמית - סיאט ארונה

27.6.2017 / 8:12

סיאט ארונה מנצל את כל החידושים האחרונים שהוצגו בסיאט איביזה, ומטפס כמה סנטימטרים מעל הקרקע לטובת חזות הפנאי הפופולרית. בחזית מנועי טורבו בנזין, דיזל, תיבה ידנית ותיבה דו-מצמדית. בארץ בסוף השנה או תחילת 2018

ניר בן טובים

סיאט ארונה מצטרף לשורה ארוכה של רכב פנאי בסגמנט ה-Bהעירוני, ובין יריביו הוותיקים ימצא גם את ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, אופל מוקה ועוד. זהו הרכב השני של סיאט המבוסס על הפלטפורמה המודולארית המשודרגת (MQB A0) שלדברי סיאט מאפשרת לחברה לרתום מרכבים הרבה יותר מגוונים לשלדה ולהושיב חמישה אנשים במרחב מחיה נדיב.

הארונה קצת יותר גדול מהאיביזה, עם נתון של 4.138 מ' (ארוך ב-8 ס"מ מהסופר מיני) והוא גם גבוה ממנה בעשרה סנטימטרים. בחברה מדווחים על מרחבי פנים עדיפים וכן תא מטען בנפח של 400 ל' (כ-50 ל' יותר מניסאן ג'וק ו-110 ל' יותר מסיאט איביזה).

התשובה לקיה ספורטאז': איך סיאט אטקה החדש?

חלל הפנים מציע הנדסת אנוש זהה כמעט לחלוטין לאיביזה וכן את אותן מערכות המולטימדיה והבטיחות. בסיס המערכת הוא צג ראשי שמונה אינטש עם תאימות למערכות הפעלה של אפל ואנדרויד, כניסות USB, ממשק בלוטות', פקדים מגלגל ההגה, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד. כן הוא מצויד בכל מערכות הבטיחות האקטיביות של סיאט: בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטיה מנתיב, פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד, התרעה על עייפות, חיישני תאורה, מצלמת רוורס ובקרת בלימה אוטונומית.

את הכוח מקבל ארונה ממנועי בנזין טורבו ומנועי טורבו דיזל. יחידות ה-3 צילינדרים המוגדשות מתחילות ב-1.0 ל' טורבו עם 95 כ"ס או בגרסה העיקרית - 115 כ"ס, בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית 7 מהירויות או תיבת 6 הילוכים ידנית. המנוע הבכיר במשפחה יהיה ה-1.5 ל' טורבו עם 150 כ"ס ובקרת ניתוק בוכנות לחסכון בדלק. באגף הדיזל, ה-1.6 ל' TDI בהספק של 95 ו-115 כ"ס. כלי התקשורת בגרמניה טוענים שגרסת 'קופרה' עם 200 כ"ס נמצאת על הפרק, אך טרם ידוע אם אושרה.

סיאט: "זו מתקפת הדגמים הגדולה ביותר שלנו. שעה שה-SUV הגדול שלנו יגיע גם הוא לכבישים, סיאט תשיק, בממוצע רכב חדש כל ששה חודשים במשך שנתיים וחצי. השקענו 900 מיליון יורו בפיתוחם של דגמי האיביזה והארונה".

כנהוג בסיאט, מחיר הרכב צפוי להיות זול יותר מהמתחרים, עם תג מחיר באירופה של כ-15 אלף יורו. לארץ הוא צפוי להגיע בסוף השנה הנוכחית, או בתחילת שנת 2018, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית צ'מפיון מוטורס.

סיאט ארונה. שי ארז, מערכת וואלה! NEWS
סיאט ארונה/מערכת וואלה! NEWS, שי ארז
סיאט ארונה. שי ארז, מערכת וואלה! NEWS
סיאט ארונה/מערכת וואלה! NEWS, שי ארז
סיאט ארונה. שי ארז, מערכת וואלה! NEWS
סיאט ארונה/מערכת וואלה! NEWS, שי ארז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully