וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזוקה שוטפת לרכב – המדריך לנשים

28.6.2017 / 7:43

התפקיד שלך כנהגת לא מסתכם בלהחזיק ידיים על ההגה. אז מה אם את אישה? הנה שבעה טיפים בסיסיים שכל אחת צריכה לקרוא, לשנן וליישם

ענת דניאל. באדיבות המצולמים
המכונית שלכן צריכה שתטפלו בה, גם אם לא כמו שאתן מטפלות בעצמכן/באדיבות המצולמים

יכולתי לפתוח בבנאליות, משהו בנוסח - "כמו שאנחנו זקוקות לתחזוקה שוטפת כדי לתפקד/להראות טוב, כך גם המכוניות שלנו". אבל אני לא משלה פה אף אחד - אנחנו הנשים זקוקות להרבה יותר יחס, "תחזוקה" ותשומת לב.

אבל... גם המכונית הנחמדה שלנו, שמחכה לנו בחניה, ומתניעה יפה כל בוקר, צריכה שיטפלו וידאגו לה. וכן, גם היא יכולה יום אחד לעשות לנו קונץ באמצע הנסיעה, ולהשאיר אותנו עומדות בשול דרך בכביש בינעירוני, תופסות את הראש.
רוצה מכונית אמינה לאורך זמן, זכרי שהיא עובדת קשה יום יום, בטמפרטורות גבוהות, עם חומרים כימיים שונים, ולעתים קרובות גם עושה שעות נוספות. לכן, יש מספר חלקים שצריך לבדוק בה דרך קבע.

עוד בנושא:

"מלכת הכביש" - האתר הרשמי
לעמוד של "מלכת הכביש" בפייסבוק
לעמוד האינסטגרם של "מלכת הכביש"

אישה מתקנת רכב. ShutterStock
את לא חייבת להבין כל מה שקורה בפנים, אבל לדעת לפתוח מכסה מנוע צריך/ShutterStock

אז למה כדאי לשים לב במכונית ומדי כמה זמן?

1. פתיחת מכסה המנוע – לא לצחוק, זה שווה התעכבות. כמו שגברים משתהים ומנסים פעם פעמיים לפני שהם מצליחים לפתוח את המכסה, כך אולי אנו ניתקל בקושי קל כשהרכב קר. אם אתן אחרי נסיעה, המתינו שיתקרר - זכרו, יש לולאת ברזל קטנה שמחוברת למרכז מכסה המנוע, ובחלק התחתון של הרכב (מעל הפגוש) יש וו או קרס קטן שמשתחל ללולאה הזו בכל טריקה. כדי לפתוח את הנעילה הזו, נצטרך ללחוץ על קצה הקרס הזה (בצידו), על מנת שיצא וישחרר את הלולאה.

2. צמיגים – שמישים בין שנתיים לחמש שנים, בהתאם לסוג הנהיגה שלכם ותכיפות השימוש. חשוב לזכור, מצב הצמיגים הוא קריטי ביותר עבור כל אחת ואחד מאיתנו הנהגים/ות.

צמיג ישן או חלק - שהחריצים שלו חלקים ומשויפים, או שמופיעים בצדדיו סדקים בשל תנאי האקלים, זה צמיג שלא ישמור עלינו בבלימה, בנסיעה ארוכה או בתנאי כביש בעיתיים, וזה ממש לקיחת סיכון. צמיג טוב צריך בעל חריצים בריאים, כהה, "רענן" ומלא באוויר. איך נדע כמה אוויר? בהתאם להוראות הרשומות בצד דלת הנהג או הנוסע לצדו, או בצד כל תחנת ניפוח צמיגים בתחנות הדלק. אתן יכולות לבדוק כמה אוויר יש לנפח בצמיגים הקדמיים והאחוריים של מותג הרכב שלכן, להקיש את המספר על הצג, להסיר את פקק הפלסטיק מהוונטיל במרכז הגלגל (כמו באופניים), ולהצמיד חזק את פתח צינור האוויר לוונטיל החשוף, עד שאתן שומעות את צליל הניפוח המיוחל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אישה מתקנת רכב. ShutterStock
כדא לבדוק צמיגים כדי לא להגיע לזה/ShutterStock

3. מצבר – שמיש ל-2.5 עד 4 שנים, תלוי במידת השימוש שלכן ברכב, ומספק אנרגיה חשמלית, בלעדיה לא נוכל להתניע את הרכב. ראשית, יש טיפולים שנתיים או שוטפים במוסכים המורשים, בהם יכולים לבדוק עבורכן מה מצבו של המצבר. אם אתן רוצות להתרשם ממצבו לעתים קרובות יותר (מדי כמה חודשיים), ניתן לגשת למוסך קרוב שימדוד בעזרת הידרומטר את כמות הנוזל-חומצה שנותרה בגוף המצבר. מצבר ניתן למילוי והטענה מחדש עד לבלאי סופי.

4. שמן – החומר ששומר על תקינותו של המנוע. יש מדיד שמן שבקצה שלו לולאה מפלסטיק (צהוב/אדום בדרך כלל) שמבצבצת בצורה בולטת. יש להוציא את המדיד, לנקות אותו בקצהו ולהכניס אותו שוב עד הסוף, כמה שניתן. אחרי שטבלנו אותו יש להוציא אותו לבדוק כמה סימונים או חריצים בקצר המדיד מכוסים בשמן. אם ישנם חריצים שאינם מכוסים יש חוסר, ואם אין שמן כלל, פתחו את המכסה הצבעוני של המיכל, רק כשהרכב קר ומלאו את המיכל בשמן בזהירות, מספר ס"מ לפני שהוא מתמלא.

אישה מתקנת רכב. ShutterStock
וכדאי לעשות הכול נכון כדי לא להגיע לזה.../ShutterStock

5. מים לרדיאטור – זהו נוזל הקירור (נוזל מיוחד, לא מי ברז) שממלאים ברדיאטור, כדי לשמור על טמפרטורה מאוזנת של המנוע. המיכל הזה הוא שקוף ובעל פקק צבעוני, ותוכלו להבחין בקלות עם חסר בו מים.

6. מים לווישרים – אחח, כמה אנחנו אוהבות את החלק הזה. אולי כי זה המיכל הקל ביותר לאיתור, והוא גם נראה הכי סימפטי וקל לתפעול. צינור פלסטיק שקוף, עם פקק כחול וסימון של וישרים ושפריץ של מים על גביו. יש כאלה שנוהגים למלא את המיכל במי ברז, אך רצוי לרכוש מים כחולים המיועדים לווישרים, וכך, להבטיח את תקינותם לאורך זמן.

7. דלק – המד נמצא מול העיניים, אז אין מה לדאוג. רק חשוב לא להגיע תמיד לדקה ה-90 כשמיכל הדלק בטיפותיו האחרונות. בתחתיתו של המיכל ישנן שאריות פסולת שאנחנו לא רוצות שיתערבבו ויכנסו למנוע.

ענת דניאל - מלכת הכביש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully