וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוקץ הצרפתי – דיווחי שווא של מכירות מאות אלפי מכונית של פולקסווגן

3.7.2017 / 8:29

השבועון הגרמני "דר שפיגל" חשף כי מאז שנת 2010 מסרה הזרוע הצרפתית של קונצרן פולקסווגן דיווחים מנופחים בהיקף של 800 אלף מכוניות

פולקסווגן פייטון. AP
לאן תתגלגל הפרשה?/AP

במספרי המכירות המפורסמים על ידי יצרניות הרכב נעשים מספר רב של שימושים. החל בדיווחים הקשורים למיסוי, דיווחים למסחר בבורסות, תכנון הקצאות ואספקת כלי רכב וגם שימושים בתחום יחסי הציבור ועוד.

אבל מה קורה כאשר בוקר אחד מגלה קונצרן רכב כי אחת הזרועות המרכזיות שלו מסרה דיווחים כוזבים במשך שנים בהיקפים של מאות אלפי מכוניות.

מול המצב הלא נעים הזה מתמודדת בחודשים אלו חברת פולקסווגן. ראשיתו של הסיפור, שנחשף על ידי השבועון הגרמני "דר שפיגל" בדו"ח ביקורת פנימי שנערך על ידי החברה עלה כי מספר רב של מכוניות נרשמו במשרדי הרישוי חודשים ובמקרים מסוימים אפילו שנים לאחר שדווחו על ידי השלוחה הצרפתית של פולקסווגן ככאלו שנמכרו. בעוד במצב תקין אורך תהליך זה לכל היותר שבועות מספר. בחלק מהמקרים כלל לא היו חוזי מכירה כנגד המכוניות שדווחו לחברה ככאלו שנמכרו.

לפי הדו"ח הפנימי, התרמית נמשכה מאז שנת 2010 והקיפה כ-800 אלף כלי רכב מהמותגים פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט.

הדו"ח נמסר למנכ"ל פולקסווגן מתיאס מולר ב-24 באפריל, וראש החטיבה הצרפתית ז'אק ריוואל, עזב את תפקידו בראשית מאי בשל "פערים אסטרטגיים" כך נאמר בזמנו. הדובר הראשי של חברת פולקסווגן סירב להגיב לדיווחים ומסר כי: "החברה אינה מגיבה על מסמכים פנימיים".

לפרשה זו משמעויות כבדות הן בהיבטים של הנהלים הפנימיים של החברה, אבל ייתכן מאוד שגם לרשויות המס ומנגנוני הפיקוח על המסחר באיחוד האירופי יהיה הרבה מה לומר על הנושא. מה שבטוח, אנחנו עוד נשמע על זה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully