וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה במדבר: נחשף הסופר באגי זארוק "סאנדרייסר"

11.7.2017 / 10:28

בתום תכנון של שנתיים שחררה זארוק מוטורס, חברת רכב מאיחוד האמירויות הערביות 'באגי-על' בשם "סנדרייסר", עם מנוע מרכזי המפיק מעל 500 כ"ס. חית המדבר פורצת החוצה

זארוק סאנדרייסר. יצרן, Zarooq,
זארוק סאנדרייסר/יצרן, Zarooq

החיים במדבר השופע של איחוד האמירויות הערביות (UAE) עשויים להוליד רעיונות מעניינים. פרט למכוניות על כמו 'לייקן הייפרספורט' או 'דוויל סיקסטין', אפשר כעת למצוא משהו מהפכני של חברת הרכב הפרטית 'זארוק מוטורס' שהציגה לפני שנתיים רכב קונספט בשם SandRacer 500GT שנחשף במסגרת מירוץ הפורמולה 1 באבו דאבי.

שנתיים תמימות ארך הפיתוח שלו, והנה כעת יוצא לכבוש את עשירי העולם אחרי שדרוגים נכבדים במכלוליו, ויכולת לנסוע בכביש וגם בדיונות הטובעניות באופן ספקטקולרי. המבנה הרדיקלי של הבאגי מתבסס ברובו על תרכובות של סיבי פחמן (קרבון), המקנים לו משקל נקי של כ-1.2 טון בלבד (משקלה של משפחתית ממוצעת). הוא מיועד רק לשני נוסעים בסביבת עבודה "יוקרתית" על פי כמה דיווחים עם כל הפינוקים שיש, אבל החברה טרם פרסמה כיצד נראה תא הנוסעים שלו.

אחרי שהחליטו לנטוש את מנוע ה-V6 מדגם הראווה, טמנו מתחת לפני השטח מנוע של שברולט בנפח 6.2 ל' שמונה צילינדרים מרכזי - שעבר מקצה שיפורים על ידי סדנת 'מנסורי הגרמנית'. הוא מחלץ מהקרביים מעל 525 כ"ס ו-68 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים חצי אוטומטית תחרותית (סיקונסואלית) לה חמש מהירויות. הביצועים אינם ידועים.

באופן מפתיע אגב, הכוח עובר רק לגלגלים האחוריים. בתוך כך, הוא מצויד במערכת מתלים מוגבהת עם שני מצבים סלקטיביים, כך שניתן לכייל אותה לנהיגת כביש או נהיגת שטח תוך הגנה מרבית על המכלולים, וכן לספק בטחון עבור הנוסעים בסיוע כלוב הגנה, מושבי ספורט וריתמת מירוצים תקניים.

זארוק מוטורוס תייצר רק 35 יחידות של ה-500GT. ואם תרצו אחת, תאלצו להפקיד בחשבון החברה מעל 450 אלף דולר לפני אופציות נוספות ומשלוח. בחברה טוענים שכבר מטפלים במספר דו ספרתי של הזמנות מאזור המזרח התיכון ואירופה. אם הביקוש יגדל, ישקלו לייצר רכב נוסף במחיר מוזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully