וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגש מקרוב: קווים לדמותה של סיאט ארונה החדשה

שי ארז

13.7.2017 / 8:55

דווקא הבת הקטנה מבית סיאט של הקונצרן הענק למשפחת פולקסווגן היא זו להצטרף ראשונה לסגמנט הצומח של מכוניות הSUV- קומפקט-פנאי. כדי לפגוש את הרכה שנולדה וללמוד עוד על מה שמחכה לה מבית ומחוץ, טסנו לברצלונה לחשיפה הראשונה של ה-ARONA

אתר יצרן

תגידו מזל טוב להורים הגאים מסיאט ולמשפחה המורחבת מפולקסווגן להולדת ה-ARONA, אחות קטנה לסיאט אטקה ובת בכורה של הקונצרן בסגמנט ה-SUV פנאי קומפקט. באירוע שהתקיים בברצלונה ב-26.6.17, בנוכחותם של מאות עיתונאים מכל רחבי העולם, חשפה סיאט לראשונה את ה- ARONAלקראת הצגתו לקהל הרחב בתערוכת פרנקפורט הקרובה (ספטמבר 2017) ותחילת שיווקו ברבעון האחרון של השנה.

עוד בנושא:
כוח על במשפחתית: נהיגה בסקודה אוקטביה RS245
מבחן דרכים: איך רכב הפנאי המשפחתי, סיאט אטקה?
סיאט לאון המחודשת במבחן דרכים

סיאט ארונה. שי ארז, אתר יצרן
סיאט ארונה החדש. רכב פנאי עירוני/אתר יצרן, שי ארז

ילדה טובה מבית טוב

באיחור מעט אופנתי, הצטרפה חברת סיאט הספרדית לסגמנט מכוניות הפנאי-קומפקט עם הפרשנות שלה לרכב פנאי עירוני מוגבה. מדובר ברכב חדש לגמרי שאמנם נשאר נאמן לקווים והתפיסה העיצובית של היצרן הספרדי בכלל ושל האיביזה הפופולארית בפרט, אבל פונה גם לקהל חדש, בעיקר של משפחות וזוגות צעירים. אם תרצו, חובבי איביזה שהתבגרו מעט ועכשיו הם כבר זוג צעיר, בלי או עם ילד אחד או שניים. ה-ARONA היא החוליה הרביעית במתקפת הדגמים הנוכחית של היצרן הספרדי, אחרי האטקה החדשה, הלאון המחודשת והאיביזה החדשה שכבר הושקו, ולפני השקתו של רכב ה-SUV הגדול שצפוי במהלך 2018.

מטרת היצרן הספרדי היא להשיק בקמפיין הנוכחי, רכב אחד חדש בכל חצי שנה במשך שנתיים וחצי. אגב, סיאט מסכמת שנה מאוד מוצלחת מבחינתה, הטובה ביותר מאז תחילת המילניום הנוכחי, עם גידול מתמשך בהכנסות ובמכירות ולראשונה מזה עשור היא סיימה את 2016 עם רווח תפעולי של כ-150 מיליון יורו כשהצפי הוא המשך הגידול במכירות לאור השקת הדגמים החדשים.

סיאט ארונה. יצרן, אתר יצרן
סיאט ארונה/אתר יצרן, יצרן

טוב שם טוב

ה-ARONA, כמו שאר דגמי החברה, נקרא על שם מקום בספרד, ובמקרה דנן, על שמה של עיר תיירות קטנה באיים הקנריים, עיר שנבחרה, לדבריו של יו"ר החברה לוקה דה מאו ((LUCA DE MEO, בזכות היותה מייצגת של הערכים עליהם מבוסס הדגם – יפה, קטנה נוחה ומהנה. את השם של הדגם הבא של החברה, שכרגע מכונה בפשטות "ה-SUV הגדול" כבר יבחר הציבור. כיאה לעולם המקוון, סיאט פנתה לציבור כדי שיציעו את השם של הדגם הבא ועד כה התקבלו לא פחות מ-130,000 (!) הצעות ורעיונות לשמות. התחרות תיסגר בספטמבר והשם שיבחר יוכרז באוקטובר, ככה שאם עולה לכם בראש רעיון לשם ובלבד שיהיה לו קשר למקום בספרד, אתם מוזמנים להציע אותו לחברה ומי יודע אולי תזכו בפרס, שלא לדבר על הכבוד והמורשת שתשאירו אחריכם לצד סיפור לנכדים.

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה בסיאט איביזה החדשה. טובה מאי פעם?

לכתבה המלאה
סיאט ארונה. יצרן, אתר יצרן
סיאט ארונה/אתר יצרן, יצרן

העולם גדל וגם המשפחה

באופן די חריג, סיאט, הקבוצה היותר קטנה של פולקסווגן העולמית, והיצרן הכי צעיר באירופה (60 שנה) היא דווקא זו הראשונה מהקונצרן שמצטרפת לסגמנט ההולך וגדל בצעדי ענק של מכוניות הSUV פנאי קומפקטיות. 7 שנים אחרי שניסאן ג'וק למעשה יצרה את הקטגוריה, קצב המכירות בסגמנט גדל מדי שנה וכך גם מספר הדגמים המוצגים בו. בשנת 2010 נמכרו בסגמנט 180,000 כלי רכב, שלוש שנים אחר כך נרשמו ב-2013 530,000 יחידות שנמכרו ואילו 2016 הסתיימה עם מכירות של לא פחות מ-1.3 מיליון כלי רכב בסגמנט שהולך וכובש את טבלאות המכירות וצפוי לסיים את השנה בסביבות שני מיליון. הדבר כמובן לא נעלם מעיניהם של ראשי החברה והקונצרן וההחלטה לייצר את ה-ARONA ולהצטרף לסגמנט התקבלה בסיאט כבר לפני 4 שנים, פרק זמן בו תכננו ופיתחו את הרכב עד לחשיפתו כעת.


מלבד התחרות שצפויה ל-ARONA מבית, כשפולקסווגן וסקודה ישיקו את הגרסאות שלהן בסגמנט עם ה-T-ROK של פולקסווגן ואח קטן שטרם נחשף לקארוק של סקודה, הרי שגם מבחוץ התחרות בסגמנט היא גדולה מאוד. כולם רוצים נתח מהעוגה ואל הג'וק של ניסאן והקאפצ'ור של רנו הוותיקים הצטרפו שלל דגמים ומתחרים כמו הפיג'ו 2008, סיטרואן C3 איירקרוס, אופל קרוסלנד X, מיצובישי ASX, ויונדאי קונה, רשימה לא סופית בהחלט.

התרשמות טרום נהיגה

החשיפה בברצלונה הייתה כמובן ללא נהיגה אבל כן אפשר היה להתרשם מהמראה, לגעת, למשש וגם לשבת בפנים הרכב. אורכו של הרכב הוא 4,138 מ"מ (ארוך ב-79 מ"מ מהאיביזה החדשה) והוא גבוה ממנה בלא פחות מעשרה סנטימטרים, דבר אשר ניכר, הן במרווח הראש ליושבים בפנים והן במרווח גחון נדיב המאפשר ירידה מהכביש ללא חשש. תא המטען מציג נפח מכובד בקטגוריה עם 400 ליטרים עוד לפני שמקפלים את המושב האחורי, ומרווח רגליים ליושבים מאחור מרשים מאוד. מושב הנהג והנוסע שלצדו מרווחים אבל ההפתעה, כאמור, מגיעה כאשר עוברים למושב האחורי.

גם עם 182 ס"מ לא קצרים, ומבלי להזיז את מושב הנהג שכיוונתי רגע קודם לכן למידותי, נשאר מאחור רווח נאה לברכיים וגם לראש. את המושב מאחור חלקתי לרגע עם עוד שני עיתונאים והיה מעט צפוף לשלושה מבוגרים גמלונים אבל לשני מבוגרים או שלושה נוסעים צעירים, המושב האחורי הוא מרווח לגמרי. גם תא המטען מצטרף לאג'נדה השימושית שהנחתה את מתכני הרכב יחד עם רצפה כפולה לטובת עוד מקומות אחסון.

סיאט ארונה. יצרן, אתר יצרן
סיאט ארונה/אתר יצרן, יצרן

דבר המעצב

מבחוץ ובעיקר כשמסתכלים על הרכב מלפנים, העיצוב מזכיר מאוד איביזה גבוהה ולמעצבי הרכב לא הייתה שום כוונה אחרת מלבד הרעיון להיצמד לטעמם של הלקוחות הצעירים של החברה

במהלך ההשקה הזדמן לנו לשוחח באופן אישי עם אלחנדרו מסוארו (ALEJANDRO MESOERO), שמלבד שם של כוכב טלנובלה, גם מחזיק בתואר המרשים של המעצב הראשי של סיאט. תחת שרביטו של אלחנדרו עובדים במחלקת העיצוב למעלה ממאה עובדים והוא מספר שהם עבדו על הרכב כ-4 שנים מהרגע שבו ניתן להם האור הירוק לפרויקט. המטרה העיקרית לדבריו הייתה לתכנן רכב שישמור על המראה הכללי של המותג אבל גם יקרוץ לקהלים חדשים בזכות קווי מתאר אגרסיביים יותר ופונקציונאליות לצד המראה.

לדברי אלחנדרו, האתגר הגדול שלו ושל המחלקה שתחת ניהולו היה לשלב בדרך הטובה ביותר את הפרסונליזציה של הלקוח עם הפונקציונאליות המתבקשת וליצור ביניהם איזון, מבלי להתפשר בשום רובד. לדעתו, הם עמדו יפה במשימה והוא מאוד מרוצה מהתוצאה. לדבריו, לאורך הקמפיין שארך 4 שנים, הם שינו והתאימו עצמם לא פעם לחידושים מתבקשים ורעיונות ופיתוחים חדשים.

מבחוץ ובעיקר כשמסתכלים על הרכב מלפנים, העיצוב מזכיר מאוד איביזה גבוהה ולמעצבי הרכב לא הייתה שום כוונה אחרת מלבד הרעיון להיצמד לטעמם של הלקוחות הצעירים של החברה, אם כי נרשמו אי אלו חיטובים וחידודים לקווים המוכרים שנותנים לרכב מראה מעט יותר אגרסיבי וזאת כיאה למי שמתיימר גם לרדת מהאספלט של העירוני הקומפקטי, לטובת הSUV פנאי של החלק השני בהגדרת הרכב.
ה-ARONA בנויה על הפלטפורמה המודולרית MQB AO של קונצרן פולקסווגן וכמו חברותיה הלאון, אטקה ואיביזה החדשות, אף היא תוצע בארבע רמות גימור – רפרנס, סטייל, FR ו-אקסלנס כשלקהל תהיה אפשרות לבחור בין לא פחות מ-68 אפשרויות שונות של שילובי צבעים של גוף, גג ופנים.

מבחינה טכנולוגית, הנהג והנוסעים ייהנו ממיטב מערכות הבטיחות והנהיגה שקימות על המדף של הקונצרן וזה כולל הנעה ללא מפתח, התראת שטחים מתים, בלימה אוטונומית ושמירה על מרחק קבוע, התראת שטחים מתים, סטייה מנתיב, סיוע בחניה, טעינה אלחוטית לנייד ובקרת אקלים מפוצלת, בעוד שחובבי המוזיקה ייהנו ממערכת DSP (דיגיטל סיגנאל פרוססור) בעלת עוצמה של 300 וואט, 8 ערוצים, שישה רמקולים ואחד סאבופר (אלוהינו, אלוהינו).

הכוח שמניע

מבחינת מגוון המנועים, הסיאט ARONA תציע שלושה מנועי בנזין (3 ו-4 צילינדרים), שני מנועי דיזל ואפילו מנוע אחד המונע על ידי גז טבעי דחוס (CNG) שיכנס למערך בשנת 2018. המנוע הראשון הוא מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, TSI עם 95 כוחות סוס וגיר ידני בעל 5 הילוכים.

מנוע הבנזין השני הוא אותו מנוע אולם בעל הספק של 115 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית (DSG7). המנוע השלישי בהיצע הבנזין הוא מנוע חדש בעל 4 צילינדרים בהספק של 150 כ"ס כולל ניתוק שני צילינדרים לחיסכון בדלק והפחת הזיהום והוא יהיה בלעדי ברמת הגימור FR עם תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים. מנוע דיזל 1.6TDI יהיה זמין בגרסאות 95 ו-115 כוחות סוס כשהגרסה המוחלשת תשודך לחמישה הילוכים ידניים או 7 אוטומטים, בעוד שהגרסה החזקה יותר תשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים. בעתיד היותר רחוק מתוכננת גם גרסה חשמלית פלאג-אין

החשיפה הרשמית לציבור הרחב תערך בתערוכת פרנקפורט הקרובה והשיווק של הרכב יחל באוקטובר, כשלישראל צפוי הדגם להגיע לקראת סוף השנה הנוכחית או תחילת 2018. המחיר מן הסתם עדין לא פורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully