וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן אופניים: BH LYNX 100 RACE DX797

18.7.2017 / 7:23

אנחנו לא יודעים מה גורם לאדם בוגר ומיושב בדעתו לצאת לדווש בחום הזה, אבל סביו כל כך התרגש מהאופנים של לינקס שלא יכולנו לסרב

מבחן אופני שטח לינקס 797. ראובן סביו וערן חן ציון, מערכת וואלה! NEWS
שלדת מונוקוק מסיבי פחמן - קשיחה וקלה/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו וערן חן ציון

הסיפור של אופני ה-BH לינקס 100 מ''מ התחיל בעקבות בקשה של רוכבי קבוצת המרוצים הרשמית BH Suntour KMC, לאופני קרוס קאנטרי עם יכולות גבוהות יותר במסלולים טכניים ובירידות לעומת אופני הזנב הקשיח ה-Ultimate, שעליהם הם מתחרים. בכדי להצליח לשלב בין יעילות הדיווש של אופני קרוס קאנטרי/מרתון לבין היכולת בשבילים טכניים, הוחלט להתחיל את הפיתוח מאופני השבילים, לינקס 120 מ''מ ועל בסיסם לבנות אופני קרוס קאנטרי/מרתון עם שיכוך כפול.

כתוצאה מכך התקבלו אופניים שבניגוד לאופני קרוס קאנטרי רבים לא מותקן בהם סטם ארוך וזווית ההיגוי היא 68.5 מעלות בלבד. בזכות כך, תנוחת הרכיבה על הלינקס 100 מעבירה פחות משקל את הגלגל הקדמי לעומת אופני קרוס קאנטרי קונבנציונאליים ומשאירה את הרוכב בתנוחה הנוטה מעט יותר לאחור, לטובת השליטה בירידות מהירות ומסלולים טכניים. תכונה זו מאפשרת שימוש נוח ויעיל באופניים בסינגלים טכניים, גם עבור רוכבים שרמת הרכיבה שלהם ויכולתם הגופנית לא כמו זו של רוכב קרוס קאנטרי מקצועי. כמובן שזה רק הבונוס של האופניים הללו, כי בראש ובראשונה הם מאפשרים לפתח מהירות בזמן ובמאמץ קטנים במיוחד ולשמור על המהירות גם כאשר השביל כבר לא חלק ומישורי.

מבחן אופני שטח לינקס 797. ראובן סביו וערן חן ציון, מערכת וואלה! NEWS
תנוחת הרכיבה נוטה לאחור ומקלה על השליטה בירידות/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו וערן חן ציון

איך הם בנויים?

השלדה של ה-BH100 היא שלדת מונוקוק עשויה מאותם סיבי הפחמן ובאותה השיטה שבה מיוצרים אופני הכביש היוקרתיים של חברת ,BH מעניקים לשלדה קשיחות גבוהה יחד עם משקל של 1,850 גרם עבור שלדה במידה M. נדנדת הבולם עשויה אף היא מסיבי פחמן ובזכות כך היא קלה יותר מנדנדת האלומיניום וקשיחה יותר ב-50% וכל המיסבים של המתלה האחורי הם מתוצרת חברת Enduro לטובת עמידות לאורך זמן. בשלדה יש מספר רב של פתחים לטובת חיווט פנימי של הצינורות והכבלים השונים ובזכות כך מתקבל מראה נקי וגם רכיבה שקטה נטולת רעשי הנקישה של הכבלים בשלדה החלולה שפועלת כתיבת תהודה.

המתלה האחורי הוא מסוג Split pivot ובזכות כך מצליח לשלב בצורה אופטימלית בין הצורך במתלה סופג בירידות לבין מתלה קשיח כדי לאפשר דיווש יעיל בהאצות ובעליות. בשיטת מתלה זו הציר האחורי משמש גם לחיבור בין תומכות השרשרת לתומכות המושב של השלדה והבולם "צף" בין הזרוע האחורית לנדנדת הבולם העליונה. בזכות כך פעולת השיכוך יכולה להתבצע ללא הפרעה כתוצאה מדיווש ולהיפך.

כדי להקטין עוד יותר את הגמישות של יחידת המתלה האחורי, להגדיל את מרווח הבוץ ולאפשר גם הרכבת גלגלי +27.5 במקום גלגלי ה-29 אינץ' המקוריים, הציר האחורי הוא מסוג Boost בקוטר 12 מ''מ ואורך הנאבה האחורית הוא 148 מ''מ. ייתרון משמעותי נוסף של מבנה ה-Boost הוא כתוצאה מכך שהחישורים/שפיצים מחוברים בזווית קטנה יותר, "מגיעים יותר מהצד", ולכן הם מתנגדים בצורה יעילה יותר לכוחות שמעוותים את הגלגל האחורי.

הבולמים הם על טהרת FOX כאשר הבולם האחורי הוא מסוג Factory float עם ציפוי KASHIMA זוהר והמזלג הקדמי הוא מסוג Elite בקוטר 32 מ''מ ושניהם עם מנגנוני נעילה נשלטים מהכידון לטובת האצות וטיפוס בעליות. מערכות ההילוכים והבלמים הם מסדרת XT של שימאנו, חלקים אלו מצטיינים בעמידותם אך מוסיפים מעט משקל יחסית למערכות יקרות יותר המורכבות על הדגם הבכיר של הלינקס 100. משקל האופניים שקיבלנו למבחן במידת L היה 12.5 ק''ג, כאשר הגלגלים היו במצב טיובלס עם חומר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מבחן אופני שטח לינקס 797. ראובן סביו וערן חן ציון, מערכת וואלה! NEWS
היציבות מצוינת, ומאפשרת גם לרוכבים לא מנוסים להגיע לביצועים טובים מאוד/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו וערן חן ציון

איך זה להזיע איתם?

הרכיבה בדרכים סלולות נוחה משמעותית לעומת אופני קרוס קאנטרי עם זנב קשיח, בזכות הספיגה של הבולם האחורי שמאפשרת להישאר ישובים על המושב גם בהתקלות עם אבנים ובורות קטנים ובזכות תנוחת הרכיבה המיוחדת.

התאוצה ממצב עמידה מתבצעת ללא נדנודים וביעילות גבוהה, גם כאשר הבולמים לא במצב נעילה ותוך זמן קצר מגיעים להילוך הגבוה. צמיגי המישלין במידות 2.25X29 מעניקים תחושה קצת גמישה מהרצוי ומרעישים מאוד בזמן הגלגול על משטחים קשיחים. צמיגים אלו מיועדים לקרקע רכה יותר מאשר הקרקע בישראל בחודשי הקיץ ולכן הייתי מעדיף לעונה זו, צמיגים עם מרווח קוביות קטן יותר ואולי אפילו צרים יותר.

בסינגלים מפותלים ומסולעים גם רוכבים לא מנוסים במיוחד הרגישו בטוחים מספיק בכדי לשחרר בירידות והופתעו מהיכולת של אופניים עם מהלך של 100 מ''מ. את מרבית הסינגלים דרכם חלפנו ביער עשיתי בזמנים יותר קצרים לעומת אופני ה-6 ו-4 אינץ' שעליהם אני לרוב רוכב ורק במספר מקומות קטן הרגשתי שעלי להוריד מהירות בכדי להימנע מקפיצות גבוהות מידי.

אופני הלינקס 100 מהירים מאוד גם בסינגלים ולעומת אופני קרוס קאנטרי עם זנב קשיח, הם דורשים פחות מהרוכב בכדי לשמור על המהירות בקטעים הטכניים. את הדרך בחזרה מהיער עשיתי ברכיבה שכללה גם קטעי אספלט ארוכים שבהם נעלתי את הבולמים והתחושה שהתקבלה היא של אופניים קשיחים ומהירים מאוד. בזכות אופני הלינקס 100, רוכבים יכולים להגדיל את טווח הרכיבה שלהם ואולי אפילו להגיע אל היער ברכיבה, סתם בשביל הכיף והכושר.

מבחן אופני שטח לינקס 797. ראובן סביו וערן חן ציון, מערכת וואלה! NEWS
מבחן אופני שטח לינקס 797/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו וערן חן ציון

עלות - תועלת

סדרת הלינקס 100 כוללת שישה דגמים במחירים שנעים בין 7,550 שקלים לדגם DX397 בעל שלדה מאלומיניום ועד ל-29,900 שקלים לדגם DX997 עם שלדת קרבון ומערכות DI2 XTR. הדגם אותו קיבלנו למבחן מהיבואנית, חברת סטרום יבואנית קונינג לישראל הוא DX797 שמחירו 18,750 ש''ח, דגם זה מהווה לפי דעתי את הפתרון עבור רוכבים תחרותיים שלא מעוניינים להוסיף עוד 11,000 ש''ח בכדי להוריד את המשקל בקילוגרם אחד ולא צריכים מכלולים ברמה עוד יותר גבוהה.

לטעמי, מי שלא יעשה שימוש תחרותי באופניים צריך להרכיב עליהם מוט מושב טלסקופי בכדי ליהנות עוד יותר מיכולתם בירידות. המחיר של הדגם שבחנו הוא בהחלט מחיר טוב יחסית לאיכות השלדה והמכלולים. אופני הלינקס 100 מתאימים במיוחד לרוכבי קרוס קאנטרי/מרתון תחרותיים, אך בזכות התנהגות האופניים במסלולים טכניים הם יתאימו גם למי שרוכב בסינגלים מסולעים ובמסלולים טכניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully