וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאלים S3 Advance - ארוך טווח -דיווח שני

31.7.2017 / 14:25

לפני שלושה חודשים לקחנו דיאלים S3 Advance משומש למבחן ארוך טווח, בכדי לאמוד את עמידותו ושרידותו של קטנוע המנהלים הקוריאני. דיווח שני, הפעם על שימושיות ורכיבה עירונית

דיאלים S3 - מבחן ארוך טווח - דיווח שני. יואל שוורץ, ניר בן טובים
הערפול בהיגוי, כיול המתלים ואופי התמסורת מכתיבה רכיבה נינוחה/ניר בן טובים, יואל שוורץ

במכוניות יוקרה, ובשנים האחרונות גם במספר מכוניות עממיות, 'מפתח חכם' הפך עניין שבשגרה. זה נוח, והתחושה שהמכונית יודעת שהגעת, נפתחת, ומאפשרת להניעה, גורמת לך להרגיש מיוחד ומורם מעם. אבל עם כמה שזה נחמד במכונית, זה קיים במעט מאוד אופנועים ודווקא שם הוא צריך להיות פריט חובה. זר לא יבין זאת, אלא רק מי שסיים ללבוש את חליפת הסערה, את כפפות החורף, ורק אז גילה שהמפתחות נשארו בכיס. אז נכון שעכשיו קיץ, והכפפות דקות יותר (כן, גם בקיץ חובה כפפות), עצם זה שדיאלים S3 מאפשר פתיחת תאים והתנעה כשהמפתח עדיין בכיס, ממש ממכר. פתאום כל טקס חיפוש ונעיצת המפתח נראה פרימיטיבי ושייך לדור אחר.

דיאלים S3 שלנו שהגיע למבחן ארוך טווח, לא חדש וכבר צבר 5,900 ק"מ בדיוק. איך הוא מתפקד לאחר נסועה שכזו? ובכן, די כפי שתפקד בתחילת דרכו, כשבחנו את הכלי בעבר. המהירות המרבית מכובדת למדי וקל לשמור על קצב טוב בשיוט בינעירוני. הוא חזק יחסית ומאיץ טוב, אם כי התמסורת מעט מסרסת את הכוח. היא לינארית, וחיבורה למנוע חלק ומדויק, אבל היא מכוילת להשארת הסל"ד בתחום הביניים, כך שגם משיכת מצערת עמוקה לא מאפשרת לנצל את כל הסוסים. לרוכב האגרסיבי זה מעט מבאס, אבל לרוכב רגוע זה יכול להתאים מצוין.

הכלי מאפשר לרוכב לזרום על גל המומנט הנדיב של המנוע, ועל הדרך גם לחסוך בדלק. בנסיעה עירונית רגועה עם חצי מצערת, בשילוב קצב של 120 קמ"ש בבינעירוני, ניתן לחצות את רף 30.5 ק"מ לליטר. נתון מעולה שגם אומר שניתן לעבור יותר מ-300 ק"מ בין תדלוקים.

דיאלים S3 - מבחן ארוך טווח - דיווח שני. יואל שוורץ, ניר בן טובים
מרווח וגדול מימדים/ניר בן טובים, יואל שוורץ

קל להשתחל עם S3 בעיר הפקוקה בזכות צידוד כידון מצוין ומרכז כובד נמוך. גם האופי הרגוע של פעולת המנוע והתמסורת, והחיבור המיידי של המצמד מוסיפים לקלילות בתמרונים צפופים. מנגד, לחובתו נרשמת נוחות נסיעה שאינה אחידה. המתלה הקדמי הרך יחסית והאחורי הקשיח, מתקשים לסננן את פגעי האספלט. כל עוד הכביש טוב הנוחות טובה, אך שיבושים גדולים פחות מסוננים והחבטה עוברת לידיים.

שני המתלים תומכים היטב את הקטנוע בפניות ובבלימות, גם כאשר מתווסף מורכב. אבל האופי הרך של הקדמי, יחד עם האף היחסית גדול (בדומה לרוב קטנועי "המנהלים"), מערפלים את תחושת ההיגוי, ומתאימים לאופי התמסורת שמכתיבה רכיבה נינוחה ולא ספורטיבית.

יתרונו של דיאלים S3 הוא בממדים ובשימושיות. הוא גדול, בעל מבנה מושב צר מלפנים שמתאים לנמוכים וארוך שמתאים גם לגבוהים. הישיבה מעט נמוכה לטעמי וספוג המושב שוקע ברכיבות ארוכות, אבל קל לשנות בו תנוחה מבלי להתעייף. יש לו תא גדול עם זרוע טלסקופית ותאורה, שיכול לאכלס קסדה מלאה ועוד קצת חפצים. בנוסף יש עוד שלושה תאים קטנים סגורים כשאחד מהם ננעל וכולל גם שקע 12V לטעינת הסלולר (אם כי סלולר מהדור החדש עם מסך 5 אינץ' ומעלה, לא יוכל להיכנס לתא). סה"כ הקטנוע חזק ומהיר, ובעל גימור טוב למושב ושאר חלקי הפלסטיק.

מאז הדיווח האחרון לא חווינו שום תקלה או בעיה, כך שלאורך התקופה בה הקטנוע אצלנו, פרט לאותו ריליי תאורה שהוחלף, הכל תקין ועובד מצוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully