וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: 10 מכוניות זולות עם מערכות בטיחות מתקדמות

אסף בר-שי

31.7.2017 / 8:21

זה נכון, ב.מ.וו סדרה 5 או אאודי A8 מצוידות במערכות בטיחות מתקדמות עד מאוד, אבל אותנו מעניין דווקא אילו מכוניות זולות, יחסית, מגיעות עם מערכות בטיחות מתקדמות. קבלו 10 כאלה

10 מכוניות זולות עם מערכות בטיחות מתקדמות. יצרן, מערכת וואלה!רכב, ניר בן טובים
שלל מכוניות עם מערכות בטיחות מתקדמות, החל מ-60 אלף שקלים/ניר בן טובים, יצרן, מערכת וואלה!רכב

מזה עשרות שנים אנו עדים לתופעה בה מערכות מתקדמות, הן בתחום האבזור, הנוחות וגם הבטיחות מחלחלות עם הזמן ממכוניות יוקרה למכוניות עממיות יותר, ומייצרות "תקן מחייב" בכל הקטגוריה. ראינו את זה עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית בתחילת שנות ה-90, עם בקרות יציבות בעשור שלאחר מכן, ואת העשור הנוכחי מאפיינות ללא ספק אותן מערכות בטיחות מתקדמות שעד לפני שנים ספורות היו נחלתן של מכוניות פרימיום, אך כיום ניתן למצוא אותן כבר במכוניות הזולות ביותר בשוק הרכב הישראלי.

ריכזנו עבורכם 10 מכוניות עממיות יותר ופחות משלל סגמנטים, יצרנים ומחירים בהן תקבלו תמורה גבוהה בסעיף הבטיחות המתקדמת.

קיה ספורטאז' טורבו במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
קיה ספורטאג' מציע מערכות התראה מתקדמות כבר מרמת הבסיס/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

1 ו-2. קיה ספורטאז' וקיה נירו

קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים

מחיר עם מערכות הבטיחות המתקדמות: כ-140,000 שקלים לספורטאז', כ-137,000 שקלים לנירו

חטיבת רכבי הפנאי של קיה בישראל הייתה אחת החלוצות, הן בתמורה מפתיעה (רכב פנאי במחיר מכונית משפחתית) והן באבזור בטיחות מתקדם במחירים נמוכים יחסית. שני רכבי הפנאי הקוריאניים הללו, הספורטאז' הגדול והנירו ההיברידי, מציעים מערכות שנעשות מוכרות בתחום הזה רק לאט לאט ועדיין לא בהיקפים רחבים. כבר בגרסאות הבסיס שלהם מוצעים הספורטאז' והנירו במערכות היגוי אקטיביות, כאלו שיסיטו את ההגה בעצמן כדי למנוע סטייה, הן יבלמו מעצמן גם במהירויות גבוהות יחסית כדי למנוע תאונה ויידעו לשמור מרחק כשנפעיל את מערכת בקרת השיוט.

יונדאי איוניק במבחן דרכים. ניר בן טובים
יונדאי איוניק, שומרת על הסביבה ועל הבטיחות/ניר בן טובים

3. יונדאי איוניק

קטגוריה: מכונית משפחתית היברידית

מחיר עם מערכות הבטיחות המתקדמות: כ-136,000 שקלים

מערך מערכות הבטיחות המתקדמות של צמד הדגמים שהזכרנו כעת, מוצעים גם במכונית המשפחתית ההיברידית של יונדאי. האיוניק מציעה מרכב שימושי ומערכת הנעה יעילה ביותר, ובתמורה שלה כלולות גם מערכות הבטיחות הללו. רמת האבזור הגבוהה, בטיחותית ומה שמעבר, הפכו את האיוניק בזמן קצר למכונית ההיברידית הנמכרת בישראל וגם זאת, לטענת היבואן, תחת מגבלות ייצור ואספקה.

עוד באותו נושא

יונדאי איוניק הייבריד במבחן דרכים. אדפטיבית

לכתבה המלאה
טויוטה קורולה. קובי ליאני
טויוטה קורולה מקבלת מערכות בטיחות מתקדמות כבר בגרסת הבסיס/קובי ליאני

4. טויוטה קורולה ו-C-HR

קטגוריה: מכונית משפחתית ורכב פנאי

מחיר עם מערכות הבטיחות המתקדמות: מכ-126,000 שקלים לקורולה ידנית ומכ-142,000 ל-C-HR

יבואן רכבי הקונצרן היפני הענק החלו למכור רבים מכלי הרכב שלהם עם חבילת בטיחות רחבה שנקראת Toyota Safety Sense. המערכת מוצעת בדגמים רבים, עם מפרט רחב יותר או פחות (ראו יאריס), אך לצד מכוניות יקרות יותר, כמו טויוטה ורסו ואוונסיס, היא מגיעה בהיקף נדיב גם עם שני כלי הרכב שמתחרים בסביבה המשפחתית, קורולה המשפחתית-קומפקטית ו-C-HR רכב הפנאי שמוצע גם בגרסה היברידית. בשניהם מקבלים, כבר בגרסאות הבסיס, מערכת בלימה אוטונומית, מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים ואורות דרך, התראות על סטייה מנתיב או אי שמירת מרחק. ב-C-HR ישנו גם תיקון היגוי אקטיבי למניעת סטייה מהנתיב.

טויוטה יאריס המחודשת – מבחן דרכים. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
מרמת הגימור "סטייל" ומעלה, תקבלו חבילת מערכות מתקדמות/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

5. טויוטה יאריס

קטגוריה: מכונית סופר-מיני

מחיר עם מערכות הבטיחות המתקדמות: מכ-104 אלף שקלים.

זוכרים את Toyota Safety Sense? אז היא מגיעה גם עם היאריס הקטנה והזולה יותר, רק בהיקף מעט מצומצם (ולא יחסית לחבריה לקבוצה): בגרסאות ה"סטייל" ומעלה של היאריס מקבלים בלימה אוטונומית, התראות על סטייה מנתיב או שמירת מרחק וגם - החלפה אוטומטית בין אורות דרך לאורות גבוהים, כדי למנוע סנוור ועדיין ליהנות מתאורה אופטימלית של הדרך.

סיטרואן C3 במבחן דרכים. ניר בן טובים
סיטרואן C3, מעוצבת ומסוגננת עם מערכות בטיחות מתקדמות ביחס לקטגוריה/ניר בן טובים

6. סיטרואן C3

קטגוריה: מכונית סופר-מיני

מחיר עם מערכות הבטיחות המתקדמות: כ-100,000 שקלים

קחו טיפ, הגם שאינו נכון תמיד: ככל שדגם מכונית הוצג מאוחר יותר, כך אפשר לצפות ממנו לנוכחות מערכות בטיחות מתקדמות. סיטרואן C3 הייחודית, ששואבת לא מעט מאפיינים מה-C4 קקטוס הייחודית לא פחות, מציעה אבזור בטיחותי מתקדם יחסית לקבוצתה, בגרסת האבזור הגבוהה, Shine Pack. יש בה מערכת להתראה על רכב ב"שטח המת" (Blind Spot Detection), זיהוי תמרורים, התראות על סטייה מנתיב ושמירת מרחק ובאופן מקורי ביותר, שימוש במצלמה ייעודית לתיעוד הנסיעה, שלא נצטרך. היינו שמחים גם למערכת בלימה אוטונומית…

קיה פיקנטו – נהיגה ראשונה. רונן טופלברג
קיה פיקנטו, מכונית מיני קטנה מבלי להתפשר על בטיחות/רונן טופלברג

7 ו-8. קיה פיקנטו וטויוטה אייגו

קטגוריה: מכוניות מיני עירוניות

מחירן עם מערכות בטיחות מתקדמות: מכ-65 אלף שקלים

לא צריך, מסתבר, לקנות מכונית בהמון כסף כדי לקבל מערכות בטיחות מתקדמות. הפיקנטו החדשה, שהגיעה לא מזמן, וגם האייגו, שעברה שדרוג בטיחות, מגיעות כבר ברמות הבסיס שלהן עם מערכות בטיחות מתקדמות. בראש ובראשונה הן מוצעות עם מערכת שתבלום מעצמה במקרה חירום, אחרי שתתריע בפני הנהג על כניסתן לפעולה. נוסף על כך, המכוניות מצוידות במערכות שמספקות התראה על סטייה לא מבוקרת (הלו, תאותת!) מנתיב ועל אי שמירת מרחק.

סקודה סיטיגו בישראל. קובי ליאני
סקודה סיטיגו, מחלוצות הבלימה האוטונומית בקבוצת המיני/קובי ליאני

9 ו-10. סקודה סיטיגו וסיאט מי

קטגוריה: מכוניות מיני עירוניות

מחירן עם מערכות הבטיחות המתקדמות: מכ-60 אלף שקלים
זה נכון, אפשר במעט יותר לקבל כיום מערכות בטיחות מעט מתקדמות יותר (ראו 7 ו-8), אולם צמד הקטנטנות של קבוצת פולקסווגן (ובעבר גם הצלע השלישית, פולקסווגן אפ) מגיעות עם מערכת בלימה אוטונומית בכ-60,000 שקלים נמוכים מאוד יחסית, דבר שקורה באופן חסר תקדים כבר מאז 2012. הוספת מערכות התראה על סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק יותירו אותן זולות מכל חברותיהן שאין בהן בלימה אוטונומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully