וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השטח בוער – גם בשוק המשומשות רוצים ג'יפונים

2.8.2017 / 12:53

נתוני אתר יד2 מצביעים בבירור כי גם בשוק המכוניות המשומשות, הקהל הישראלי מצביע ברגליים לטובת הג'יפונים ורכבי השטח. אז מי הלהיטים הגדולים ומה מצב הביקוש לדגמים השונים?

מנהלים נגד רכב שטח. קרדיט: רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
המגמות בשוק המכונית החדשות משפיעות גם על שוק המשומשות, עלייה מתמשכת בביקוש לג'יפונים ורכבי שטח משומשים/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט: רמי גלבוע

העלייה המתמשכת בנתח השוק של מה שניתן לכנות בשם כולל "ג'יפונים" בעוגת המכוניות החדשות הוא כבר עובדה מוגמרת. מזה מספר שנים הולכים וכובשים כלי הרכב האלו את רשימת רבי המכר בשוק המקומי. אם בתחילה היו אלו המשפחתיות הגדולות שהלכו ואיבדו אחוזים לטובתם, עם השינויים בתמחור שלהם וכניסת מתחרים קטנים יותר, היו אלו גם המשפחתיות וגם מכוניות סופר מיני שהלכו ואיבדו גובה ביחס אליהם.

אולם בשוק היד השנייה המצב אפילו מועצם, שכן בו מכיוון שהמחירים נמוכים יותר מאשר אלו באולמות התצוגה ליותר ויותר אנשים יש את היכולת להעמיד את התצורה הנחשקת בחנייה ולהשקיף מגבוה על התנועה שמסביב.

מנתונים שהגיעו אלינו מאתר "יד2" ומתפרסמים פה לראשונה, אנחנו יכולים לייצר תמונת מצב עדכנית ומדויקת המתארת את המציאות של רכבי הקרוסאובר, הג'יפונים ורכבי השטח השונים בשוק המשומשות.

היצע וביקוש

ביקשנו לקבל את גרף ההיצע והביקוש של רכבי השטח השונים בחמש השנים האחרונות. על פי המספרים הללו אין מקום לשאלה בכלל, קפיצות של עשרות אחוזים משנה לשנה הן בהיצע והן בביקוש לכלי הרכב הללו. כך למשל בשנת 2013 בוצעו כמעט 19 מיליון חיפושים (18,937,33 ליתר דיוק) בקבוצת רכבי השטח. בשנה שלאחריה קופץ המספר ב-53 אחוזים ל-28,909,472 חיפושים. בשנת 2015 ממש במקביל למה שמתרחש בשוק המכוניות החדשות עוד קפיצה, הפעם של 27 אחוזים ל-36,735,168 חיפושים אחר רכבי שטח מכל הסוגים והמינים.

ואם שנת 2016 כבר קבעה שיא של 48,515,943 חיפושים בקבוצה זו שהם עליה של 32 אחוזים, אזי 2017 צפויה להמשיך אף היא במגמה הזו ובקלות כאשר רק בחציון הראשון שלה כבר נרשמו 34,916,351 חיפושים.

אבל אל מול הביקוש הזה, נכון גם להסתכל על ההיצע של המכוניות בקבוצה זו. כאן, נתון הבסיס שלנו משנת 2013 עומד על 44,551 כלי רכב בקבוצה של רכבי השטח. בשנה לאחר מכן המספר הזה קופץ בלא פחות מ-25 אחוזים ל-55,513 כלי רכב שפורסמו בלוח. שנת 2015 רושמת חריגה של ממש עם שמירה על פחות או יותר אותו מספר (55,199 כלי רכב) אבל המגמה שוב מתחזקת כאשר בשנת 2016 מוצעים לא פחות מ-66,241 כלי רכב בקטגוריה.

ומה קורה בחציון הראשון של 2017? אם להסתמך על המספרים העדכניים, גם השנה נראה גדילה כאשר עלו עומדים על 37,408 כלי רכב המוצעים למכירה, כאמור, נכון לחציון הראשון שלה.

כאשר ביקשנו לצלול לרזולוציה של חודשים, כדי להבין האם יש עונתיות בביקוש לכלי הרכב האלו, לקחנו את חמשת החודשים הראשונים של שנת 2017. הפערים, כך מסתבר זניחים למדי עם תנודות מתונות מאוד של אחוזים בודדים ברמות הביקוש בין החודשים, ששמרו על רמה ממוצעת של כמעט שישה מיליון חיפושים בחודש. המצב דומה גם בתחום ההיצע של כלי הרכב, שם בין החודש בו נרשם ההיצע הגבוה ביותר (מאי עם 6,938 כלי רכב) לבין החודש הנמוך ביותר (אפריל עם 5,816 כלי רכב) מפרידים כ-16 אחוזים, כאשר הממוצע עומד על 6,457 כלי רכב המוצעים למכירה.

מבחן משווה קרוסאוברים משפחתיים: טוסון, אאוטלנדר, ספורטאז' 2.0 ל'. רמי גלבוע, ניר בן טובים
יונדאי טוסון - גבוה במדד יד2/ניר בן טובים, רמי גלבוע

ואלו שמות

כדי לדרג את רכב השטח המועדפים ביותר בלוח, חיפשנו נתונים בחציון הראשון של שנת 2017, זאת מכיוון שדגמים רבים הוחלפו או חודשו במהלך השנים וחצי השנה הראשונה מאפשרת לקבל את הנתונים העדכניים ביותר. כמו כן, יצרו עבורנו אנשי "יד2" מדד המשקלל נתוני היצע וביקוש של הרכב ביחס למתחרות, לקבוצה ולשאר המכוניות, ובוצעה חלוקה על פי שלוש קבוצות מרכזיות.

בסגמנט של הג'יפונים הרכים ובעלי ההנעה הקדמית מי שמוביל הוא יונדאי טוסון, מסתבר שהשם שיצר לעצמו מי שהיה אחראי במידה רבה לפריחת הג'יפונים בעשור הקודם ממשיך לעבוד לטובתו. במקום השני סוזוקי ויטארה, גם הוא נושא שם מיתולוגי ורמות ביקוש גבוהות מאוד ובמקום השלישי ניסאן קשקאי.

בקבוצת הכלים היקרים יותר בהם כפולי ההנעה או הגדולים יותר, ניסאן אקסטרייל נמצא במקום הראשון, יונדאי סנטה פה אחריו ובמקום השלישי טויטה ראב4. בתחום היוקרה, אלו שני דגמים של ב.מ.וו שנמצאים במקום הראשון. ה-X5 מוביל את הרשימה ואחריו X6 וטויוטה לנד קרוזר במקום השלישי.

גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2: "בשנים האחרונות נראה שיש ביקוש רב לרכבי שטח וג'יפונים. כמו כן ניתן לראות כי הביקושים לרכבי שטח נשארים גבוהים במהלך כל השנה ולא ממש משנה אם מדובר בקיץ או בחורף. השוואה לשנים האחרונות מלמדת כי מכוניות מסוג זה נכנסו בצורה חזקה לשוק, הפכו לפופולריות יותר, ועם כניסתן לשוק היד שנייה, הן החליפו במקרים רבים את המכוניות המשפחתיות הקלאסיות".

עוד מוסיפה עופרים, כי "הסיבות הברורות הן שמדובר במכוניות נוחות יותר לנסיעות, מרווחות ומפנקות וציבור הנהגים אוהב את זה. לאור המגוון שקיים בשוק וכאתר שמעודד צרכנות נבונה, אנו ממליצים לגולשים לבחון ולבדוק את תנאי העסקה, לבדוק את המחיר במחירון הרכב שמצוי באתר ובכלל לבדוק מה מבוקש בשוק, כדי שבסופו של דבר הם יעשו את העסקה הטובה ביותר עבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully