וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חריג: המשטרה השביתה רכב של נהג שיכור. בית המשפט החזיר את הרכב לאשתו

7.8.2017 / 12:25

הנהג טען בבית המשפט כי הרכב היחיד משמש את המשפחה, המונה 6 נפשות לנסיעות בחופש הגדול. בית המשפט נעתר לבקשתו וביטל את ההשבתה. עו"ד יוסי יורוביצקי: "סנקציה בלתי מידתית"

ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014/חטיבת דובר המשטרה

נהיגה בשכרות היא אחת מהעבירות המסוכנות ובשנים האחרונות ניכרת מגמה של החמרה עקבית בענישה. אחת מהסנקציות שמוטלות על הנהג שנתפס, עוד בטרם הורשע, היא השבתה מנהלית של הרכב או ליתר דיוק איסור שימוש שמוצא ע"י קצין משטרה, לרוב לפרק זמן של 30 יום לאחר שבוצע שימוע. אולם לאחרונה, באופן חריג ביותר, החליט בית המשפט להורות על ביטול איסור השימוש והשבת הרכב לבעליו. הסיבה? בא כוחו של הנאשם עו"ד יוסי יורוביצקי הצליח לשכנע את בית המשפט כי מדובר על סנקציה לא מידתית או במילים אחרות - לנהג יש 4 ילדים קטנים כך שאין מצב שהמדינה משביתה את הרכב דווקא במהלך החופש הגדול.

מדובר על מקרה שנדון בבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה, בו הואשם כי בחור צעיר, בתאריך 01/07/17, נתפס נוהג כאשר בדמו ריכוז גבוה של אלכוהול וכאמור, לאחר שימוע שנערך לו, הוחלט על השבתת הרכב. הנהג סירב להשלים עם רוע הגזירה ובאמצעות בא כוחו, עו"ד יוסי יורוביצקי, הגיש בקשה לבית המשפט בה טען כי הרכב משמש את אשתו להסעת ילדיו הקטנים: "אנו בתקופה של חופש גדול" טען עורך הדין והוסיף כי " מבקש שאשתו תוכל להסיע את הילדים הקטנים".

מנגד, בא כוחה של המאשימה, קרי נציג משטרת ישראל התנגד לבקשה וטען כי אין כל סיבה לבטלה היות ולא נפל פגם בהחלטת הקצין שהחליט על ההשבתה. כמו כן, זה הדגיש כי מדובר על ביצוע עברה של נהיגה בשכרות שמשולה לדבריו לנהיגה "במכונת הרג ניידת". לדבריו הנהג הוא גם בעל הרכב, ולפיכך קיימת זיקה ישירה ומכאן גם הסיבה העניינית להשבתת הרכב.

לא מידתי

בסופו של יום החליט בית המשפט כי אומנם לא נפל פגם בהחלטת קצין השמטרה להורות על איסור השימוש שהוצא נגד רכבו של הנהג בגין החשד לנהיגה בשכרות, אולם המבקש ויתר על בקשתו להורות על החזרת רישיונו ועתירתו היא כי הרכב יוחזר לשימושה של אשתו לצורך ניוד המשפחה. בנסיבות אלו, כתב השופט כי "אני מורה על ביטול איסור השימוש שהוצא לרכבו של המבקש". בנוסף נכתב כי הובהר לנהג כי נאסר עליו לנהוג ברכב עד לסיום פסילתו.

לדברי עו"ד יורוביצקי: "בעבירה של נהיגה בשכרות ועבירות נוספות המשטרה מטילה סנקציות עוד בטרם הנהג הורשע. השבתת רכב יחיד של משפחה בה 4 ילדים קטינים היא סנקציה בלתי מידתית ואנו שמחים שבית המשפט הפעיל את סמכותו והחזיר את הרכב לשימוש המשפחה בצעד חריג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully