וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: הנחה של 1,500 שקלים על התקנת מערכת בטיחות; מחירה הכולל - עד 2,100 שקלים

אסף בר-שי

8.8.2017 / 11:25

ועדת הכספים של הכנסת אישרה את הצעתו של השר כץ לקידום מערכות התראה בטיחותיות. לוואלה!רכב נמסר כי ההטבה תהיה צמודה לרכב, גם אם הועברה בעלות

מערכות בטיחות והתראה מפני תאונה ברכבי אודי. אתר יצרן
מערכות בטיחות והתראה מפני תאונה ברכבי אודי/אתר יצרן

מכוניות חדשות כבר זוכות להטבת מס על התקנת מערכות התראה, כעת גם מכוניות משומשות ייהנו מהטבה. ועדת הכספים של הכנסת אישרה את תוכניתו של שר התחבורה ישראל כץ לסבסד את מערכות ההתראה שמגנות הן בפני סטייה מנתיב והן מפני אי שמירת מרחק. כפי שכתבנו כאן בוואלה!רכב, המדינה תשתתף במימון של 1,500 שקלים למכונית שבה תותקן מערכת כזו, עד לגג של 180 מיליון שקלים, כלומר - 120,000 מכוניות.

שר התחבורה הודיע שביקש מימון נוסף, כדי שלא להגביל את ההטבה למספר הזה. החידוש הוא שכעת ישנו מחיר גג למערכת מותקנת כזו - 2,100 שקלים. בהודעת משרד התחבורה לא מפורט באם יוכלו ספקי המערכות להציע דגמים שונים במחירים שונים - חלקם גבוה יותר (למשל באמצעות הפעלת רכיבים "חיצוניים" או מוצרים נלווים), אך נראה שכדי לקבל את הטבת המס ניתן יהיה להצטייד אך ורק במערכת שמחירה עד 2,100 שקלים.


בעבר הבטיח שר התחבורה כי המדינה תממן את המערכות במלואן. כעת נראה כי המדינה תממן חלק ניכר מעלות המערכת ולדבריו של השר, חלק מחברות הביטוח מעניקות הטבה למי שמתקין מערכת כזו וכך לעתים הצרכן לא יצטרך לשלם עליה כלל בסיכומו של עניין.


המערכת לא תמומן באופן מיידי, אלא תזכה את בעל הרכב ב-1,500 שקלים בפרישה על פני שלוש שנים. הפרישה היא כזו: החזר של 700 שקלים בשנה הראשונה, 700 נוספים בשנייה ו-100 השקלים האחרונים בשנה השלישית. ממשרד התחבורה נמסר לוואלה!רכב כי ההטבה תהיה צמודה לרכב ולא לאדם, כלומר - אם הועברה בעלות על הרכב, הבעלים החדש ימשיך ליהנות מהטבות המס בהתקנת המערכת.
זכאים להטבה - בעלי מכוניות עד משקל כולל של 3.5 טון, פרטיות או מסחריות, משנת ייצור 2000 ומעלה. ההטבה תינתן למי שיתקין את המערכת חודשיים לפחות לפני מועד הרישוי השנתי. מי שיתקין אותה סמוך למועד הרישוי ייחל בקבלת ההטבה רק בשנה שלאחר מכן.


יצוין כי מערכות כאלה עולות כיום לצרכן כ-3,000 שקלים. ליבואנים ולציי רכב המחיר נמוך משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully