וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה REBEL 500 – מבחן דרכים

23.8.2017 / 7:01

עם מראה ייחודי, נפח מנוע במדרגת הביניים, קלות שימוש ובעיקר מחיר נגיש מאוד, הונדה REBEL 500 הוא כרטיס כניסה ידידותי למשתמש לקטגוריית הקרוזרים/קאסטומים

הונדה REBEL 500 - מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
הונדה REBEL 500 - מבחן דרכים/ניר בן טובים, קינן כהן

כולם מכירים את הילד ההוא, זה מגיע בסביבות גילאי ה-5 בהם הוא כועס על ההורים ומחליט לחפש משפחה אחרת, זורק לתיק הגן שלו שקית במבה אדומה, בקבוק ויטמינצ'יק פטל, תפוח ויוצא את הבית בטריקת דלת. זה בדרך כלל נגמר עם סיום החטיף או בקצה הרחוב. גם כן מורד...

חשבתי על זה בזמן שרכבתי על ה-REBEL 500 של הונדה. כל העניין הזה של אופנועי קאסטום צנומי נפח תמיד נראה לי משונה מאוד. משהו בשילוב של המראה ששייך מסורתית לנפחים גדולים עם מנועים קטנים מדי תמיד גרמו להם להיראות כמו ילד שלקח לאבא את הבגדים.

אבל דעות לחוד ומציאות לחוד, למרות שתמיד היו ליפניים אופנועים בתצורה הזו ובנפחים קטנים עיין ערך הונדה שאדו, קוואסאקי EN או ימאהה ויראגו, בשנים האחרונות ראינו הצטננות של הקטגוריה הזו.

הונדה REBEL 500 - מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
הכלי עצמו נראה בסיס חביב מאוד להתאמה אישית, בחו"ל הוא מוצע עם קטלוג שיפורי מראה מכובד/ניר בן טובים, קינן כהן

קרוזר-קאסטום-בובר

במשך שנים ניסו היפניים לייצר את הגרסה שלהם לאוריגינל ממילווקי – הארלי דיווידסון. בתקופות בהן הארלי ייצרה משקולות מתכת באיכות נמוכה, רועדים ורועשים והתקיימה בעיקר בזכות המותג והמעריצים השרופים שלו – היפניים הציעו שקט נפשי, קלות תפעול והבונוס - סיום נסיעה עם אותה כמות ברגים וסתימות בשיניים. גם למחיר הזול הייתה השפעה.
אבל על דבר אחד לא היה וויכוח, הם מעולם לא היו הדבר האמיתי, הם תמיד היו ערבי קריוקי בטוקיו בהם מתעקשים לשיר רוק אמריקני (חפשו את זה ביוטיוב – קורע).

במקרה של REBEL 500 הבחירה הייתה ללכת למקום מעט אחר – לא עוד ניסיון לחקות, אלא יצירה של מראה מובדל ומובחן. כזה ששומר על האלמנטים הבסיסיים של אופנוע קאסטום, אבל בלי להיות קריקטורה. השילוב בין צמיגי הבובר השמנים, גימורי המט, החישוקים היצוקים, המיכל המפוסל והגבוה והמבנה הצר יוצרים מראה שונה. מנוע הטווין המקביל עדיין נראה מוזר, אבל כמכלול – זה מצליח לעבוד. מה שעוד מצא חן בעיני, היא העובדה שעל פניו כל החלק האחורי של האופנוע מאוד מודולרי. נראה שצריך ארגז כלים בסיסי וחצי שעה כדי להעיף את הכנף האחורית ועוד שעתיים כדי להחליף לכידון שטוח, שני פנסי חזית ומשקף קטן כדי לקבל מראה של בובר-רייסר מדליק.

בשניה הראשונה שמתיישבים עליו העסק עדיין ממשיך לעבוד, גובה מושב ידידותי לנמוכים ולא צפוף מאוד לגבוהים. סיבוב הסוויץ' מעיר את הצג הדיגיטלי לחיים – עוד יציאה שזונחת את המראה ה"קלאסי" וה"מסורתי" ברוח הדגם. רק חבל שתצוגת הנתונים דלה מאוד. אין חיווי הילוך, אין מחשב דרך, אין שעון חום או אפילו ספירה לאחור של הקילומטרים עם כניסה לדמדומי מיכל הדלק. חבל, זו בדיוק הגמישות שמאפשר צג במקום חוגות אנלוגיות.

ככלל איכות ההרכבה והצביעה טובה, האופנוע עצמו מגיע ממפעל הונדה בתאילנד, אבל למעט פה ושם הלחמות לא בדיוק חלקות – הרמה הכללית לא מביישת את הפירמה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הונדה REBEL 500 - מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
לא בדיוק השותף האידיאלי לימי רכיבה ארוכים/ניר בן טובים, קינן כהן

מתחיל את המרד

מנוע הטווין המקביל בנפח 471 סמ"ק מתעורר בצליל בס נמוך. בטווח הפעולה הנמוך והבינוני המנוע מצליח לייצר צליל חביב מאוד באדיבות מערכת הפליטה, אבל משם ואילך זה לא עובד. טווין מקביל היא תצורה שגם אם מוצארט ישב בסעפת ורוסיני בדוד – פשוט מתקשה לייצר צליל טוב.

שחרור מצמד והאופנוע מושך קדימה בזריזות וקלילות. המבנה הצר שלו, הכידון והמראות הגבוהים מקלים על התמרון העירוני והצמיגים השמנים בולעים המון מהשיבושים הקטנים באספלט. ההילוך הראשון אומנם קצר יותר מאפטר של חייל קרבי, אבל בשאר יחסי ההעברה הקצרים גם הם, המנוע גמיש דיו כדי לאפשר רכיבה חלקה לאורך כל ההילוכים. למרות שאינו מתכונן המצמד מייצר נקודת הצמדה טובה ומדויקת וחובר לתיבת הילוכים עם תפעול קליל ונעים.

הוא עושה שימוש ביחידת הכוח המשרתת את כל דגמי ה-500 של הונדה, אם כי עם מיתון של ההספק לטובת מומנט וגמישות. זה עובד, עובד אפילו מצוין.

עליה על כביש מהיר מייצבת אותנו על מהירות שיוט של כ-120 קמ"ש, הוא יכול יותר, אבל אז הרעידות הקטנות שעוברות דרך הכידון, הרוח וצליל המנוע ממתנים את העניינים. בשיוט בין עירוני קל לתמרן אותו בין המכוניות, התגובה להפניית הכידון טובה מאוד ביחס לקאסטום וגם פה הצמיגים בולעים קפלים קטנים אותם מתקשים הבולמים הבסיסיים לרסן.

אחרי כמה עשרות קילומטרים מתחילה תנוחת הקאסטום להעיק ו-60 ק"מ היו מבחינתי קו פרשת המים אחריו אמרתי שזה פשוט לא נעים ועצרתי להתרעננות קפה. ביום השני למבחן כאשר הגעתי לישוב שלי אחרי רכיבה רציפה של כ-80 ק"מ כל באמפ בכביש כבר שלח כאב בחוליות התחתונות שלי. ככה זה כאשר לתנוחת רכיבה לקויה בבסיסה של קאסטום, נוסף בולם אחורי שהזווית שלו יוצרת בעייתיות מובנית ביכולת השיכוך שלו ומושב שהיינו שמחים לגלות עליו ריפוד נדיב יותר לאור שאר מרכיבי משוואת הנוחות.

בכביש המפותל ה-REBEL הפתיע עם יכולת דינאמית לא מובנת מאיליה באופנוע קאסטום. עם צבירת הפיתולים והביטחון העולה וכל עוד קצב הרכיבה מתון והגיוני, קל מאוד להפליק אותו מצד לצד והרגליות הגבוהות יחסית מאפשרות מרווח הטייה מכובד (כמו גם יכולת טיפוס וירידת מדרכות תקניות ללא חשש). מי שמפריעים לציון הטוב שלו בהיבט הזה הן נקודות החביקה של האופנוע בירכיים ובברכיים אלו שלדת הצינורות והמיכל וברגליים כיסוי תיבת ההילוכים שלא מאפשר לרגל ימין להיצמד בנוחות.

הבלמים הקדמיים עושים עבודה טובה ביחס לאופנוע תקציב, אין הרבה תחושה, אבל יש יכולת. הבלם האחורי היה אנמי מאוד וחלש בעוצמה שלו.

צריכת הדלק שנמדדה עמדה על 26.1 ק"מ לליטר, יחד עם נפח של 11.2 ליטרים למיכל מקבלים טווח ריאלי של 292 ק"מ בין תדלוקים – צרפו את זה לנוחות הלא גבוהה למרחקים וקיבלתם אופנוע שמתאים בעיקר לשימוש פרברי קצר טווח.

הונדה REBEL 500 - מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
הצמיגים השמנמנים והמיכל המפוסל מייצרים מראה שונה וייחודי/ניר בן טובים, קינן כהן

סיכום

עם הצטרפותו של ה-REBEL500 להיצע הדגמים המקומי של הונדה היא למעשה מחזיקה כיום קלף משמעותי כאשר מדובר ב"דיג" של לקוחות חדשים בתחום הדו גלגלי. העובדה שמחפש אופנוע בנפח הביניים יכול למצוא באולם התצוגה של הונדה מגוון רחב של תצורות כלים בנפח 500 סמ"ק, החל ב-X הכאילו אדוונצ'רי, ה-CBR הכמו ספורטיבי, ה-CB העירום וכעת ה-REBEL לחובבי הז'אנר – היא כלי חשוב בארגז הכלים שלה.

בפני עצמו, האופנוע לא בדיוק מציע איזו תכונה שוברת שוויון או הצטיינות יוצאת דופן שמכריעה את הכף. נוחות הנסיעה שלו היא הבעיה הגדולה יותר בהיבט השימושי, שתי נקודות הזכות הגדולות שלו הן העיצוב החיצוני שיקרוץ למי שמחפש את מראה הקאסטום וכמובן המחיר האטרקטיבי של 46 אלף שקלים.

על הצד הטכני – הונדה REBEL500

מנוע: טווין מקביל, 471 סמ"ק
קירור: נוזל
הספק: 46 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 4.4 קג"מ ב-6,000 סל"ד
תיבה: 6 הילוכים

שלדה: צינורות פלדה
מזלג קדמי: 41 מ"מ
זווית היגוי: 28 מעלות

בולם אחורי: כפול, SHOWA
בלם קדמי: דיסק יחיד
בלם אחורי: דיסק יחיד

בסיס גלגלים: 1,488 מ"מ
מכל דלק: 11.2 ליטר
גובה מושב: 690 מ"מ
משקל רטוב: 190 ק"ג
מחיר: 46,000 שקלים

הונדה REBEL 500 - מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
הונדה REBEL 500 - מבחן דרכים/ניר בן טובים, קינן כהן

מסדר ציוד: מעיל עור REV'IT Masaru

מעילי עור הם ממש לא הבחירה הראשונה ליום קיץ של אוגוסט, אבל דווקא בגלל זה היה מעניין לראות איך נסיים את יום המבחן עם מעיל העור של REV'IT.

ה-Masaru הוא מעיל עור שנחשב לדי בסיסי בהיצע המעילים של החברה. אבל שהמילה "בסיסי" לא תבלבל אתכם. המעיל עצמו איכותי מאוד, החל באיכות החומרים שלו, איכות התפרים, הרוכסן וכמובן רמת המיגון שהוא מספק. בין אם מעטפת העור שלו ובין אם מיגוני ה-SEEFLEX של החברה שמשלבים בין ספיגת מכה ראשונית גבוהה, אבל לא פחות חשוב מכך – פיזור האנרגיה שלה. כל זה במבנה שמזכיר רשת שמאפשרת להם להיות מאווררים (ראו תמונה).

גם בלבישה ראשונה היישר מהשקית הוא עוטף יפה את הגוף ומאפשר גמישות תנועה, בעיקר בשל השימוש בבד נמתח בחלק הפנימי של הזרועות. הבד הזה מסוג PWR בצפיפות של 500 הוא המקבילה לשימוש בקורדורה אצל REV'IT וגם מאפשר אוורור קל ברכיבה בין עירונית. לא מדובר במעיל קיץ קלאסי ואם יום המבחן לא היה מורכב ברובו המכריע מרכיבה בין עירונית, סביר להניח שהיה עדיף לוותר עליו.

המעיל אינו חסין מים, אבל מאפשר רכיבה גם במזג אוויר קר באמצעות בטנה תרמית מתנתקת, אותה נסקור עם הבשלת תנאי מזג האוויר.

מחיר המעיל – 2,788 שקלים.
להשיג: AD מוטורספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully