וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צי של 100 מכוניות אוטונומיות למוביל איי ואינטל

אסף בר- שי

14.8.2017 / 8:28

כבישי ישראל, אירופה וארה"ב יהיו סביבת הניסוי והפגנת היכולת של אינטל ומוביל איי בכלי רכב אוטונומיים מדרגה 4 (מתוך 5). המטרה: התקנת המערכת בדגמי יצרנים שונים, כדי להפגין קלות התאמה ויעילות וגם לניסוי ופיתוח

דלפי, ב.מ.וו ומובילאיי בשיתוף פעולה לפיתוח רכב אוטונומי. אתר יצרן
המכונית האוטונומית של מובילאיי ודלפי כבר חצתה את ארצות הברית, עכשיו מגיע השלב הבא/אתר יצרן

זה הולך להיות מעניין. כבישי ישראל, וגם כבישים שונים באירופה ובארה"ב, יזכו לפגוש בסוגים חדשים של מכוניות אוטונומיות. לאחר שחברת הטכנולוגיה העולמית אינטל רכשה את מוביל איי הישראלית, מודיעות השתיים על פרויקט חדש גדול ומשותף.

הפרויקט המדובר הוא עלייתו של צי ובו מאה כלי רכב אוטונומיים לכביש הציבורי. שתי החברות יתקינו במאה כלי הרכב מערכות נהיגה אוטונומית חדשות. לעומת התקנת כלי הרכב על דגמי אודי בעיקר, כפי שהיה עד כה, המכוניות החדשות צפויות להגיע ממגוון רחב של יצרנים.

המערכת האוטונומית שתותקן תהיה ברמת אוטונומיה 4 (הסבר על דרגות האוטונומיה - בבוקסה), כלומר - המכוניות שבהן תותקן המערכת יוכלו לנסוע בתנאים מסוימים (ולא בכולם) אפילו בלי נהג בתוכן כלל. ייתכן למשל שהמכוניות יהיו מוגבלות לערים מסוימות או לכבישים מסוימים, שאך ורק בהם יוכלו לנסוע באופן אוטונומי מלא. אפשר יהיה בהן להכניס כתובת יעד ולהמתין להן שם. אפשר עם זאת להניח שהמדינות שבהן יפעל צי כלי הרכב האוטונומיים, ידרשו שבכל זאת ישהה נהג מיומן בתוך הרכב, שיוכל להגיב במקרה חירום בכל זאת. זאת לפחות כל עוד המכונית נוסעת בכבישים ציבוריים.

מערך כלי הרכב האוטונומיים מיועד לשתי מטרות מרכזיות: מחקר ופיתוח (מו"פ) והפגנת יכולת.

● המו"פ הוא הסעת המכוניות בתנאים שונים - תנאי נהיגה, טופוגרפיה, חוקים ומאפיינים נוספים שמשתנים בין מדינה ומדינה ובין ערים וסביבות גאוגרפיות. בנסיעות כאלה מתקבל מידע רב שמאפשר למערכות העיבוד "ללמוד" את התנאים ולהטמיע אותם במערכות שיופנו לציבור.

● הפגנת היכולת מופנית הן לצרכנים, הן ליצרני הרכב והן לקובעי המדיניות הממשלית (הרגולטורים). באינטל ובמוביל איי מצהירים כי מטרת הפיתוח שלהם הוא יכולת התאמה מהירה ויעילה של המערכות האוטונומיות לפלטפורמות רכב שונות. היות שכך, צי הרכב האוטונומי החדש יכלול מגוון של יצרנים ודגמים. עם כלי הרכב האוטונומיים יוכלו שתי החברות להדגים ביצועים בתנאי אמת, ולהמחיש כיצד ייראו חיינו לצד המכוניות האוטונומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully