וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנביס על הכוונת? בני נוער צורכים סמים קשים ונוהגים

פלג פסטיג, מאמר אורח

23.8.2017 / 7:00

מתי לאחרונה נתקלתם בפרסומת או במסר שמתריע על נהיגה תחת השפעת קוקאין? האם זכור לכם ראיון שנערך עם חבר כנסת בו הוא הצהיר כי יתעקש שמשרד התחבורה יפנה תקציבים לצורך קמפיין נגד צריכה ונהיגה על MDMA? נחסוך לכם את המאמץ להיזכר - לא שמעתם ולא נתקלתם

סמים ולימודים. יחצ,
סמים ולימודים/יחצ

למרות שמדינת ישראל מלאה בסמים המסוכנים הללו, פקקי התנועה במדינה לא קיימים רק על הכביש, אלא גם בסמוך לחדרי השירותים במועדונים שם נוטלים המבלים סמים קשים ובתום מספר שעות, חלקם גם עולים על ההגה. טמינת הראש בחול מטרידה במיוחד: מצד אחד מוסדות וגופים רשמיים בישראל מתנגדים ללגיליזציה של קנאביס בטענה כי הדבר יוביל לעליה בהיקף תאונות הדרכים אך מתכחשים למציאות ולסכנה האמיתית - שימוש, קל וחומר נהיגה, תחת השפעת סמים קשים.

לאחרונה התבטא השר ארדן בסוגיית ייצוא הקנאביס והבהיר כי משרדו יסיר את התנגדותו להסדרת העניין אם יוקצו למעלה מ 200 מיליון שקל למניעת זליגת הסם. ארדן מסביר כי הוא חושש שבמקום שהילדים יתגייסו לצה"ל, הם יהפכו לג'אנקי בעקבות המרצת השיח והעליה בהיקף השימוש בקנאביס.

אולם הסיכון האמיתי שנשקף לבני הנוער הוא מהסוחר סמים שיניח בידם שקית קטנה ומהודקת עם חומר לבן. נשמע לכם איום מופרך? אם יזדמן לכם להגיע לאחד מהמועדונים בהם בני הנוער מבלים, אתם תראו את מיטב הנוער, משקשק בקבוק עם MDMA ושותה אותו במשותף. שלוק שלוק, לאט אבל בטוח שותה ומתמסטל ואחרי עולה על האופנים החשמליים.

כל הבא ליד, הכול לגיטימי

עדיין נשמע לכם הזוי? אז הנה, רק לאחרונה פורסם כי אלפי נערים ונערות שמתנדבים במד"א לוקחים הביתה מהמחסנים תרופות שיכולות לשמש כסמים מסוכנים במטרה להתמסטל. "בכל פעם שמסתיים קורס מתנדבי עזרה ראשונה האחראי על המחסן אומר שזה נראה כאילו היה אירוע רב נפגעים, כי הרבה מאוד ציוד חסר. גם תרופות. בתרגום חופשי, זה אומר שהנערים פשוט לוקחים את מה שאפשר הביתה" אומר המרואיין בכתבה. ובאילו סמים מדובר. פוסיד, אטרופין, נרקן, דורמיקום, טרמדקס. אבל כולם מוטרדים מקנאביס.

חשוב להדגיש כי לרגע איני מעודד צריכה של קנאביס בקרב צעירים ולבטח לא לנהוג לאחר מכן אולם מגיע לכולנו לדעת את האמת : מספר הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים תחת השפעת קנאביס נמוך לאין שיעור מאלו שנפצעו תחת השפעת אלכוהול או סמים קשים.

איפה המערכת החינוכית?

מוסדות החינוך מבקשים מההורים לתור אחר אותה שקית קנאביס שמחביא הילד בחדר, אולם אני מציע להורים במקביל לחפש שקית קטנה בגודל של 2-3 סנטימטר , אותה מטבע הדברים קל הרבה יותר להחביא שמכילה "אם די", או קטמין – סם הרדמה חזק שמיועד לשימוש וטרינרי אותו צורכים בני הנוער ומבוגרים גם יחד, בכמויות.

ולמען האמת, אינכם צריכים להרחיק עד למועדונים בשביל לצפות בבני הנוער מסטולים לגמרי, אתם פשוט יכולים להגיע לשלל הגנים הציבוריים ולראות אותם שותים לשוכרה, צורכים סמים, רוכבים על האופנים בפראות. משועממים מחוסר גירוים.

אז בשורה התחתונה, במדרג האיומים שאתם צריכים להיות מוטרדים מהם, תמקמו את הקנאביס הרבה אחרי אלכוהול, סמים קשים ובעיקר השיעמום של הילדים. אלו הרכיבים המסוכנים באמת לצריכה , קל וחומר תוך כדי נהיגה.

הכותב הוא יו"ר משותף של עמותת קאנה לגידול וצריכה אחראית של קנאביס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully