וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאי-על: חשיפה רשמית של פורשה קאיין החדש

30.8.2017 / 10:29

פורשה הציגה את הדור השלישי של רכב הפנאי-שטח קאיין עם משקל מופחת, צמד מנועים חדשים וערימת טכנולוגיה מתקדמת בתא הנוסעים. בישראל בדצמבר

פורשה קאיין. יצרן, אתר רשמי
פורשה קאיין החדש/אתר רשמי, יצרן

באירוע שנערך אמש (שלישי) לפנות ערב בפני כלי התקשורת בשטוטגרט, חשפה פורשה את הדור השלישי של רכב הפנאי-שטח קאיין. הקרוסאובר הגרמני, שחולק פלטפורמה עם אודי Q7 בין היתר, זכה לחצי רפורמה בעיצוב אך אימץ שינויים גדולים מתחת למעטפת, בכלל זה הפחתה של עשרות ק"ג במשקל על ידי שימוש בתרכובות חדשות, שדרוג מערכות הפנים והבשלה של מנועי בנזין יעילים יותר.

פורשה מציינת כי מאז שווק הקאיין לראשונה ב-2002 נמכרו מעל 760 אלף יחידות ממנו ברחבי העולם ובניגוד לקודמיו, הפעם מדובר במהפכה מקצה לקצה. "פיתחנו את הדגם המוצלח שלנו לגמרי מהיסוד. הוא כויל לשלמות בכל המישורים", כך בכירי המותג. הקאיין משלב תכונות רבות מה-911 עליה הוא מבוסס, כולל שימוש בבקרת ניהוג מתקדמת Porsche Dynamic Chassis Control והיגי אחורי על בסיס הנעה כפולה. הקאיין החדש עבר כאמור דיאטה במסגרתה השיל מעצמו 65 ק"ג, כלומר משקלו ללא נהג עומד כעת על קצת פחות מ-2 טון.

בפעימה הראשונה, מצויד קאיין בשני מנועי בנזין; מנוע ה-3.0 ל' טורבו ששה צילינדרים שיהווה את רוב מכירותיו מפיק 340 כ"ס ומחלץ 46.3 קג"מ הזמינים מ-1,700 סל"ד. את המיאוץ ל-100 קמ"ש הוא מסיים בזמן של 6.2 שניות או 5.9 שניות עם חבילת הכרונו הספורטיבית, ועד 245 קמ"ש מרביים.

הגרסה השניה תהיה הקאיין S, כשלזו הספק מרבי של 440 כ"ס (20 כ"ס יותר על פני הדגם היוצא) מ-2.9 ל' טורבו, ו-57 קג"מ. היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות או 4.9 שניות עם חבילת הביצועים. המהירות המרבית עומדת על 265 קמ"ש. הכוח עובר לכל הגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית עם יחסי העברה מקוצרים לטובת ביצועים משופרים, אולם המחשב יודע לבצע שינויים ביחסים לטובת צריכת דלק מופחתת. בעתיד, יחברו אליו גרסאות הייבריד מהפנמרה עם 670 כ"ס וכן גרסת טורבו S עם מנוע שמונה צילינדרים (סביבות 560 כ"ס).

חידוש נוסף בקאיין 2018 הוא מערכת תאורה רב-שלבית מבוססת חיישנים אוטומטיים בטכנולוגיית LED. לדברי פורשה, הנהג יכול לבחור בין תאורה שנתפרה ספציפית לנסיעה עירונית, בינעירונית, כפרית או תאורה מוגברת בתנאי חשכה קשים במיוחד. בתא הנוסעים, תמצאו את רוב המערכות המשרתות את ה-911, פלוס תנוחת ישיבה גבוהה והנדסת אנוש קצת יותר ידידותית למשפחה (צג 12.3 אינטש ועוד).

הקאיין החדש תומחר באירופה בגזרת ה-60 אלף יורו לדגמי בסיס ועד 70 אלף יורו לגרסת ה-S. מיבואנית פורשה לישראל 'אורכיד ספורטס קארס' נמסר לוואלה! רכב כי שיווקו של הקאיין החדש צפוי להתחיל בדצמבר עם אספקה בתחילת ינואר ככל הנראה. המחירים ינועו בין 698 אלף שקלים ל-920 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully