וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה עושה בדק בית: "שכחנו למה בכלל הקמנו את החברה הזו"

10.9.2017 / 7:59

בכירים בהונדה לא מרוצים מהכיוון של היצרנית בשנים האחרונות ומבטיחים לערוך רפורמה בכמה מישורים. "איבדו את המוג'ו שלנו. מה שעשה את הונדה להונדה"

הונדה סיוויק   TYPE R. אתר יצרן
הונדה סיוויק טייפ R/אתר יצרן

מסתבר שלאנשים שמנווטים את הונדה בתעשיית הרכב יש לא מעט ביקורת עצמית כלפי הפרויקטים שיצאו תחת ידם בעשר השנים האחרונות. בראיון לסוכנות הידיעות 'רויטרס' אומר סגן נשיא בחברה טקהירו הצ'יגו שהונדה לקחה כמה פניות לא נכונות ותעתה בדרכה למקום חשוך. "פשוט איבדנו את המוג'ו שלנו. את הדבר הזה שהפך את הונדה להונדה - היכולת ההנדסית שהגדירה אותנו כחברה מצוינת".

ראשי הונדה סוברים כי במקום לעסוק במכוניות מעניינות, מגויסים שקיבלו לידיהם את המפתחות החליטו להתמקצע בהיקף ייצור ומספרים. מנהל מחלקת ההנדסה של הונדה יושיקו מטומסטו אומר שהונדה הפכה להיות "אובססיבית" במרדף שלה אחרי טויוטה בכל הקשור למכסת ייצור והכנסות מרווחים. "אני חושב שאנשים פה פשוט שכחו למה בכלל התחלנו את החברה הזו. במקום להיות הונדה התחלנו להראות כמו טויוטה".

הונדה אחראית לכמה מההישגים הבולטים ביותר בענף הרכב, על הכביש ועל מסלול המירוצים. ב-1988, איירטון סנה, אז על סיפונה של מכונית מקלארן עם מנוע של הונדה הפך לאלוף העולם בפורמולה 1. בשנים שלאחר מכן, הונדה סיוויק ואקורד אפיינו את מכונית הסדאן האיכותית ביותר על הכביש והיא אפילו חשפה מכונית חשמלית קומפקטית ב-1997, ה-EV פלוס (אותה ירשה רוחנית האינסייט הכושלת).

הפתרונות בכל אופן עדיין לא גובשו, אולם מסתמן רעיון אחד שיאפשר לצוותים מיוחדים לרקום מיזמים יוצאי דופן שלא יטורפדו על ידי אסטרטגיים מעונבים. אספקטים מסוימים בתכנית נפרדת אושרו בשנתיים האחרונות עם הצגת ה-NSX החדשה, מנועי הטורבו החדשים וכן הישגיה של הסיוויק TYPE R, שהצליחה בדור הנוכחי להחזיר עטרה ליושנה (כמעט).

בו בעת, הונדה מעלה הילוך בפיתוח מערכות הנעה היברידיות כדי בכל זאת להגדיל את רווחיה בסגמנטים סופר תחרותיים, כאשר כבר השבוע בפרנקפורט יוצג דגם היברידי של הונדה CR-V, אחד מרכבי הפנאי החשובים ביותר של המותג היפני. אולי מגרמניה, תצאנה עוד בשורות על שינוי כיוון חיובי.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully