וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו XC60 בישראל

18.9.2017 / 13:11

וולוו XC60 הדור השני לג'יפון הפרימיום, רב המכר של הקבוצה באירופה מגיע לישראל, מנועי טורבו בנזין, דיזל וגרסה היברידית שרירית עם 407 כ"ס. המחיר: החל מ-330 אלף שקלים

וולוו XC60 החדש בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
הדמיון ל-XC90 רב, לא מקרי והתוצאה בכל אופן מצוינת/ניר בן טובים, קינן כהן

העידן החדש בוולוו, שהתחיל עם יציאתה מתחת לכנפי פורד לבעלות ג'ילי הסינית הביא רוח רעננה למותג הוותיק שזוהה משך שנים עם שמרנות וסולידיות. ראינו את זה קורה ב-XC90 וה-S90, אנחנו רואים את זה עם הזכיה של החברה בפרסים בתחומי הטכנולוגיה והעיצוב, אנחנו רואים את זה גם ברמת המוצרים עצמם.

זה קרה גם כשהחברה הציגה את הדור השני לאחד הדגמים הכי חשובים בהיצע שלה ה- XC60 בו נהגנו בהשקה העולמית לפני מספר חודשים. כעת הוא מגיע לישראל, מצטרף להתחדשות שחווה המותג גם בשוק המקומי עם צפי לשנה שלישית ברצף של גידול במכירות.

XC60 יושב על הפלטפורמת SPAהמודולרית של וולוו, וחולק עם ה-S90 ועם אחיו הגדול ה-XC90 לא רק את הבסיס, אלא גם את יחידות הכוח ותיבות שמונת ההילוכים.

ה-XC60 החדש אורז הופעה דינאמית לתוך מידות של 469 ס"מ לאורך, 190 ס"מ לרוחב וגובה של 166 ס"מ בתוך עיצוב שנראה כ-XC90 מוקטן, וזו מחמאה גדולה. גם בפנים המראה המשפחתי החדש של עיצוב נקי ושימוש בחומרי דיפון מצוינים נשמר. תא המטען 505 ליטרים, תוספת של 10 ליטרים ביחס לדור היוצא.

המנועים מסדרת ה-VEA כולם מוגדשים. מתחילים בבנזין 2.0 ליטרים T5 עם 254 כ"ס ו-35.6 קג"מ, המאיץ למאה קמ"ש ב-6.8 שניות. ממשיכים בדיזל גם הוא 2.0 ליטרים עם 235 כ"ס ו-48.9 קג"מ, כאן התאוצה היא 7.2 שניות למאה קמ"ש. מנוע הדיזל D5 עושה שימוש בפתרון יצירתי וחדשני של תוספת גדישה באמצעות מיכל אוויר דחוס.

בפסגת ההיצע, גרסת ה-T8 המשולבת חשמל ובנזין מפיק 407 כ"ס, 65.3 קג"מ ו-5.3 שניות למאה קמ"ש. על פי הצהרות היצרן, טעונה במלואה (טעינה משקע ביתי) היא יכולה לנוע כ-45 ק"מ בכוח הסוללות בלבד.
גרסה זו גם מוצעת ברמת הגימור R דיזיין המקבלת שורה של טיפולים קוסמטיים, אבל לא פחות מכך דינאמיים כדי להקנות ל-XC60 התנהגות כביש טובה יותר משל הדגם הרגיל, בין השאר מוטות מייצבים עבים יותר וכיווני קאמבר שונים לגלגים.

המתלה האחורי מסוג אינטרגל-לינק, הוא שילוב בין יחידה מרכזית וזרועות עליונות ותחתונות עם תושבות שמפרידות בין ההתמודדות עם הכוח העובד על המכונית בציר האורך וציר הרוחב וכן עם קפיץ רוחבי מחומרים מרוכבים. קונפיגורציה לא ממש נפוצה, אבל היי, לרולס רויס פאנטום יש כזה...
כמו כן מוצע ה- XC60עם בולמי אוויר אקטיביים בחלק מרמות הגימור.

וולוו XC60 החדש בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
עיצוב הפנים נקי, איכות חומרים מצוינת. תפעול רוב מערכות הרכב מהמסך המרכזי דמוי הטאבלט/ניר בן טובים, קינן כהן

מפרט הבטיחות, נקודת חוזק וותיקה של וולוו, מקבלת כאן התייחסות נפרדת, בהתאם לחזון החברה לאפס הרוגים במכוניות שלה משנת 2020. מרמת הבסיס הוא כולל בלימה אוטומטית של מערכת ה-city safety, סיוע בהתחמקות (בין 60 ל-100 קמ"ש), מניעת התנגשות בפערי מהירות של עד 60 קמ"ש והפחתה של עוצמת ההתנגשות במהירויות גבוהות יותר. ובשאר רמות הגימור גם מערכת מניעת התנגשות חזיתית המזהה רכב המגיע מלפנים ומסיטה את המכונית בחזרה לנתיב.
ב-T8 יצטייד ה- XC60גם בהרחבה של מערכת זיהוי רכב ב"שטח מת" המוסיפה תיקון היגוי כדי למנוע מעבר נתיב במקרה בו היא מזהה רכב באיזור זה, התראה והכנת הרכב לפגיעה מאחור, התראת תנועה חוצה בנסיעה לאחור.

רמות האבזור של ה- XC60מתחילות ב"מומנטום" בה יש כבר כסטנדרט גג פנורמי, חימום למושבים, תאורת לד, לוח מחוונים דיגיטלי, ריפודי עור, מערכת שמע עם 10 רמקולים. רמת הגימור "מומנטום פלוס" מוסיפה שלדה אקטיבית, חניה אוטונומית, מתלי אוויר ובקרת מצבי נהיגה ועוד.
רמת הגימור הגבוהה ביותר תגיע עם גרסת ה-T8, המוסיפה מערכת שמע עם 15 רמקולים של B&W, ניטור איכות אוויר בתא הנוסעים, עור נאפה למושבים, זכרונות למושב הנוסע החשמלי ועוד ארוכה הרשימה.

מחירי ה- XC60מתחילים מ-330 אלף שקלים ל-T5 ברמת הגימור מומנטום, 350 אלף שקלים לגרסת הדיזל ברמת גימור זו.

מחירי המומנטום פלוס הם 360 אלף שקלים, רמת גימור זו תשווק רק עם מנוע ה-T5.
XC60 עם יחידת ההנעה T8 הן ברמת הגימור "אינסקריפשן" והן גרסת ה-R דיזיין תעלה 370 אלף שקלים (כולל עמדת טעינה). במחירים אלו, התמחור של XC60 החדש הוא אחד הכלים החשובים בארגז שלה לקראת ההתמודדות על מקום בקרב צמרת מכוניות הפרימיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully