וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייק ניוז: כשהפולנים סיפרו לנו שיעשו מכונית יוקרה

29.9.2017 / 12:30

הדיווחים בעולם הרכב עסקו בשנה האחרונה במאבקי הנהלה, שיתופי פעולה, מהפכות חשמליות, הישגים קיצוניים וגם הבטחות לשינויים מרחיקי לכת בתחום הבטיחות. היו גם כמה שמועות מוזרות, שלא הצמיחו כנפיים. הנה כמה מהן

למבורגיני אורוס. אתר יצרן
למבורגיני אורוס. רכב הפנאי הקיצוני שזכה לאינספור דיווחים לא ברורים לאורך 4 השנים האחרונות. בדצמבר הקרוב הוא עולה לכביש/אתר יצרן

מרחב המחיה של האינטרנט לא מאפשר לפרסומים מעורפלים שנתמכים על כרעי תרנגולת להחזיק את הראש מעל הלינקים יותר מדי זמן; הרשתות החברתיות רעבות לתגובה מיידית, בין אם מטעם האדם שניסח את ההודעה או מי שרשאי להגיב מטעמו.

ענף הרכב, כמו כל הענפים ב-2017 חשוף לביקורת גולשים נוקבת, ולכן היקף המידע השגוי צומצם במידה ניכרת. רוב החדשות בתחום זה (ובשאר תחומי הסיקור בארץ) מגיעים למערכת מאנגליה, גרמניה, צרפת ואיטליה, ולפעמים גם מארה"ב - אם כי אין ממש חפיפה בין השוק הישראלי לשוק האמריקני, גם בשל הפערים בתקנות ובסוג המכוניות.

ובכל זאת, מדי פעם מצייץ מקורב כזה או אחר לצלחת ומשוכנע שהוא השיג את הסקופ של כל הסקופים, או לפחות הגיע לידיעה ששווה כותרת ראשית. לא תמיד מדובר באיזו בשורה דרמטית אבל אם יש לה זיקה לשוק הישראלי, העניין שווה בדיקה. אנחנו שמחים לומר שלא נפלנו יותר מדי פעמים השנה למלתעות ה-"פייק ניוז", אבל בכל זאת הצלחנו למצוא מספר דוגמאות למקרים בהם הדיווחים האיצו והאיצו, ואז פתאום קיבלנו ברקס לפנים.

במילים אחרות וברוח הכיפורים, סליחה.

כשהרומנים הבטיחו לנו קרוסאובר משפחתי מרווח

דאצ'יה דאסטר. יצרן, אתר יצרן
דאצ'יה דאסטר החדש, בלי 7 מושבים/אתר יצרן, יצרן

דאצ'יה מנסה לפתוח את עצמה לשווקים גלובליים ולהפיח חיים חדשים במותג הרומני, בעקבות הרפורמה המקיפה שהם חווים מאז שנת 2005 תחת בעלות רנו. בתחילת השנה דיווחנו לכם שהדאסטר החביב -רכב הכביש שטח הפופולרי יזכה לתוספת חשובה מאוד למשפחה - גרסת שבעה מושבים.

דאצ'יה אומרת שתייצר דאסטר עם שבעה מושבים

הפרסומים של דאסטר גדול דלפו לרשת כבר במהלך 2016, אבל שום דבר קונקרטי לא הופץ מצרפת. במשך החודשים שחלפו התגברו השמועות לקראת חשיפת הדאסטר החדש שהוצג לאחרונה בפרנקפורט אבל דגם 7 מושבים, לא נכלל בהיצע שלו.

מי שסתם את הגולל על השמועות האלה היה לא אחר מאשר מנהל המכירות הבכיר של דאצ'יה פרנסוה מריו, שאמר בראיון לכלי התקשורת באנגליה ש"מוטב לשכוח מזה". מדוע? לדבריו, "כאשר אתה רוצה להסב מכונית 4X4 למכונית 7 מושבים אתה מאבד חלק מהיכולות הטכניות שלה. אני יודע שיש הרבה רעש סביב הסיפור הזה - אבל אין לזה עתיד".

עוד באותו נושא

דאצ'יה דאסטר 1.5 דיזל אוטומטי – מבחן דרכים

לכתבה המלאה

הפולנים "ממציאים" את מכונית היוקרה מחדש

באוקטובר 2016 עלה לדיון באחד הפורומים לכלי רכב בסלובניה דיווח על קבוצה קטנה של פולנים שהקימו חברת סטארט-טפ שמאחוריה עומדת מכונית יוקרה שמנסה להבין איך הנהג "מרגיש" בזמן נהיגה ולפצח את תחושותיו. המוטיב שהוביל אותם הוא שילוב בין מראה של בתולת ים - אלמנט שמרכיב את הסמלים של העיר וורשה, מקום היווסדות החברה לבין הצורך להרגיע את היושבים ברכב על ידי הפעלה של מערכות תאורה ושמע.

הפולנים באים, עם מכונית דמיונית

למכונית הזו קראו ורוסוויה, על שם חברת Varsovia Motor Company ולפחות תאורטית, היא מותאמת להנעה חשמלית ולביצועים די רציניים עם טווח מרבי של 350 ק"מ על הסוללות שתחובות מתחת למרכב. יש להם דף פייסבוק שלא עודכן בערך מהיום שבו התחילו להזרים לרשת מידע על מכונית היוקרה שנמצאת "בפיתוח", ולכן כל מי שניסה לברר משהו לגבי המיזם הפולני, הגיע למבוי סתום.

צריך לומר לזכות הפולנים שהם יודעים דבר או שניים על פיתוח מכוניות, דוגמת ארינרה הקיצונית. גם החברה הזו שוכנת באזור וורשה אבל בניגוד לחברת הזנק, האנשים שעומדים מאחוריה מגיעים מעולם המירוצים.

כשפולקסווגן דמיינו שיש להם כסף לקנות חברת רכב גדולה

סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט קרייזלר מדבר במהלך השקת דגם חדש של אלפא רומא במילאנו, 24 ביוני 2015. רויטרס
מנכ"ל פיאט-קרייזלר סרג'יו מרקיונה. אף אחד לא רוצה לקנות את הקונצרן/רויטרס

בעוד אתם מעלעלים בפיד ומחפשים מי חייב לכם התנצלות, סרג'יו מרקיונה, הבוס הגדול של פיאט-קרייזלר מנהל מגעים עם יונדאי ומנסה לרקום שיתופי פעולה טכנולוגיים נרחבים ואולי לרקוח עסקת מכירה. איך הוא הגיע לדפוק על דלתה של יונדאי ומדוע? התשובה אולי טמונה בפרסומים לפני כמה חודשים. נסביר.

האם פולקסווגן תרכוש את פיאט-קרייזלר?

מאז שהחל מכהן כראש הקבוצה, מרקיונה הכריז על תכנית הבראה לשיקום אלפא רומיאו - שבסך הכול נמצאת במגמת התרעננות משמעותית. הגדלת ההיצע בפיאט גם היא תופעה שאי אפשר להתעלם ממנה, חיזוק מותג ג'יפ והקצאת משאבים להנעה חשמלית, היברידית וטכנולוגיות בטיחותיות. הצלחות בהחלט נזקפו לזכותו, אבל מעל הכול ולמרות כל התארים בולט במיוחד מסר של חולשה שיוצא ממישיגן - שלט "למכירה", המתנוסס מעל האותיות FCA.

לצערם, קרייזלר מכירים היטב את הזעזועים במשרדיהם זה עשרות שנים; ב-1997 מכר מנכ"ל החברה דאז בוב איטון את האחזקות לדיימלר (מרצדס) שלא השכילה לנהל את האמריקנים ונפטרה מהם, ואח"כ היא נמכרה לקבוצת משקיעים מוול סטריט שחשבו שיצליחו לסחוט ממנה כמה מיליונים - ונכשלו. בסוף, בלית ברירה הגיעה פיאט ורכשה את קרייזלר תמורת כמה גרושים כשהיא כבר הייתה על הקרשים.

ב-2016 נמשכה הסערה - קרייזלר הוציאו את פרארי מהקונצרן לשוק המניות, ובין לבין התחילו לנהל דיונים חשאיים עם קונצרנים שאולי יביעו עניין לקנות את מה שנותר מהאימפריה הקורסת. אלא שלרוע מזלו של מרקיונה, תקופה זו הייתה רצופה שערוריות. הכוחות הגדולים בשוק שקועים עד צוואר במשברים פנימיים; ג'נרל מוטורס התכווצה בעקבות סגירת החטיבה באירופה ומכירת אופל, בעוד פולקסווגן, שלפי כל הדיווחים "לא שוללים" רכישה נוספת בכלל לא היו במשחק בגלל משבר הדיזל - סקנדל שגזל מהכנסותיהם עשרות מיליארדי יורו.

מי שעשויים להגיע עם גלגל הצלה הם הסינים. הרבה אנשים הרימו גבה כשג'ילי רכשה את וולוו וחששו מפגיעה בחופש הטכנולוגי של השוודים, אולם אפשר לומר בבטחה שכל הפחדים התבדו. וולוו חזקה היום כלכלית מאי פעם. אז אולי הפתרון הסיני הוא בדיוק מה שקרייזלר זקוקה לו. אם רק מרקיונה, יפסיק לזגזג ויתמקד בפרנטר אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully