וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנולד שוורצנגר מחסל את זיהום האוויר, עם האמר H1

24.9.2017 / 11:37

ארנולד שוורצנגר משיק האמר H1 שעבר הסבה ממנוע בערה חזיר להנעה חשמלית טהורה על ידי חברה אוסטרית. "בקצב הזה, אני אטוס לכאן בקרוב במטוס חשמלי"

האמר H1 חשמלי עם ארנולד שוורצנגר. KREISEL ELECTRIC, אתר יצרן
ארנולד שוורצנגר ו-האמר H1 חשמלי באירוע הבכורה באוסטריה/אתר יצרן, KREISEL ELECTRIC

לארנולד שוורצנגר יש רומן ארוך עם ה-האמר H1 המיתולוגי והוא מרבה להשתמש בו על בסיס יומיומי. מי שיבקר בלוס אנגל'ס עשוי אפילו לפגוש אותו משוטט עם רכב השטח הענקי ברחובות העיר, סותם סמטאות, מנופף למעריצים לשלום דרך החלון כשעל שפתיו בוער לאיטו הסיגר המסורתי.

ה-H1 הוא הרכב האחרון שאפשר לומר עליו שהסביבה בראש מעייניו; בחרטום שלו שוכן מנוע V8 זללן עם 300 כ"ס פלוס ותיבה אוטומטית 4 מהירויות. אולם מאחר וארנולד מחובר הרבה יותר לשימור כדור הארץ בשנים האחרונות (אפילו השתתף אקטיבית בסדרה דוקומנטרית בנושא), הוא לא פסח על ההזדמנות להשיק באוסטריה - ארץ מולדתו, האמר H1 חשמלי לחלוטין, פרי פיתוח חברת KREISEL ELECTRIC.

ה-H1 החשמלי פותח לדברי האוסטרים במשך חודשיים בלבד. הוא מצויד בסוללות מתקדמות המפיקות 100 קילוואט בחיבור אל שני מנועים חשמליים על הסרן הקדמי והסרן האחורי, ובסך הכול התפוקה המרבית של המערכת עומדת על 490 כ"ס. הוא מסוגל להגיע למהירות מרבית של 120 קמ"ש ולנסוע לטווח מרבי של קצת יותר מ-300 קילומטרים בנסיעה ממוצעת. משקלו, ללא נוסעים כ-3.3 טון.

הגרסה הסטנדרטית של ה-H1 צורכת 24 ליטרים של דלק בכל 100 קילומטרים ופולטת 470 גק"מ - בערך פי 4 מכל מכונית משפחתית ממוצעת. "החשמול של ה-H1 ממחיש את היכולות הטכנולוגיות שלנו. אנחנו לא נייצר אותו בהיקף מסחרי, אבל מבחינתו הוא זאב בעור כבש - אחד שיכול לנסוע בחרישיות שאפילו הכבישים לא שומעות אותו", כך מנהל החברה מארק קרייסל.

ארנולד שוורצנגר: "קרייסל חישמלו את ה-מרצדס G קלאס שלי בקיץ שעבר, ועכשיו גם את ההאמר H1. אם הם ימשיכו בקצב הזה, בקרוב אוכל לטוס מעיר המלאכים לכאן במטוס חשמלי".

מותג HUMMER נקלע להליך פשיטת רגל ב-2009 על רקע המשבר הכלכלי של ג'נרל מוטורס. היו ניסיונות למנוע את קריסתו על ידי מכירתו לידיים סיניות, אולם עסקאות אלו התפוגגו במהרה. הדגם האחרון שהאמר ייצרה היה ה-H3 שעותקים אחרונים שלו יצאו מהמפעלים בתחילת שנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully