וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אביר על גלגלים": חצי יובל למכונית שחלמנו עליה

26.9.2017 / 8:17

עבור בוגרי אייטיז, שורת הנורות האדומות המרצדות מחזירות את כולנו לשטיח, בוהים במעללי הצמד דיוויד האסלהוף ו-K.I.T.T ומלחמתם בפשע. לרגל 25 שנם לעליית הפרק הראשון הנה כמה דברים שילחצו לכם על בלוטות הנוסטלגיה

25 שנים לאביר על גלגלים. The Movie Stills Database, ניר בן טובים
לא להוציא ידיים מהחלון... עזוב, לא משנה/ניר בן טובים, The Movie Stills Database

שנים לפני שהתרוצץ על חוף הים בבגד ים אדום קטן לצד כוכבניות בעלות בגדי ים קטנים אף יותר, גילם האסלהוף את מייקל נייט – בלש לשעבר שלאחר פציעה קשה חוזר בזהות חדשה והופך ללוחם פשע תחת סוכנות פרטית חשאית. השוס – בת הזוג שלו המכונית השחורה בשם K.I.T.T בעלת האינטיליגנציה המלאכותית. אבל מי היא באמת "המכונית השחורה" כפי שהכרנו אותה ב"ערוץ המזרח התיכון"?

seperator
25 שנים לאביר על גלגלים. The Movie Stills Database, ניר בן טובים
לא ראתה שטח, בטח/ניר בן טובים, The Movie Stills Database

הקיט של K.I.T.T

ראשי התיבות של K.I.T.T הם Knight Industries Two Thousand מתחת למעטה של מכונית הספורט השחורה היה למעשה רובוט מתוחכם בעל אינטיליגנציה מלאכותית, אישיות ואפילו הומור עוקצני במיוחד, אבל לא פחות חשוב מכך ערימות של גאדג'טים החל מהסורק הקדמי בדמות שורת האורות האדומים (שהביא איתו המפיק גלן לארסון מההפקה הקודמת שלו "באטלסטאר גלקטיקה"), נהיגה עצמאית, שריון בליסטי, טורבו בוסט של שני מנועים רקטיים שאפשרו לה לזנק באוויר, משתיק שאפשר לה לנוע במצב "חמקן", קרס משיכה מחובר לכננת, משבש אותות ועוד ערימות על ערימות של צעצועים.

seperator
25 שנים לאביר על גלגלים. יצרן, ניר בן טובים
המקור - פונטיאק פיירבירד טרנס אם/ניר בן טובים, יצרן

מתחת לתחפושת

הבסיס עליו נבנתה המכונית לסדרה הייתה פונטיאק פיירבירד טראנס אם מהדור השלישי שיוצר בין השנים 1982 ו-1992. הטרנס אם הייתה הספורטיבית מבין גרסאות הפיירבירד, אבל את המילה ספורטיבית צריך לקחת בעירבון מוגבל מאוד, שכן ההספק של שני מנועי ה-V8 שאיתם הגיעה היה או 145 או 165 כ"ס בגרסה החזקה. אגב, המהירות המירבית של המכונית המקורית הייתה 201 קמ"ש לעומת 320 קמ"ש של K.I.T.T בסדרה. מספר חברות אף הציעו ומציעות ערכות הסבה לרפליקות של המכונית מהסדרה.

seperator
25 שנים לאביר על גלגלים. The Movie Stills Database, ניר בן טובים
בראשית שנות ה-80 זה היה הדבר הכי משוכלל שיכולנו לדמיין/ניר בן טובים, The Movie Stills Database

מצעצועים לדבר האמיתי

על העיצוב והתכנון של המכונית היה חתום מייקל שפה (Michael Scheffe) שחתום על עוד מכונית מפורסמת הדלוריאן של "בחזרה לעתיד". במקור הגיע שפה מחברת "מטאל" המוכרת מדגמי מכוניות הצעצוע שלה. לרשותו עמדו 18 ימים בלבד לבנות את הדגם הראשון לסדרה. מעבר לקיט החיצוני המכונית הונמכה ב-2.5 ס"מ ביחס למכונית המקורית. שתי גרסאות נוספות של המכונית נבנו על ידי ג'ורג' בריס, אמן הוט-רוד ובונה מכוניות לסרטים וסדרות טלוויזיה, המפורסמת בהן היא הבאטמוביל של שנות ה-60.

seperator
25 שנים לאביר על גלגלים. The Movie Stills Database, ניר בן טובים
25 שנים לאביר על גלגלים/ניר בן טובים, The Movie Stills Database

שרדו את הסדרה, לא את החיים

מתוך 23 מכוניות ששימשו בצילומי הסדרה המקורית שרדו 22 מכוניות. השמועה אומרת כי רק על אחת מהן שילמו אולפני יוניברסל מחיר מלא, כאשר את שאר המכוניות הם קיבלו עבור סכום סמלי של דולר אחד. בסיום הצילומים, למעט חמש מכוניות הושמדו כל שאר השורדות. חמשת המכוניות נפוצו לכל עבר וכיום ידוע על ארבע מהן שבידי אספנים וגורלה של החמישית לא ברור.

seperator
25 שנים לאביר על גלגלים. יצרן, ניר בן טובים
מכונה מרשימה לכל הדעות, אבל זה לא ממש תחליף. המוסטאנג שלבי GT500KR/ניר בן טובים, יצרן

זה לא היה זה

מאז שירדה הסדרה המקורית ב-1986 נעשו מספר ניסיונות להחזיר אותה לחיים, כולם כשלו באופן חמור או חמור במיוחד. ב-1997 סדרה בשם Team Knight Rider הציגה חבורה של חמישה גיבורים בחמישה כלי רכב (שלושה רכבי פורד ושני אופנועים). בשנת 2000 ו-2010 נוצרו שני סרטים באורך מלא ולא זכו להצלחה. כמו כן היה ניסיון להחזיר את הסדרה למסך הקטן בשנת 2008, למשך 17 פרקים בין ספטמבר 2008 למרץ 2009 שודרה הסדרה בה את הפיירבירד החליפה פורד מוסטאנג שלבי GT500KR – מעשה שהינו חילול קודש של ממש לחרדת מעריצי הפיירבירד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully