וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוצים: לנד רובר תתחרה במרצדס S קלאס והצצה לסיטרואן קקטוס חדש

26.9.2017 / 12:05

לנד רובר רוצה להתחרות במרצדס S קלאס; סיטרואן קקטוס חדש; סובארו כבר יודעת מה יהיה בקרוב וקן בלוק שוב משתולל

לנד רובר דיסקברי 5 במבחן. רונן טופלברג
לנד רובר דיסקברי 5/רונן טופלברג

כלי התקשורת באנגליה סוערים בעקבות דיווחים שדלפו ממטה לנד-רובר לפיהם החברה תקים תת סדרה שלראשונה בתולדות המותג, תנסה להתחרות גם במכוניות כביש קונבציונליות מסגמנט הפרמיום. יתרה מכך, ייתכן כי בעתיד אף יצוצו דגמים נגישים יותר שיחתכו את היריבים מלמטה.

באנגליה סוברים שהרכב ייקרא Road Rover, מחווה למכונית הקונספט המיתולוגית שהוצגה בשנות ה-50 כדי לגשר בין מכוניות מותג 'רובר' ל-'לנד רובר'. על פי ירחון 'אוטוקאר' הבריטי, ה-רואד-רובר תוצג בשנת 2019 בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס ומחירה יעמוד על כ-90 אלף לירות שטרלינג.

עוד עולה, כי הרואד רובר תיווצר על בסיס שלדת האלומיניום החדישה של יגואר XJ הבאה, שהותאמה למערכת הנעה על טהרת החשמל. הטווח המרבי יהיה בסביבות ה-500 קילומטרים בין טעינות והאצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות בלבד.

דיווח מקביל, שיצא מסוכנות הידיעות 'רויטרס', קושר את הפרסומים מגזרת לנד-רובר לתכנית חשאית לרכישת מותג שלישי, או חברה שעוסקת בפתרונות הנעה חשמלית וסוללות מתקדמות. אופציה נוספת, אם כי מעט מופרכת היא שלנד רובר עשויה לנסות לרכוש את מזרטי או אלפא רומיאו שכן בפיאט-קרייזלר שוקלים לבצע פירוד משתי החברות, תוך שמירה על גופי הניהול המקוריים.

על פניו, ריינג' רובר מסוגל לקרוא תגר על כל רכב פאר שנמצא בסביבתו. אולם כך או אחרת, לנד-רובר עצמה במגמת צמיחה, ואם הוולאר החדש - שחלק ניכר מתכונותיו נתפרו לכביש רומז על הכיוון אליו שואפים קברניטי החברה, אז למרצדס, אודי ו-ב.מ.וו מומלץ לעקוב אחר ההתפתחויות ב-JLR.

סיטרואן קקטוס כבר מוכן לשלב הבא בחייו

האתר הצרפתי 'לה-בלוג אוטו' השיג תמונות של סיטרואן קקטוס החדש במסגרת צילומי הקמפיין החדש שלו ברחובות ניו-יורק (מכל המקומות בעולם). מהתמונות שפורסמו על ידם מתבהרים כמה פרטים לגבי הקרוסאובר הנועז של הצרפתים.

ראשית, נראה שלצערם של הרבה ישראלים, הקטטוס הבא הופשט מאחד מסימני ההיכר שלו, ה-"Airbumps" בצידיו המגינים עליו מפני פגיעות צד בחניות ובחניונים צפופים. שנית, החלק הקדמי עבר שינוי מעניין עם מראה קצת יותר "דחוס" באזור השבכה והחלק האחורי הוגבה - כולל שינויים באזור קו המותניים.

הקטטוס שהוצג ב-2014 ישמר את מידותיו המקוריות, עם אורך של כ-4.18 מ'. הדגם המחודש/חדש (כנראה מדובר במתיחת פנים) יאלץ גם להתנהל בתוך כתלי PSA מול סיטרואן C3 איירקרוס - דגם הכביש-שבילים של סיטרואן המבוסס בחלקו על הסופר מיני.

הקקטוס יוצג מתישהו במהלך 2018 (אולי במסגרת תערוכת ז'נבה). לא ברור אם כל המידע שיש לצרפתים מדויק. קשה למשל להאמין, שהקקטוס לא יגיע אפילו עם אופציה ל-Airbumps.

סובארו STI, הדור החדש

סובארו קונספט. יצרן, אתר יצרן
סובארו קונספט/אתר יצרן, יצרן

מי שיצליח לבקר בתערוכת הרכב בטוקיו שתפתח בסוף אוקטובר עשוי לקבל טעימה ראשונה משפת העיצוב החדשה של סובארו. רוב הדגמים שיופיעו בדוכן של סובארו הוצגו במסגרות קודמות, אבל דגם אחד, הקרוי -Viziv Performance פותח את הדלת לדגמי ה-STI הבאים וגם לעתיד של הקרוסאוברים המשפחתיים להם תהיה נטיה לצד הספורטיבי.

בסובארו יקדישו המון זמן לדיונים אודות טכנולוגיית ה-EyeSight שנכנסת לציוד התקני בכמה מהדגמים המובילים, בהם האאוטבק (שכבר זכה למתיחת פנים לפני חודשים ספורים) וגם על פורסטר, שיהפכו בזכותה לבטיחותיים יותר מאי פעם.

אולם יהיו אלו דגמי ה- Viziv של סובארו שאולי יבשילו סוף לנוסח אטרקטיבי. כזכור, פרסמנו כאן לפני כמה חודשים שבסובארו רוצים "לייצר מכוניות יפות". מסתמן שתערוכת טוקיו תשמש תפאורה ראויה להצהרות האחרונות.

עוד באותו נושא

סובארו ב-3,000 שקלים במבחן ארוך-טווח: הצלחה או בור ללא תחתית?

לכתבה המלאה

קן בלוק כובש את פייקס-פיק

אם קן בלוק אומר שהוא "חרד" מהביצועים המטורפים של הפורד מוסטאנג "האניקורן 2" שלו, כנראה שמשהו הצליח להפחיד אותו. את הדברים האלו אמר נהג המירוצים האמריקני כמה חודשים לפני שהוא פגש את מסלול הטיפוס המיתולוגי בארה"ב, ה-פייקס-פיק" - פעם מרבץ הניסויים של נהגי הראלי הטובים בעולם שחגרו עצמם למכונות מגלקסיה רחוקה מאוד.

הוידאו בהחלט מדבר בפני עצמו, ומדי פעם אפשר להבחין כמה קרוב בלוק היה לקצה גבולותיה של המכונית וגבולות כישוריו, כאשר הוא מנסה לרתום פורד מוסטאנג 65' משופרת בכבדות עם 1,400 כ"ס והנעה כפולה לכביש המתפתל.

בלוק היה צריך לעבור 156 פניות ו-20 ק"מ לגובה של קצת יותר מ-4 קילומטרים. בלוק סיים את המסלול ב-9 דקות, לא רחוק מהשיא שקבע נהג הראלי סבסטיאן לואב ב-2013 בפיג'ו 208 ראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully