וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן המכוניות הזערוריות של סוזוקי בתערוכת טוקיו

27.9.2017 / 12:24

שלל הדגמים של סוזוקי בתערוכת טוקיו נעים בין קונספטים לכביש ולשטח לכלי רכב עירוניים שימושיים עם בוכנות מעטות. דברים שרואים רק ביפן

סוזוקי בתערוכת טוקיו. יצרן, אתר יצרן
סוזוקי e-SURVIVOR, בהשראת ה-X-90/אתר יצרן, יצרן

סוזוקי הכריזה השבוע על סגל הדגמים שלה שיופיעו במסגרת תערוכת טוקיו ה-45, שנערכת בין ה-27 לאוקטובר ל-5 בנובמבר. התמה של סוזוקי השנה תהיה "ריגושים לכולם בכל מקום", בסיועם של מגוון כלי רכב שנבחרים מהם יגיעו לייצור סדרתי בשנת 2020 - השנה בה סוזוקי תציין 100 שנים להקמתה.

חלק לא מבוטל מהדגמים לא יוצאים את גבולות יפן, מאחר והם נכנסים תחת שמיכת ה-'קיי-קארס' הננסית. דגמי הקיי-קארס קיימים למעלה מ-60 שנה והרגולציות הכתיבו תנאים קפדניים ליצרנים שאפשרו להם להרכיב שלדות קטנות, עם אורך מרבי שנע בין 2.8 מ' בשנות ה-50 ועד 3.4 מ' בדור הנוכחי. גם נפחי המנועים הוגבלו לטווח ה-600 עד 990 סמ"ק.

הדגם הראשון, שמופיע כאן למעלה וכנראה ידבר גם לחובבי המותג בארץ, הוא ה-e-SURVIVOR. גרסה זו היא עיבוד מודרני של קרוסאובר קומפקטי של סוזוקי מלפני 20 שנה, ה-X90 החביב שיוצר במשך שנתיים (1995-1997). ה"שורד החשמלי", כשמו כן הוא, משתמש במערכת הנעה חשמלית והנעה כפולה עם אופציה ליכולת טעינה מהשקע.

הדמיון בינו לבין ה-X90 טמון גם במידות (כ-3.20 מ') וגם באופן קיפול הגג (תקרת T מפוצלת). בסוזוקי מקפידים לציין כי רכב הראווה אינו צעצוע חסר אונים בשטח, שכן הוא מבוסס על שלדת סולם - כמו הג'ימני החדש. ה-e-SURVIVOR מסתמן כרכב היחיד בסדרת האב-טיפוס שעשוי לנדוד מעבר לים, כמו ה-X90. מעניין אם נוכל לראות אותו בישראל בעוד כמה שנים ולבחון, מה נשאר מהעיצוב המקורי?

סוזוקי בתערוכת טוקיו. יצרן, אתר יצרן
קיי קארס. ספסייה קונספט/אתר יצרן, יצרן

קבוצת הקיי-קארס המשפחתית תורחב עם מיני-מיניוואן בשם SPACIA CONCEPT. בסוזוקי מתארים אותו כרכב לחמישה אנשים, זעיר, ידידותי למשתמשים עם דלתות הזזה בשני צידיו. "זה רכב גבוה, זריז שמציע ריגושים והנאה בשימוש יומיומי או לנסיעות בסופ"ש עם המשפחה והחברים".

עוד באותו נושא

מהפיכה במדינת הגמדים: פרטים ראשונים על סוזוקי ג'ימני החדש

לכתבה המלאה
סוזוקי בתערוכת טוקיו. יצרן, אתר יצרן
סוזוקי קרוס-בי/אתר יצרן, יצרן

בגוון צהוב חרדל, או גוון "דבורה", סוזוקי תחשוף בטוקיו את ה-XBEE, או קרוס-בי. זהו קרוסאובר קומפקטי המשלב יכולת שבילים קלה וגם שימושיות של מיניוואן זעיר. "אני רוצה לצאת ולבלות עם חברים" כך המסר שמתנוסס מעל הרכב הצעיר של סוזוקי.

גם כאן, מדובר ברכב שאורכו כ-3.2 מ' בערך, עם הנעה כפולה או קדמית ויכולת נהיגה גם "בשטח מאתגר", כך מצהיר היצרן היפני. סוזוקי בהחלט נשארים נאמנים לתכונות שהפכו לסימני ההיכר שלהם.

סוזוקי בתערוכת טוקיו. יצרן, אתר יצרן
ספסייה קאסטום/אתר יצרן, יצרן

לא הרבה ידוע על ה- SPACIA CUSTOM CONCEPT מלבד העובדה שהוא "משאיר חותם על כל מי שמביט בו", כך לדברי סוזוקי. קשה לחלוק על האמירה הזו נוכח המבנה הרבוע הגבוה, הגריל המושחר והצמיגים המצחיקים. הוא נכלל בתת קבוצה של הקיי-קארס שמאפשרת ללקוחות לקשט את כלי הרכב עם צבעים ופריטים משונים. במילים אחרות, מי שרוצה טוויסט למיניוואן שלו - זו התשובה.

סוזוקי בתערוכת טוקיו. יצרן, אתר יצרן
טנדר קטן לסמטאות/אתר יצרן, יצרן

ה-Carry Open-Air Market Concept קצר יותר מהכותר שנתנו לו מי שעומדים מאחוריו; זהו רכב סופר-זעיר, פחות מ-3 מטרים באורך שנועד לשרת חנויות שזקוקות להובלה של מוצרים בזריזות ובחסכון. בסוזוקי מסוגלים להפשיט אותו מכל אבזור הנקשר לענף ההובלות ולהציע אותו במרכב שמתאים גם "לשעות הפנאי".

סוזוקי בתערוכת טוקיו. יצרן, אתר יצרן
ה-סוויש הרעיוני/אתר יצרן, יצרן

לא נתקרב לסוף בלי נגיעה בעולם הדו-גלגלי; סוזוקי תציג בתערוכה גם פרשנות חדשה לקטנוע ה-125 סמ"ק הוותיק שלה, ה-סוויש. כמו קודמיו הוא כנראה ימצא את דרכו אל הודו עם הספק מרבי של 10 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית.

בסוזוקי מדברים על שיפור בהתנהגות, באבזור, בבטיחות וגם בנוחות הנסיעה, תוך הגדלה של נפח תא המטען מתחת למושב.

למה אין קיי קארס בארץ?

סוזוקי וואגון R סטינגריי. קובי ליאני
סוזוקי וואגון R סטינגריי/קובי ליאני

אם נחטט קצת בהיסטוריה הקרובה נמצא שהיו פה קיי-קארס בינינו, אם כי רק דגמים שזכו לחותמת מהמדינה - וגם הם גרמו להרמת גבה בשל מידותיהם ורמת הבטיחות הלוקה בחסר. סוזוקי אלטו למשל היא מכונית קיי-קאר בהגדרתה וגם סוזוקי וואגון R, וכן שוטטו בכבישים שלנו בעבר רכבי דייהטסו מהמשפחה הזו, כמו הקורה העירונית.

אולם, במסגרת מפגש ביפן עם בכירי סוזוקי לרגל 30 שנות השיווק בישראל, הזדמן לנו לפני כשלוש שנים לקבל טעימה משורה ארוכה של מכוניות קיי-קארס מעודכנות, וגם לנסות להבין מדוע בעצם אין לדגמים אלו נציגות בישראל? התשובה לכך מורכבת כמובן, כמו כל דבר שכרוך בפתירת הפלונטרים של המיסוי בישראל והאינטרסים שעומדים מאחורי ההחלטה מה להביא, מתי ולמי זה כדאי. על כל זה ועוד, תוכלו לקרוא בקישור המצורף כאן בצד ימין.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully