וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור המס המוטל על רכב היברידי ורכב חשמלי בישראל - ללא שינוי

28.9.2017 / 10:58

שר האוצר האריך את הצו עד סוף 2019, לפיו שיעור המס המושת על רכב היברידי בדרגת זיהום 1 או 2 יעמוד על 30% מס קניה. רכב חשמלי ימוסה בגובה 10%

יונדאי סונטה היברידית לימיטד במבחן דרכים. ניר בן טובים
יונדאי סונטה היברידית/ניר בן טובים

רשות המסים פרסמה היום (חמישי) כי שר האוצר משה כחלון חתם על צו המורה להאריך בשנתיים נוספות את שיעורי המס המושתים על כלי רכב היברידיים וכלי רכב חשמליים בישראל. להערכת גורמים באוצר, המהלך יגרום להפסד של 550 מיליון שקלים למדינה שמקורם בהכנסות ממסים.

הצו, שיפקע ב-31.12.19, קובע כי רכב היברידי (הנעת בנזין וחשמל) בדרגת זיהום 1 או 2 ימוסה במס קניה בשיעור של 30%. רכב פלאג-אין (בעל יכולת טעינה מהשקע החשמלי) לו ציון ירוק שאינו עולה על 100, ימוסה בשיעור של 20%, בעוד רכב על טהרת החשמל (ללא סיוע ממנוע בערה) ימוסה ב-10% בלבד. מרשות המסים מוסרים, כי אם הצו לא היה זוכה לתקופת הארכה נוספת, המיסוי היה קופץ בחזרה ל-83% לרכב היברידי ו-30% לרכב חשמלי לחלוטין, כפי שהיה לפני מספר שנים.

שיעורי המס המופחתים על רכב "ידידותי לסביבה" בעל מערכת הנעה חשמלית או היברידית, נכללים במסגרת רפורמת המיסוי הירוק שהופעלה בשנת 2009. מטרת התכנית היא לעודד רכישת רכב "ירוק" בעל פליטת מזהמים נמוכה על ידי הוזלת המיסוי, בשל עלות הייבוא הגבוהה לישראל שנובעת בין היתר מהטכנולוגיה החשמלית (סוללות ומערכות נלוות).

על פי נתונים שפורסמו לאחרונה בדוח איגוד היבואנים, עולה כי מתחילת השנה חל זינוק של יותר מ-250% במכירת מכוניות היברידיות בישראל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד; המכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בישראל היא יונדאי איוניק עם למעלה מ-3,600 מסירות, אחריה הקרוסאובר הקומפקטי טויוטה C-HR עם קצת מעבר ל-2,300 מסירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully