וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא רומיאו סטלביו - הקרוסאובר הכי מהיר על הנורדשלייפה

1.10.2017 / 8:01

גרסת 'תלתן ירוק' של אלפא רומיאו סטלביו הקיפה את הנורדשלייפה בזמן של 7 דקות ו-51 שניות - וקבעה את השיא החדש לקרוסאובר סדרתי, בגיהנום הירוק

אתר יצרן

600 ק"ג מסתבר עושים את כל ההבדל, וגם צוות אימון איטלקי מהוקצע. אלו היסודות, יחד עם 510 כ"ס שעמדו לזכות אלפא רומאיו סטלביו בגרסת 'תלתן ירוק' כשהוא הקיף את הנורדשלייפה ושבר את השיא הקודם לקרוסואבר בייצור סדרתי, אותו קבע ריינג' רובר ספורט SVR. סטלביו תלתן ירוק עצר את השעון על 7.51 ד' - כמעט שמונה שניות מהיר יותר מרכב-הכביש שטח הבריטי.

הנהג האיטלקי פביו פרנצ'יה שוב נקרא לדגל, לאחר שבפעם הקודמת קבע שיא חדש למכונית ספורט-סדאן כשהוא על סיפונה של אלפא רומיאו ג'וליה, בה קבע זמן של 7.32 ד'. פרנצ'יה אומר כי טיפלו בסטלביו תלתן ירוק בהתאם להנחיותיו אחרי מספר סיבובים, תוך שימוש בתרכובות קלות יותר בגל ההינע (סיבי פחמן) ושדרוגים כגון בלמיים קרמיים (ברמבו) ובתא הנוסעים הותקנו זוג מושבי ספורט אולטרא קלים - גם כן מסיבי פחמן.

מנוע ה-2.9 ל' כפול מגדשי הטורבו בחרטום מחלץ כאמור 510 כ"ס ומעל 61 קג"מ שעוברים לכל הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית עם יחסי העברה מקוצרים (150 מילישניות לדברי היצרן). שינויים אחרים כוללים מתג DNA עם 4 מצבי כיול, בכלל זה מצב "תחרותי" לתקיפת מסלולים, דפרנציאל עם וויסות מומנט ומתלים אדפטיביים.

לשם השוואה, המכונית המהירה בעולם על הנורדשלייפה היא פורשה 911 GT2 בגרסת RS, עם זמן של 6:47 ד'. מכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר בגיהנום הירוק היא הונדה סיוויק טייפ R עם 7:43 ד'. בהתחשב במרכז הכובד של הטסלביו ויתר המגבלות שחלות עליו, האיטלקי בהחלט ראוי למחמאות.

סטלביו תלתן ירוק יצא לכבישים הציבוריים במהלך שנת 2018, ובהמשך יגיע גם לארץ. כיום נמכר סטלביו בישראל עם מנוע 2.0 ל' טורבו בהספק של 200 כ"ס ו-280 כ"ס. המחירים נעים בין 320 ל-390 אלף שקלים על הכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully