וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנה לשיגור: הצד האפל, של טויוטה GT86

9.10.2017 / 7:48

טויוטה מציגה פרשנות חדשה למכונית הספורט קופה שלה עם מנוע היברידי וידית הילוכים מהסרטים. הבכורה הרשמית בתערוכת טוקיו בסוף החודש

טויוטה. יצרן, אתר יצרן
טויוטה GR HV/אתר יצרן, יצרן

טויוטה תחשוף בתערוכת הרכב בטוקיו את מכונית הספורט קופה GR-HV, מעין אבולוציה לסדרת ה-GT86 עם כמה טוויסטים חביבים על המעטה השחור ומבעדו. תהיה זו גם הפעם הראשונה שטויוטה חותמת על מכונית ספורט את צמד האותיות GR - זרוע שתעסוק בחידוד מכוניות דינמיות.

ה-GR-HV תאמץ מערכת הנעה היברידית מוקטנת של מכונית הסיבולת של טויוטה ה-TS050 שעברה שדרוגים כבדים כדי להעפיל להישגים מצטיינים בלה-מאן. למכונית התחרותית מנוע 2.9 ל' ששה צילינדרים טורבו כפול (במקום מנוע V8 בעונות הקודמות) בחיבור אל תיבת 7 הילוכים חצי אוטומטית.

בטויוטה מחסירים כרגע פרטים אודות מערכת ההינע של ה-GR, אך בהתחשב בקרבתה ל-GT86, יש להניח שהתפוקה לא תזנק למחוזות דמיוניים (כלומר וודאי לא ל-300 כ"ס וצפונה משם).

אחד החידושים המעניינים במכונית זו נעוץ במערכת העברת ההילוכים. לא רק שיש בה מתג הנעה מוסתר בקצה הבורר בסגנון מקלע של מטוס קרב (או מתג כסא מפלט - לחובבי 007), התיבה האוטומטית מאפשרת לנהג לבחוש בין שש מהירויות בתבנית H קלאסית, כלומר ללא מצמד. כדי לנעול את הרכב במצב חניה או לשלב להילוך סרק או אחורי, הותקנו שלושה מתגים במקום נפרד קרוב לקונסולה הראשית.

ה-GR-HV עוצבה גם בסגנון מעט יותר מוחצן מה-GT86, עם תקרת טראגה (T) והיא גבוהה ממנה בכמה מילימטרים, ארוכה ממנה ורחבה יותר, כאשר מתחת לשורה הראשונה תחובות הסוללות. יתר הרכיבים והאבזור די זהים למכונית המקורית, אבל חטיבת המירוצים של היצרן ('גאזו-רייסינג') מבטיחה עוד הרבה תוספות.

טויוטה ממשיכה לרענן את קו מוצריה ומקווה למשוך עוד קהלים צעירים שקצת נעלמו להם מאולמות המכירה בשנים האחרונות. זאת ועוד, תערוכת טוקיו עשויה להיות התפאורה לחשיפת טויוטה סופרה החדשה שפותחה חלקית בשיתוף BMW.

טויוטה. יצרן, אתר יצרן
טויוטה/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully