וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הפשוט לכיוון נכון של המראות ברכב שימנע "שטחים מתים"

31.10.2017 / 0:02

"השטח המת", זה שאינו משתקף כלל במראות הרכב, הוא בין הגורמים השכיחים לתאונות הדרכים. כדי לצמצם את השטח המת ולהגדיל את שדה הראייה של הנהג, חשוב שתדעו איך נכון לכוון את מראות הצד ברכב - ורובכם כנראה טועים בזה

כמה פעמים כבר יצא לכם להימנע מתאונה כאשר רכב שלא ראה אתכם סטה במפתיע לנתיב שלכם או להפך - ניסיתם לעבור נתיב וכמעט התנגשתם ברכב שעד לפני רגע לא ידעתם שהוא שם? מראות הרכב מאוד חשובות במעבר בין נתיבים ובניסיון להשתלב, אולם רובנו נוהגים לזלזל בחשיבות הכיוון שלהן ועולים על הכביש גם אם "השטח המת" שלנו גדול מהרגיל.

ב-Gloucestershire Live הסבירו כיצד יש לכוון את מראות הצד ברכב כך שנגדיל את שדה הראייה של הנהג על חשבון השטח המת. חלקכם ודאי עושה את הטעות הזאת מהיום הראשון שעליתם על ההגה - אז אנחנו כאן בתפקיד המורה כדי לרענן את זיכרונכם. שימו לב שהמראה הצדדית ברכב לא מכוונת יותר מדי החוצה, כי אז אתם עשויים לראות הרבה מהכביש אבל לא תוכלו לקבל פרספקטיבה נכונה למיקום שלכם ביחס אליו ואל מכוניות אחרות שסובבות אתכם. במקרה כזה אתם גם עלולים לפספס אופנועים שחוצים קרוב אליכם. מצד שני, לא כדאי שהמראה תהיה מכוונת יותר מדי פנימה כי אז תראו בעיקר את עצמכם ופחות את מה שקורה סביבכם על הכביש.

הפתרון המיטבי הוא לכוון את המראה כך שרק חלק קטן מאוד של הרכב ישתקף דרכה ואילו שאר ההשתקפות תהיה של הכביש, ממש כמו בתמונה כאן למטה. עם הזמן אפשר "להוציא" את המראה עוד קצת החוצה בכל פעם כדי לקבל כיסוי טוב יותר של מה שקורה בצד הרכב.

ככה עושים את זה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיוון נכון של מראות צד. המראה צריכה לקלוט חלק קטן מהרכב/מערכת וואלה!, צילום מסך

וממש לא ככה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המראה רחוקה מדי מהרכב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד באותו נושא

תקלה במנוע? כל מה שצריך לדעת על נורות בלוח המחוונים

לכתבה המלאה

חשוב לזכור שכיוון המראות הן ביחס לנקודת המבט של הנהג בלבד. אם אתם במקרה מזיזים את מושב הנהג קדימה או אחורה, זכרו שיש לכוון שוב את המראות כך שיתאימו למצב הישיבה החדש שלכם. סעו בזהירות!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully