וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף כאן: ממחר - חובה להדליק אורות גם ביום

31.10.2017 / 11:20

החל ב-1 בנובמבר חובה על כלי רכב להדליק אורות גם ביום בכבישים בינעירוניים. הקנס על נסיעה בלי אורות - 100 שקל ו-2 נקודות ברשיון

חורף פברואר 2017. ראובן קסטרו
חורף פברואר 2017/ראובן קסטרו

החורף כבר בפתח בישראל, וכפי שנהוג עם שינוי המחוגים בשעון, יוצא משרד התחבורה בהודעה רשמית על החובה להדליק אורות גם ביום בנסיעה בכבישים בינעירוניים. החל ממחר, ה-1 בנובמבר, ועד ה-31 במרץ, מכוניות פרטיות, אוטובוסים, מוניות ורכב משא כבד חייבים לנסוע באורות דולקים בשעות היום. אופנועים מחויבים לעשות כן גם בכבישים עירוניים כאמור במשך כל ימות השנה.

במשרד התחבורה מציניים כי בשנים האחרונות חלה רמת ציות גבוהה של הנהגים לנסיעה באורות דולקים. כמות הקנסות שחולקה לנהגים שהפרו את החוק נמוכה יחסית וגם העונש ממילא אינו חמור - 100 שקלים קנס ו-2 נקודות ברשיון הנהיגה. משטרת ישראל מאפשרת לנהגים תקופת הסתגלות קצרה של מספר ימים עד שמתבצעת אכיפה ממשית שבצידה גם קנסות.

עוד אומרים במשרד התחבורה, כי זה "שיגר חוזר לכל קציני הבטיחות בתעבורה שנועד להזכיר להם את חובתם להכין את כלי הרכב לחורף. קציני הבטיחות נדרשים בין השאר לוודא כי צי הרכב שבאחריותם ביצע בדיקות תקינות של כל מערכות הבטיחות ברכב. בדיקות התקינות בצי הרכב בחברות כוללות בין השאר את מערכת הבלמים, צמיגים, היגוי, תאורה, מגבים, וכן מערכת הפליטה, חימום והפשרת אדים. כלי רכב שלא יבצע את הבדיקה ייאסר לשימוש ונהגו יועמד לדין".

כאן בוואלה! רכב נמשיך להמליץ לכל ציבור הנהגים לנסוע באורות דולקים במשך כל השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully