וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: למה להרוגי תאונות הדרכים אין טקס ממלכתי?

חיים שפירא, יו"ר עמותת יד לנקטפים

13.11.2017 / 7:53

חיים שפירא, יו"ר עמותת יד הנקטפים להורים ומשפחות שכולות תאונות דרכים, ששכל את בנו בתאונת דרכים קורא לייסוד טקס ממלכתי רשמי להרוגי תאונות הדרכים

תאונת דרכים בכביש עוקף קריות. 1 בנובמבר 2017. דוברות מד"א כרמל, מד"א
תאונת דרכים בכביש עוקף קריות. 1 בנובמבר 2017/מד"א, דוברות מד"א כרמל

מי מאתנו לא פתח את הרדיו באחד הימים ושמע על עוד דיווח אודות שלושה הרוגים בתאונת דרכים? זאת המציאות שבה אנו חיים.

זו המציאות של ישראל 2017, בה להרוגי תאונות הדרכים יש מספר והוא עגום. מאז קום המדינה נהרגו בתאונות דרכים יותר מ-33 אלף בני אדם, לפי סטטיסטיקות שמציגה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. להרוגי תאונות הדרכים בישראל 2017 אין שמות אין פרצופים ואין משפחות הם לכל היותר נתון סטטיסטי עצוב.

מדינת ישראל סובלת בשנים האחרונות מעלייה מדאיגה במספר הרוגי תאונות הדרכים. על פי הנתונים הקיימים, ולא משנה את מי שואלים, עולה מספר ההרוגים בתאונות הדרכים על הרוגי מערכות ישראל ופעולות האיבה גם יחד.

לכל אחת ממלחמות ישראל ישנו טקס ממלכתי המוכר על ידי המדינה. לנפגעי פעולות האיבה יש טקס ממלכתי. לכל ראש ממשלה או נשיא שהלך לעולמו בשיבה טובה ישנו טקס רשמי בהשתתפות נציגי ממשלת ישראל אפילו לציון היום לשחרור אום רשרש הרי היא העיר אילת יש טקס רשמי ומכובד. אבל, למלחמה הקשה מכול זאת אשר גובה מאתנו קורבנות יומיומיים שנה אחר שנה, בלי שום הכנה ובלי שום הודעה מוקדמת, עוד אין טקס ממלכתי בו מדינת ישראל מרכינה את ראשה ונזכרת באלו שנהרגו בתאונות הדרכים. למה? לממשלת ישראל הפתרון.

המלחמה בתאונות הדרכים צריכה בראש ובראשונה להתחיל מזה שנכיר את ההרוגים, שנבין שגם להם היו חיים, שגם להם היו תחביבים ושגם להם היו משפחות שחיכו להם שישובו הביתה ביום שלא שבו. רק ביום שנכיר את הפנים של מי ששילמו בחייהם נוכל להבין שדרוש פה שינוי.

מדי שנה, ב-10 השנים האחרונות מתקיים טקס הזיכרון להרוגי תאונות הדרכים בהשתתפות משפחות שכולות אשר נאלצות מידי יום להתמודד עם האובדן. לצערי רוב הסיכויים שכלל לא שמעתם על כך למרות שמשרדי הממשלה שותפים בטקס ואף משתתפים בו, אך הוא אינו מחייב ומדינת ישראל אינה מכירה בו כטקס ממלכתי. אני קורא לממשלת ישראל לאמץ את היום הזה להפוך את הטקס לרשמי וכך אולי ננצח במלחמה הכי ארורה שחווה מדינת ישראל.

שמי חיים שפירא, אבא של יובל שפירא שנהרג ב - 28.12.1999 בתאונת דרכים. בן 17 וחצי היה במותו.

תאונת דרכים עם שני הרוגים ליד קריית מלאכי. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
תאונת דרכים סמוך לקרית מלאכי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

33,352

מאז קום המדינה נהרגו בכבישים 33,352 איש מהם 5,070 ילדים ובני נוער. נכון להיום בשנת 2017 נהרגו כ 318.

טקס הזיכרון לקורבנות תאונות הדרכים המתקיים זו השנה ה-10 ייערך הערב, יום שני ה-13.11 בתיאטרון יהלום ברמת גן בשעה 19:30.

הטקס במעמד שר התחבורה, ח"כ ישראל כץ, סמנכ"לית משרד העבודה, הרווחה והשרותים החברתיים, איריס פלורנטין, מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עו"ד רחלי טבת-ויזל, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל ובהשתתפות המשפחות השכולות. בטקס אותו ייזמו עמותת יד לנקטפים, פורום פ.ע.ו.ל.ה, בשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יודלקו נרות זיכרון ע"י בני המשפחות השכולות.

בשם המשפחות השכולות יישא דברים ד"ר צבי גלין, אביו של מיקי בן 21 במותו, שנהרג בתאונת דרכים בנתיבי איילון.

חיים שפירא, יו"ר עמותת יד הנקטפים: " לצערי גם השנה הצטרפו עשרות משפחות למשפחת השכול במלחמה הקשה ביותר מולה אנו ניצבים והיא מלחמת תאונות הדרכים. ועדיין, למרות השתתפותם של נציגי מדינת ישראל בטקס, מדינת ישראל לא מכירה בטקס הזיכרון כטקס ממלכתי רשמי. בארבע השנים האחרונות ישנה עליה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, קשה להגיד מה גרם לכך , קיצוץ בתקציבי המשטרה? תשתיות לקויות ? ישנה תחושה שמישהו פשוט נטש את המלחמה בתאונות הדרכים. את יקירנו אף אחד כבר לא יוכל להחזיר אבל את ההרוג הבא עדיין ניתן להציל. חייבים להתעורר ולהתייחס לתאונות הדרכים כאויב, כעוד מערכה מולה אנחנו צריכים להתמודד ורק ככה נוכל למנוע מעוד משפחה להצטרף למשפחת השכול של תאונות הדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully