וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתוראן: בשורות טכנולוגית לשיפור הרגלי הנהיגה וסיכול גנבים

27.11.2017 / 11:05

ב'איתוראן' מסמנים יעדים חדשים עד שנת 2020, עם שיתופי פעולה נרחבים בטויוטה ו-מובילאיי ומבטיחים לפקוח עין קרובה גם על הנהגים הצעירים

ניר שרצקי, איתוראן. מורג ביטן, ניר בן טובים
ניר שרצקי, מנכ"ל איתוראן/ניר בן טובים, מורג ביטן

במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע הקודם, סיכמה איתוראן את 2017 והציגה את חזונה עד 2020. לחברה מעל 1.1 מיליון מנויים ברחבי העולם כשהשווקים המרכזיים עבורה הם ברזיל, ארגנטינה וצפון אמריקה בהם היא פועלת כבר למעלה מ-15 שנים. עיקר הרווח, 70%, מגיע משווקי העולם כשהשוק הברזילאי הוא הגדול ביותר עם חצי מיליון מנויים. חלק מהמנויים הם לקוחות ישירים של החברה שמגיעים אליה באמצעות חברות הביטוח. חלק אחר שהתווסף השנה, הוא מתוקף עבודתה כמתקינת OEM על פס היצור של אחת מיצרניות הרכב בדרום אמריקה. זו עסקה ראשונה בתחום עבור איתוראן שהיקפה כ-200,000 התקנות בשנה.

איתוראן נמצאת בשווקים נוספים ובין אלא שסומנו כבעלי פוטנציאל צמיחה משמעותי נמצא השוק ההודי. באוגוסט השנה הודיעה איתוראן על הקמת מיזם משותף עם חברת לומקס טכנולוגי'ס (Lumax Technologies) שנועד לספק להם דריסת רגל בשוק שהיקפו 200 מיליון מכוניות. זהו מודל שונה מזה שיש לאיתוראן בברזיל (שם היא פועלת ללא שותף), אבל כיוון שהשוק ההודי נמצא בחיתוליו, פוטנציאל הצמיחה עצום.

מעבדות והזנקים

בתחילת שנה זו השיקה איתוראן יחד עם שותפים נוספים מרכז חדשנות שנקרא Drive. זהו מרכז שמשלב מעבדות ניסוי וחללי עבודה משותפים ומציע אקסלרטור לסטארט-אפים בכל השלבים. המטרה היא הדרכת סטארט-אפים במגוון תחומים ובהם: הבנת השוק, פיתוח אב-טיפוס וחיבורים ללקוחות פוטנציאליים. ב-Drive שותפים גם "מאיר חברה למכוניות ומשאיות'' (שגם מקבלת רוח גבית מהיצרניות שהיא מייבאת, וולוו והונדה), וחברת השכרת הרכב 'הרץ'.

ביולי השנה השיקה איתוראן יחד עם עמותת 'אור ירוק' אפליקציה שמעניקה להורה או למלווה לעקוב ולמפות את הכשרתו של נהג צעיר. למשל: באילו שעות נהג? באילו דרכים? תנאי מזג אוויר וכו'. האפליקציה גם מאפשרת למלווה לתת משוב (חיובי או שלילי) לנהג הצעיר במהלך הנסיעה - משוב שנשמר לכל אורך תקופת הליווי.

איתוראן גם עובדת עם יבואניות טויוטה ומתקינה מערכת מולטימדיה ש"רוכבת" על המערכת המקורית של היצרנית. המערכת של איתוראן מציעה חיבור אינטרנטי וכמה אפליקציות מובנות כמו פנגו, רדיו אינטרנט וכו'.

בשנים הקרובות איתוראן מתכננת להתרחב בתחומים אלה וגם באחרים כמו בחיבור שיש לה עם מובילאיי בו היא יכולה לנטר את הרגלי הנהיגה של נהג. באמצעות קונקטור שמתחבר למערכת של מובילאיי, נאספים כל נתוני הדרך והנהיגה לתוך מערכת איתוראן שמסוגלת להעבירן למנהל ציי רכב בזמן אמת או בדו"ח מרוכז. לטענת אנשי איתוראן פעילות מערכת זו הוצגה לפני כמה חודשים בכנס פנימי של טויוטה, והם כרגע במגעים עם נציגי טויוטה בהולנד ובלגיה לביסוס הקשר.

  • עוד באותו נושא:
  • איתוראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully