וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה אמריקאית: Jeep Wrangler JL כל-חדש

30.11.2017 / 7:35

לאחר שנים ארוכות של ניחושים וחודשי הדלפות ברשת, נחשף סוף סוף ג'יפ רנגלר JL החדש. הג'יפ החדש נראה, תודה לאל, דומה מאוד לדגם היוצא – ככה זה כאשר אתה מייצר אייקון עתיק שנים, והלקוחות רק מקווים שלא תקלקל אותו

אתר יצרן

אפשר לנגן את ההמנון ולהסיע את הנשיא טראמפ ברנגלר JL החדש; הוא ירגיש מאוד בבית כפי שייקרה למאות אלפי לקוחותיו ברחבי אמריקה. ובעולם. ובישראל. בעולם תזזיתי ואופנתי של היום הרנגלר יכול להיראות כמו ממותה ענקית שקפאה מתחת לשכבות הקרח בסיביר. אבל לא כך. הדגם החדש דומה לקודמו וכל ילד יזהה את הצללית המוכרת, גם בחשכת הלילה. אבל יש במרכב לא מעט שינויים; המידות גדלו במקצת (אך לא יותר מדי), ומתחת לקליפה יש הרבה מהפכות.

למעשה, הכל חדש. שלדת הסולם חדשה לחלוטין, הסרנים חדשים, כל חלקי המרכב והחלונות חדשים, הגג שונה לחלוטין. מנוע הפנטסטאר הוותיק עדיין יפעם מתחת לחרטום, אבל בקרוב מאוד יועשר קו המנועים ביחידת דיזל בשרנית, וגם בגרסה היברידית. תיבת ההילוכים מונה 8 יחסי העברה, צעד קטן לאנושות, צעד גדול לג'יפאי. אז לשמחתנו אין כאן מהפיכה, אבל שיפור הדרגתי ומסיבי – בוודאי ובוודאי.

מסתבר שהעבודה תחת כנפי קונצרן פיאט לא בלבלה את האמרקנים, המכירים היטב את לקוחותיהם. קרוב למיליון אנשים רוכשים ג'יפ בכל שנה, וכל לקוחות הרנגלר, לא רוצים שינוי. יכולת הייצור של המפעל בטולדו נמצאת על גבול היכולת, ונראה שהביקוש רק ייתגבר בעקבות הצגת JL החדש. מבט מעמיק מראה הרבה שינויים קטנים, שמחפשים את האיזון בין חדשנות ושמרנות.

למשל, מיקומו ואורכו של מרזב הגשם, שצריך לשמש גם כבסיס לגגון מסיבי היוצא להיטלטל בשטח. זווית החלון הקדמי, למשל, נגזרה בדייקנות של מילימטרים – כדי למצוא אופטימום בין השמרנות הנדרשת על ידי הלקוחות, לבין מודרניזציה וחיסכון בדלק. אהבת המרחבים השאירה במקומה את החלון הקדמי המתקפל אבל עכשיו זה יהיה קל יותר מתמיד, והמראה המרכזית תישאר במקומה הקבוע. כמו תמיד (והרבה יותר קל מאשר בדור האחרון), נשארה האופציה המלבבת לפרק את דלתות הצד, או להרכיב דלתות-חצי נחשקות – זאת, תוך שמירה על אירודינמיות חסכונית ועמידה בתקני הבטיחות של היום.

ג'יפ רנגלר תא נוסעים. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ רנגלר תא נוסעים/אתר יצרן, יצרן

השימוש בחלקי מרכב מאלומיניום הורחב, לחיסכון במשקל וצמצום קורוזיה. הדלת האחורית כוללת יציקות אלומיניום מסיביות וקלות משקל. בסיס הגלגלים גדל ב-2.2 סנטימטרים (מרכב קצר) או 3.8 ס"מ (מרכב ארוך). גג ברזנט המתפרק היה אלמנט מרכזי בהוויית הג'יפאות והוא נשאר – עם כיסוי ברזנט הרבה יותר קל לפירוק, ללא ריץ'-רצ'ים קורעי אצבעות. אפשר לפרק רק את הדפנות ולהישאר רק עם גג צל. מי שמחפש חיים קלים עוד יותר יוכל להזמין את ה Sky One-Touch power-top, ולפתוח את הרגלר בלחיצת מתג. גם מרכבים קשיחים יוכלו להיפתח מודולרית, בדומה למקובל היום. ה-JL יקבל מיגון תחתון ושלושה ווי גרירה.

מפתח חכם ומצלמת רוורס יספקו את המפונקים, כמו גם תאורת LED ו-הלוגן, בקרת שיוט, צג מגע לתקשורת, מוסיקה וניווט, בעזרת מערכת Uconnect 3 הכוללת מסך 5-אינץ'. תהיה אופציה למסך 7 ו-8.4 אינץ'. במסגרת התפנוקים יהיה מיזוג אוויר כפול-אזורים, וקישוריות מלאה לסמארטפונים.

יחידת הכוח העיקרית של הרנגלר תישאר מנוע הפנטסטאר 3.6 ליטר V6, המספק 285 כ"ס. התיבה האוטומטית תכלול 8 הילוכים. ב-2019 ישולב מנוע דיזל למרכבי הארבע-דלתות. יהיה זה VM ששופר על ידי מחלקת 'מופאר' הדינמית, עם 260 כ"ס ומומנט גדול בהרבה מזה של מנוע הבנזין. השמועות רוחשות כי כבר ב-2018 תופיע גרסה היברידית 268 כ"ס משריפת בנזין, ועוד שני מנועי eTorque. כבר לא צריך לכוון את הקרבורטור... מחשבה גדולה ניתנה ליחסי ההעברה של הדגמים השונים, על פי השימוש המיועד להם. שינוי גדול נוסף, הוא הנעת הנעת 4X4 קבועה, בדגמי 'סהרה'.

את רנגלר החדש נראה בישראל במהלך השנה הבאה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ג'יפ רנגלר 2018. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ רנגלר 2018/אתר יצרן, יצרן
ג'יפ רנגלר 2018. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ רנגלר 2018/אתר יצרן, יצרן
ג'יפ רנגלר 2018. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ רנגלר 2018/אתר יצרן, יצרן
ג'יפ רנגלר 2018. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ רנגלר 2018/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully