וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש

5.12.2017 / 7:43

כמה חודשים לאחר ההשקה באירופה, מגיע אלינו ממש בעוד שבועיים הדור השני של סובארו XV. במבט ראשון הוא דומה מאוד לקודמו, אבל זו מכונית חדשה לחלוטין – חוץ מהמנוע ותיבת ההילוכים, שעברו שינויים מינוריים בלבד. טסנו ל-ווינה כדי למצוא את ההבדלים

סובארו XV. יצרן, רמי גלבוע, אתר יצרן
חדש מול ישן, מצא את ההבדלים/אתר יצרן, יצרן, רמי גלבוע

בתעשיית הרכב מקובל לבצע 'מתיחת פנים' המשנה את מראה הרכב, ללא שינויים מהותיים בתשתית הטכנולוגית. זה צעד פשוט וזול יחסית, המאפשר לאושש את מכירותיו של דגם מזדקן. אצל סובארוXV , המצב בדיוק הפוך; רצפת הרכב חדשה לגמרי (זו הפלטפורמה של אימפרזה החדשה), קימורי המרכב עודנו ושודרגו, אבל הצללית הכללית דומה מאוד לזו של XV היוצא. דווקא המנוע ותיבת ההילוכים לא עברו שינוי מהותי – נשארנו עם 2.0 ליטר אטמוספרי שאינו חזק או חסכוני במיוחד, ועם גיר רציף שאינו מוציא את המיטב מהמנוע.

XV הראשון הוצג לפני כחמש שנים, והגיע הזמן לשדרג אותו. זהו הקרוסאובר הצנוע בסולם המיצוב של סובארו, מעליו מתנשאים פורסטר ו-אאוטבק. בתור "האח הקטן" הוא פחות נחשק מאחיו הגדולים, וגם זול מהם באופן משמעותי. למרות זאת,XV הוא אחד הקרוסאוברים האהובים עלי בגלל המתלים המשובחים, ההיגוי, ויכולת שטח בלתי מבוטלת. בגרסת 1.6 ליטר ידנית הוא עולה פחות מ-140,000 שקלים – זה מחיר אטרקטיבי ביותר עבור קרוסאובר משפחתי שאינו מפחד לרדת לשבילים. מחירי הדור החדש עדיין אינם ידועים, אבל השאיפה היא להשאיר אותם דומים מאוד למחירים הנוכחיים, כלומר: מ-145,000 שקלים ל-1.6 אוטומטי, עד 167,000 ל-2.0 ליטר פרימיום.

סובארו XV. יצרן, רמי גלבוע, אתר יצרן
סובארו XV/אתר יצרן, יצרן, רמי גלבוע

ההשקה האירופאית נערכה במתחם סגור בתוכו התפתל מסלול אספלט קצר וחביב, ולצדו מסלול שטח שנועד להדגים לנו את יכולות ה-XV החדש. המארגנים העמידו לצד הרכב החדש XV מהדגם היוצא – עדות לביטחונם שההבדלים המוטוריים אכן, עמוקים יותר מהקליפה הדומה מאוד.

במבט ראשון תתקשה להבחין בין שני דורות ה-XV; החרטום החדש מוצק יותר ופחות מחודד, כנפוני הפלסטיק מעל בתי הגלגלים קצת יותר מזוותים, הסבכה הקדמית ויחידות התאורה מחודדות ודינמיות יותר, קמטי פח לאורך הדפנות מכניסים עניין מסויים בפרופיל ה-XV.

מהנדסי סובארו טוענים כי רוב המרכב חדש, אבל העין אינה מבחינה ברוב השינויים. אז אכן, יש שינויים ומתיחות קלות, יחידות תאורה חדשות המעניקות תחושה מודרנית ודינמית יותר, אבל זו ממש לא מהפיכה. הבעיה היא שב-2017 בוער שוק הקרוסאוברים ומבעבע, וקשה יהיה להתבלט עם עיצוב שמרני יחסית. זה לא יפריע לסובארואידים שרוצים להשתדרג מה-XV הקודם שלהם, אבל יתקשה למשוך את הלקוחות שוחרי האופנה האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סובארו XV. יצרן, רמי גלבוע, אתר יצרן
סובארו XV/אתר יצרן, יצרן, רמי גלבוע

תא הנוסעים ולוח המחוונים שופרו גם הם, במנות קטנות; חיפויי הצגים מודרניים יותר, החומרים מעט יותר טובים, הצגים מפורטים יותר, תפרי המושבים אדומים. גם כאן, לא תמצאו מהפיכה. לקוח המשדרג XV דור-ראשון, ירגיש לגמרי בבית. צג המגע המרכזי בגודל 8" נוח להפעלה, והחיבוריות אמורה להיות מלאה. המושבים שופרו במעט, זה מוחשי – למרות שעל מסלול המבחן הסינתטי לא יכולנו לרדת לעומקם של השינויים. ליד ידית ההילוכים התווסף מתג X-Mode שהיה שמור עד היום לפורסטר הבכיר; התוספת רלוונטית (אם כי לא מאוד משמעותית) עבור טיילי שטח, עוד נגיע אליה. המרחב בתא הנוסעים מתאים לארבעה נוסעים בגודל מלא, תא המטען נשאר צנוע בנפחו.

הבוקסר נובח

סובארו XV. יצרן, רמי גלבוע, אתר יצרן
סובארו XV/אתר יצרן, יצרן, רמי גלבוע
בהשוואת תאוצה עם הדגם היוצא גילינו, כי ה-XV החדש מעט יותר הססן ביציאה מהמקום, מפתיע בהתחשב ביחס ההעברה שהצטרף לתיבה. מנוע 2.0 ליטר האטמוספרי לא היה תפארת הדגם היוצא, והוא לא מרשים גם בדגם החדש

סובארו נצמדים לתצורת מנוע הבוקסר המסורתית, שני צמדי בוכנות הפועמים זה מול זה, מנמיכים את מרכז הכובד ומצמצמים רעידות. רכבי המבחן היו בגרסת 2.0 ליטר הזרקה ישירה המספקים 154 כ"ס, ארבעה יותר מהמנוע היוצא. המנוע החדש קל מקודמו ב-12 קילוגרם ותיבת ההילוכים חוסכת עוד 8 קילוגרם, מציעה עכשיו 7 "יחסי העברה" מתו?כנת?י מחשב. בגלל המשקל המופחת ויחס ההעברה השביעי ציפיתי לשיפור בביצועי המנוע, אך לא.

בהשוואת תאוצה עם הדגם היוצא גילינו, כי ה-XV החדש מעט יותר הססן ביציאה מהמקום, מפתיע בהתחשב ביחס ההעברה שהצטרף לתיבה. מנוע 2.0 ליטר האטמוספרי לא היה תפארת הדגם היוצא, והוא לא מרשים גם בדגם החדש – בוודאי לאור הביצועים הטובים והחיסכון אותם מעניקים מנועי טורבו של המתחרים. גם התיבה הרציפה לא הפכה את עורה, והיא עדיין מיבבת ומעלה סל"ד בצליל לא נעים. חבל.

המרכב החדש קשיח מהיוצא ב-70%, וגיאומטריית המתלים עברה כיול מחודש. שינוי זה מורגש מאוד ברמת העידון והשקט של XV החדש. הוא שקט בהרבה מהדגם היוצא, רגוע מאוד, תנודות המרכב מבוקרות היטב והנסיעה משופרת – וזאת לאחר שגם הדגם היוצא היה מצוין בתחום זה, טוב מהחלופות הקוריאניות, למשל. אין מה לעשות, המהנדסים של סובארו יודעים לתכנן מתלים, זה יתרון אותו מרגישים בכל מטר על הכביש ובשביל.

החבילה הכללית הרבה יותר נעימה ומתורבתת, אם כי הדגם היוצא היה יותר חד ונחרץ, מעניק תחושה מסוימת של דרמה. בהתחשב באופי הלקוח הטיפוסי, אין לי ספק שה-XV החדש יהיה אטרקטיבי יותר ובעיקר – הוא מגדיל את פער האיכות מהקרוסאוברים העירוניים הקטנים, הנוגסים בעקביו.

סובארו הכניסה גם מערכות בטיחות אקטיביות ל-XV החדש; הן כוללות את מערכת זיהוי מרחק ובלימה אוטונומית Eye Sight, המבוססת על שתי מצלמות "סטריאו". מהנדסי סובארו טוענים שהתקשורת בין שתי המצלמות מהירה יותר מתקשורת עם רדאר, וזה אמור להיות יתרון של Eye Sight. המערכת מכוילת לטריטוריית היעד שלה כך שבאוסטרליה למשל, היא תזהה קנגרו המקפץ בחושך. אצלנו היא בוודאי תזהה גמלים, הפגנות, משאיות המתנגשות בגשרים, ונהגים שנרדמו במסלול השמאלי. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, אבל לא תיקון סטייה מנתיב, רק התרעה.

הרחק מהאספלט המגוהץ

סובארו XV. יצרן, רמי גלבוע, אתר יצרן
סובארו XV/אתר יצרן, יצרן, רמי גלבוע
אין ספק שהוא עדיין, אחד הקרוסאוברים הטובים ביותר לעבודת שטח – בוודאי במחירו האטרקטיבי

תקופות ארוכות זכה ה-XV להיות רכב ה-4X4 הנמכר ביותר בישראל; זה לא נבע מיכולות השטח הקיצוניות שלו אלא ממחירו האטרקטיבי, במונחים של רכבי 4X4. ל-XV היוצא היו יכולות שטח טובות, במונחים של קרוסאובר עירוני; עם מרווח גחון של 22 סנטימטר הוא יורד בקלות מהאספלט, לשבילים מסודרים יחסית. המתלים שלו עבדו היטב בשטח, וכך גם העברת הכוח לארבעת הגלגלים, גאוותה של סובארו.

שמחנו לגלות כי הדגם החדש לא איבד מיכולותיו; יש לו את אותו מרווח גחון ומערכת העברת הכוח אפילו השתפרה, הודות להכללת פונקציית X-Mode המפעילה אוטומטית בקרת הירידה במורד, ומאפשרת העברת יותר כוח לגלגלים בדיונה טובענית. מצד שני, מהנדסי סובארו לא תיקנו את הפגם המטריד ביותר ב-XV, הפגוש הקדמי הבולט הרחק קדימה. עיצוב זה מקטין את רמת הפגיעה בהולכי רגל, ומשפר את דירוג הבטיחות של XV. כמו כן, הוא אמור לשפר במעט את תצרוכת הדלק; עיצוב זה מצמצם את זווית הגישה של XV לכ-20 מעלות, והפגוש הקדמי מועד לפגיעה בכל קפל קרקע חריג, סוללה או סלע מזדמן. ברך כלל מסתיים המפגש בשריטה קלה, אבל הנזק יכול להיות גדול עוד יותר.

מארגני ההשקה איפשרו לנו לנהוג במסלול שטח מגוון שכלל טיפוסים תלולים, ירידות מרשימות, ומבחר הצלבות שהמחישו כי גם בקרת המשיכה האלקטרונית, עובדת טוב מתמיד. המערכת מהירה ושקטה, מתפקדת באופן מרשים ביותר, אהבנו! במסגרת ההשקה לא יכולנו לקחת את ה-XV אל מגבלותיו אבל אין ספק שהוא עדיין, אחד הקרוסאוברים הטובים ביותר לעבודת שטח – בוודאי במחירו האטרקטיבי.

סובארו XV. יצרן, רמי גלבוע, אתר יצרן
סובארו XV/אתר יצרן, יצרן, רמי גלבוע

מחליף ראוי?

אין לנו פסק דין סופי, מכיוון שבמסגרת ההשקה לא נהגנו בתנאים של כביש ציבורי. אבל אין ספק שה-XV החדש טוב מקודמו ברוב התחומים: הוא מעודן, נוח ושקט יותר, התנהגות הכביש שלו טובה יותר, עיצובו מודרני יותר אם כי בפרטים קטנים, ויכולת השטח לא נפגעה.

סובארו XV החדש הוא רכב מצוין, שרק השתפר בדור השני שלו. הבעיה של ה-XV היא שלמרות שהוא יושב על פלטפורמה חדשה ומשופרת, הוא דומה מדי לדגם היוצא – שגם הוא לא היה הישג עיצובי גדול. מה שיבוא לקראת עקומת המכירות של XV החדש יהיו מחירים אטרקטיביים (כך אנו מקווים), נאמנות לקוחות האוהבים את הרכב, ואיכות חיים משופרת בדגם החדש.

סובארו XV. יצרן, רמי גלבוע, אתר יצרן
סובארו XV/אתר יצרן, יצרן, רמי גלבוע
  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully