וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי DL650: מבחן דרך

23.12.2017 / 8:05

סוזוקי DL650, האופנוע הדו שימושי והרב משימתי של סוזוקי בדור החדש שלו מציג שורת שיפורים ותוספות טכנולוגיות ובטיחותיות שהופכות אותו לשותף מצוין למגוון סוגי רכיבה

סוזוקי DL650: מבחן דרך. ראובן סביו, ניר בן טובים
דור שלישי לאופנוע הרב-משימתי של סוזוקי/ניר בן טובים, ראובן סביו

מאז יצא לשוק בשנת 2004 הסוזוקי DL650 נחשב לאחד מהאופנועים הטובים וההגיוניים ביותר עבור רוכבים שמחפשים כלי אחד שיעשה עבורם הכול בצורה הטובה, הנוחה והיעילה ביותר.

מבלי לוותר על הקלפים החזקים של הדגם הקודם, הצליחו אנשי סוזוקי לייצר אופנוע מודרני ויפה יותר מהקודם ולשמור על תג המחיר. בתפריט השיפורים: עיצוב דומה לדגם ה-1000, מערכת בקרת אחיזה מתכווננת ושימוש בשלל מערכות אלקטרוניות, שעשות את הרכיבה על ה- DL650 לעוד יותר נוחה ובטוחה.

סוזוקי DL650: מבחן דרך. יצרן, ניר בן טובים
המתלים סופגים בזלזול תחלואי סלילה עירוניים/ניר בן טובים, יצרן

עזר כנגדי

שבע ורבע בבוקר, כביש תל אביב אשדוד, שלושה נתיבים לכל כיוון, המהירות מעל 100 קמ"ש וסוף סוף נהג היונדאי שמתעקש לשייט בנתיב השמאלי נאות לפנות את נתיב העקיפה כנראה רק בגלל שהוא צריך לרדת מהכביש המהיר לכיוון יבנה. ליטוף עדין של ידית הגז בהילוך שישי גורמת לי מיד לחייך בקסדה ולהתענג מתחושת הכוח הלינארית של מנוע הסוזוקי. יחד עם המהירות מתגבר העומס על שרירי הצוואר ואני מתכופף מאחורי המשקף הקדמי הקטן ומרגיש שהאופנוע לא מפסיק להאיץ. מיד אני מגיע לנהג הבא שהחליט לשייט בנתיב העקיפה ועובר לבדוק את בלימת המנוע בהילוך השישי, עוצמתית ביחס לנפח המנוע אך לא מאיימת, אני מתחיל לחשוב שנושא הנתיבים בכבישים המהירים ירד מתוכנית לימודי הנהיגה.

בצומת גן יבנה אני עוזב את הכביש המהיר ועובר לכבישים הרבה יותר מאתגרים עבור המתלים, הכוללים באמפים בגבהים ובזוויות שונות הקרויים פסי "האטה" בשילוב עם בורות באספלט. תנאים אלו היו יכולים להוות מכשול המחייב האטה עבור אופנוע ספורט עם צמיגי כביש בחתך נמוך, אל לא עבור הויסטרום 650. הסוזוקי עובר מעליהם בזלזול ולא משמיע שום מחאות גם אם זה מתבצע באופן לא עדין. מערכות בקרת האחיזה בהאצה ובבלימה נכנסות לעיתים לפעולה בעיקר בגלל שלוליות הבוץ והחצץ הרבות, שמקטינות באופן משמעותי את האחיזה יחסית לקטעי האספלט "הנקי". אין ספק שברגע שמתרגלים למערכות הללו יהיה קשה לרכב בלעדיהן, בעיקר בגלל השקט הנפשי שהם מעניקות לרוכב בתנאי אחיזה משתנים כמו אלו שחוויתי בבוקר זה.

אחת הבעיות המתגלות בתנאים אלו היא כמויות המים הגדולות יחסית הניתזות מהגלגל הקדמי לעבר הנעליים ומעמידות במבחן קשה עד כדי בלתי אפשרי את עמידות שכבת הגורוטקס של נעלי הגשם שלי. בעיה נוספת שמתגלה בתנאים אלו היא העדר מגני הידיים שלבטח היו מסייעים להקטין את כמויות המים המגיעות אל הכפפות ומסייעים לשמור על טמפרטורת הידיים בזכות הסטת האוויר הקר. בזמן קצר יותר מהרגיל, אני מגיע ליעדי ומתחיל בתהליך המייגע והלא נוח של הורדת ציוד הגשם וחיפוש אחר מקום ייבוש. אחר הצהריים, בדרך חזרה העננים התחלפו בשמש ואני מחליט לחזור דרך צומת נחשון וליהנות מרכיבה בין השדות ואם התנאים יאפשרו גם להיכנס ליער כרמי יוסף. תנאי מזג האוויר והדרך מעבירים אותי למצב של רכיבה תוך כדי הנאה ובזכות כך הדרך מתקצרת למרות שהשעון מראה אחרת.

בהשוואה לקטנוע או המכונית שלרוב משמשים אותי במסלול זה, הויסטרום 650 מאפשר לי לבחור במסלולים הרבה יותר מגוונים, ומהנים לרכיבה שהופכים את הדרך לחוויה אחרת לגמרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סוזוקי DL650: מבחן דרך. יצרן, ניר בן טובים
צולח היטב גם טיולי סופ"ש בזוג, בכביש ובשטח רך/ניר בן טובים, יצרן

עם העזר כנגדי

בסוף השבוע החלטתי לקחת את אשתי לטיול שבילים רגוע באזור ירושלים ולמען האמת די חששתי מכך שהחלקים החשופים ביותר בתחתית האופנוע הם אגן ומסנן השמן והפגיעה הקטנה ביותר בחלקים אלו תגרום להשבתת האופנוע. כבר בבורות הראשונים על הדרך ליד המחצבות בכניסה לנחל שורק מכיוון בית שמש, הבנתי שצריך להגביר את שיכוך הכיווץ בבולם האחורי וללא כל בעיה הצלחתי בעזרת סגירת הגלגלת בצדו הימני של האופנוע למנוע כמעט את צלילת האופנוע לתוך הבורות ולאפשר רכיבה במהירות סבירה.

לאורך הדרך המתפתלת במקביל לנחל עד למפגש עם נחל רפאים קיימים גם גשרים איריים עם מים ומספר עליות עם דרדרת, שדורשים שמירה על תנועה רצופה בכדי לשמור על הכיוון ולא לאבד אחיזה. בתנאים אלו למדתי להעריך מאוד את הפעולה המדויקת והנשלטת של המנוע ואת ההתערבות של מערכת בקרת האחיזה. בסיום קטע השטח הגעתי למסקנה שהויסטרום 650 מסוגל בהחלט, גם במצבו המקורי, לקחת אותך לרכיבת שבילים בשטח ולהוציא אותך בשלום, זאת כל עוד לא תדרוש ממנו לעשות את מה שהוא לא תוכנן עבורו. קיים בשוק קיט שטח הכולל מגני גחון וצד שללא ספק מומלצים למי שמתכנן לבקר בשטח לעיתים קרובות.

סוזוקי DL650: מבחן דרך. יצרן, ניר בן טובים
סוזוקי DL650: מבחן דרך/ניר בן טובים, יצרן

ידידותי למשתמש

הספק מנוע ה-V טווין האורכי בזווית 90 מעלות עומד על 70 כ"ס המושגים ב-8,800 סל"ד ומומנט של 6.3 קג"מ המתקבלים כבר ב-6,500 סל"ד וזאת למרות העמידה בתקנות יורו 4 המחמירות. מלבד השיניים במנוע, אשר הובילו להורדת משקל של 1 ק"ג במשקל הכללי של האופנוע, הותקנה כאמור באופנוע מערכת בקרת אחיזה בעלת 3 מצבים (כולל ניתוק מלא), מערכת Easy Start להתנעת האופנוע בלחיצה אחת קצרה במיוחד, מערכת LRA התומכת בשילוב המצמד בזמן רכיבה בסל"ד נמוך ומונעת כיבוי המנוע. מערכת זו מוכרת לנו היטב מדגם ה-SV650 וזכתה לשבחים רבים במבחן שערכנו לאופנוע זה. ה-DL650 קיבל גם לוח מחוונים חדש מסוג LCD המציע מידע רב ושקע חיבור חשמל לאביזרים חיצונים.

השלדה עשויה מאלומיניום, והוא האופנוע היחיד בקטגוריה זו שמצויד בכזו, והיא תוכננה מחדש על מנת להצר את האופנוע באזור מיכל הדלק. בזכות תכנון זה, גוף האופנוע כולו צר מבעבר ועל כן נשלט וקל יותר לרכיבה לאורך זמן, בין אם מדובר על רכיבת תיור, רכיבה ספורטיבית או רכיבה עירונית. בזכות תכנון חיפויי הצד החדשים, קל יותר לרוכב להגיע לקרקע, מבלי לשנות את גובה המושב כאשר זה האחרון גם תוכנן מחדש בכדי להיטיב עם רכיבות ממושכות.

מסיכת החזית תוכננה מחדש כדי לשפר את אופן פינוי האוויר החם מהרדיאטור ואת המשקף הקדמי החדש ניתן לכיוון לשלושה מצבים. פנס קדמי חדש ועוצמתי תורם לזיהוי עם משפחת ה-Strom והפנס האחורי הוא מסוג LED.

סוזוקי DL650: מבחן דרך. ראובן סביו, ניר בן טובים
מרגיש בבית כל עוד השביל מתון/ניר בן טובים, ראובן סביו

מסכמים

הויסטרום 650 מאפשר לי לבחור במסלולים הרבה יותר מגוונים, ומהנים לרכיבה שהופכים את הדרך לחוויה אחרת לגמרי

מחיר האופנוע הוא 70 אלף שקלים "על הכביש" וזה בהחלט מיישר קו עם המחירים של המתחרים. הויסטרום 650 קיצר לי את לוח הזמנים בכבישים הבין עירוניים, גרם לי לעיתים לרכב בדרכים ארוכות יותר רק בכדי ליהנות מהדרך ושימש ככלי רכב שימושי ונוח מאוד בימי העבודה. בסופי שבוע הוא פתח בפני אפשרויות של טיולים בהרכבה שלרוב כללו גם ירידה לשבילי ג'יפים בשטח.

לאורך כל הרכיבות התפעלתי מאוד מהיכולת של הויסטרום לשתף פעולה עם כל מה שדרשתי ממנו לעשות החל מרכיבה רגועה בהילוכים הגבוהים בסל"ד נמוך, בהרכבה דרך ירידות מזדמנות לשטח ועד ביצוע רצף פניות בכבישים הרריים מפותלים בקצב ספורטיבי. שורה תחתונה, יופי של כולבויניק במחיר מצוין.

על הצד הטכני: סוזוקי DL650

מנוע: טווין, בתצורת V
נפח: 645 סמ"ק
קירור: נוזל
הספק: 71 כ"ס ב-8,800 סל"ד
מומנט: 6.3 קג"מ ב-6,500 סל"ד
תיבה: 6 הילוכים

שלדה: אלומיניום
מזלג קדמי: טלסקופי, 43 מ"מ
זווית היגוי: 26 מעלות
בולם אחורי: בולם יחיד, כיוון עומס ושיכוך
בלם קדמי: זוג דיסקים, 310 מ"מ
בלם אחורי: דיסק, 260 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,560 מ"מ
מכל דלק: 20 ליטר
גובה מושב: 830 מ"מ
משקל רטוב: 216 ק"ג

מחיר: 70,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully