וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו 208 CUP לאליפות ישראל למירוצי מכוניות

19.12.2017 / 13:57

פיג'ו 208 בגרסת ה-CUP מוסבת למירוצים תהייה המכונית שעימה ישתתפו המתחרים באליפות ישראל במירוצי מכוניות לעונת 2018 של חברת פרודרייב

פיג'ו 208CUP: בסבב אליפות ישראל במירוצי מכוניות. יצרן, ניר בן טובים
208 CUP, גרסה מוקשחת, מופחתת משקל ומכוונת מירוצים של ה-208/ניר בן טובים, יצרן

הספורט המוטורי בישראל ידע, יודע ועוד יידע הרבה מאוד עליות ומורדות. הענף שנע בין תקווה וייאוש ומצליח בדרך לא דרך לקיים את עצמו למרות כל הקשיים הבירוקרטיים, הכלכליים, הפוליטיים והאגו המקומי.

אבל אתם מוזמנים בהחלט לציין את ה-19.12.2017 כרגע של נחת בתחום הזה, שכן היום מודיעה רשמית חברת דוד לובינסקי על תחילת ייבוא סדיר של מכונית מירוץ ייעודית לישראל לצורך הקמת ליגת מירוצים מקומית והדרכות נהיגה של פרודרייב.

פיג'ו 208CUP: בסבב אליפות ישראל במירוצי מכוניות. יצרן, ניר בן טובים
כלוב בטיחות, מערכת כיבוי אש, בלמים מוגדלים ועוד/ניר בן טובים, יצרן

המכונית

כאמור, הבסיס ל-208 RACING CUP הינה הפיג'ו 208 בתצורת שלוש הדלתות, העוברת טיפול של חטיבת המירוצים בפיג'ו.

התהליך מתחיל בהפשטה של המכונית מכל מה שלא נחוץ לנסיעה, כולל החלפת חלונות הצד לחלונות פוליקרבונט ועוד בסופה של הדיאטה מדובר בהשלה של כ-150 ק"ג ממשקל המכונית מה שמציב אותה במשקל של כ-960 ק"ג. המרכב מונמך ומוקשח, על ידי שימוש במוטות מייצבים עבים יותר, בחלק מהמקרים כאלו המרותכים למתלים במקום שימוש בחיבור בהברגה לצורך השגת קשיחות גבוהה יותר. בולמי הזעזועים מגיעים גם הם מפיג'ו ספורט, הבלמים עושים שימוש בדיסקים 310 מ"מ מלפנים, עם קאליפר בן 4 בוכנות ו-249 מ"מ מאחור עם בוכנה בודדת.

על המגע עם האספלט שומרים צמיגי מישלן פיילוט ספורט 3 במידות 205/45 על חישוק 16 אינץ'.

המנוע הינו 1,600 סמ"ק, אטמוספרי שעל פי חלק מהפרסומים בחו"ל מספק 140 כ"ס ו-17 קג"מ. אם כי חשוב לציין כי המפרטים משתנים מאוד על פי דרישת הליגות השונות ואלו רק הערכות כלליות. עם הגעת המכוניות לישראל בתחילת 2018 יפורסמו פרטים סופיים. תיבת ההילוכים היא ידנית, בת 5 יחסי העברה.

פיג'ו 208CUP: בסבב אליפות ישראל במירוצי מכוניות. יצרן, ניר בן טובים
פיג'ו 208CUP: בסבב אליפות ישראל במירוצי מכוניות/ניר בן טובים, יצרן

המירוצים

מעבר להדרכות נהיגה וימי לקוחות, ישמשו המכוניות את המשתתפים בליגת אליפות ישראל במירוצי מכוניות של חברת "פרודרייב" של ראם סמואל וגידי קרונין.

הרעיון בבסיסו הוא לייצר ליגת מירוצים על פי פורמט מירוצי ה-CUP הנערכים בעולם. במירוצים אלו השימוש במכוניות זהות לחלוטין מכאנית מאפשר הן הכרעה במירוצים על בסיס יכולות הנהג מחד, והפחתה משמעותית של עלויות ההשתתפות בסבב.

האליפות שתכלול 24 מתחרים, תיערך במסלולי המירוצים שכבר קיימים בבקעת הירדן ובערד וכן במסלולים נוספים העתידים להיפתח בישראל.

הסבב יכלול שישה סופי שבוע, בהם יערכו שני מירוצים שבהם ישתתפו שישה מתחרים. הליגה תיערך ב-3 מחזורים בהם יתחרו המשתתפים כל פעם מול קבוצות אחרות של משתתפים כאשר בסוף כל שבוע נצברות הנקודות ב"קופה" של המתחרה.
לאחר הסבבים הללו, יעלו 11 המובילים בניקוד לסופ"ש שיכלול שני מירוצים של גמר ב' ומירוץ אליפות.

ההשתתפות במירוצים תלווה בהדרכה צמודה של מאמני הנהיגה של "פרודרייב" שמאחוריה ארגון סבב ה-RPC בשנה שעברה, מעבר לאימון ושיפור הנהיגה, יקבלו המשתתפים גם כמובן את המעטפת של התמיכה הלוגיסטית, הטכנית וייעוץ ברמה האסטרטגית של ניהול העונה, כמקובל במירוצי CUP.

כסבב מירוצים רשמי המוכר על ידי התאחדות הספורט המוטורי, נדרש רישיון מירוצים על מנת להשתתף בליגה. כמו כן כמקובל בספורט מוטורי, מדובר בתענוג גדול, אבל גם לא זול במיוחד.

מחירי ההשתתפות בסבב מתחילים ב-71,700 שקלים ומשתנים בהתאם לחבילה אותה רוכש הלקוח.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully