וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכון דירוג הבטיחות 2018: היגוי אקטיבי אין, מערכת נגד סנוור אאוט

אסף בר שי

1.1.2018 / 12:14

אילו מערכות מקבלות דירוג מוגדל, אילו מופחתות ומי לא תזכה יותר בהטבת מס. רשות המסים מעדכנת את טבלת הניקוד לדירוג הבטיחות, קבלו את רשימת המערכות המלאה וגם - מהן מערכות הבטיחות הנפוצות השנה

10 מכוניות זולות עם מערכות בטיחות מתקדמות. יצרן, מערכת וואלה!רכב, ניר בן טובים
הניקוד החדש לא מסתפק רק בזיהוי סטייה מנתיב, אלא גם תיקון אקטיבי/ניר בן טובים, יצרן, מערכת וואלה!רכב

החל מ-1.1.2018 מעדכנת רשות המסים את אופן הניקוד שמזכה בהטבות מס לפי רמת האבזור הבטיחותי. השינוי המשמעותי ביותר נמצא בכניסתה לרשימה של מערכת בטיחות חשובה. מדובר במערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה - זו שמפנה באופן אוטומטי את ההגה כדי למנוע סטייה סוררת ולהחזיר את הרכב אל בין סימוני הנתיב.

מכונית שתצויד במערכת הזו תזכה בנקודה אחת שלמה.
מערכת אקטיבית נוספת שתזכה מ-1.1.18 למשקל מוגדל בדירוג הבטיחות היא בקרת השיוט האדפטיבית. מדובר במערכת שומרת מהירות ("בקרת שיוט"/"קרוז קונטרול") שמצוידת במערכת לזיהוי המרחק מהרכב שלפנינו. אם ישנו כלי רכב איטי יותר ממהירות השיוט, אזי המהירות מופחתת והרכב שומר על מרחק בטוח עד שמסתיימת ההפרעה. משקלה של המערכת הזו הופחת בראשית 2016 מנקודה שלמה לחצי נקודה, וכעת המערכת עולה חזרה למשקל של נקודה שלמה.

ומי מאבד משקל בטבלה

במקביל מפחיתה רשות המסים את הניקוד של בקרת סטייה מנתיב, כזו שאינה מפנה את ההגה, מ-2 נקודות עד כה ל-1.5 נקודות. במקביל, גם מערכת לזיהוי אי שמירת מרחק מהרכב שלפנינו מאבדת חצי נקודה וכעת ערכה בניקוד יהיה 1.5, ולא שתי נקודות כפי שהיה עד כה.

מערכת בטיחות נוספת שמאבדת משקל החל בינואר 2018 היא מערכת שליטה אוטומטית באורות הגבוהים. המערכת הזו מפעילה את האורות הגבוהים כשאין מכוניות שעלולות להסתנוור מהם, ומבטלת את האורות הגבוהים כשיש מכוניות כאלה בסביבה. המערכת הזו דורגה עד כה בחצי נקודה, וכעת לא יהיה לה משקל בדירוג.

דירוג הבטיחות המלא בטבלת הבטיחות הוא 10.5 נקודות, אולם מספיק להשיג 10 נקודות כדי לזכות ברמת האבזור הבטיחותי הגבוהה ביותר לצורכי מס - רמה 8. הרמה הזו מזכה בהפחתה של 2,400 שקלים ממסי הרכב. רמה 7 דורשת 8 נקודות ומזכה ב-2,250 שקלים של הפחתת מס ורמה 6 - 6 נקודות והפחתה של 2,050 שקלים.

ND החל מיום שני תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל לאסוף נוסעים מנמל התעופה בן גוריון. מערכת וואלה! NEWS
המוניות וכלי הרכב המסחריים נותרו מאחור במהפכת הבטיחות/מערכת וואלה! NEWS

קפיצה בדירוגי הבטיחות, אבל לא במוניות ומסחריות

ברשות המסים מצהירים כי שיטת הדירוג ותמריצי המס על מערכות בטיחות הביאו לתפוצה רחבה יותר של מערכות בטיחות חכמות. על פי נתוני הרשות, בשנים 2012-14 למעלה מ-80 אחוזים מכלי הרכב הגיעו ברמת אבזור בטיחות 1. ב-2015 צנח המספר ל-63.2 אחוזים ובמקביל כמעט הוכפל מספר המכוניות שהגיעו בדרגת אבזור בטיחות 5. בשנת 2016 (האחרונה שנסקרת בדו"ח העדכני) קרוב למחצית מכלי הרכב – 45.6 אחוזים כבר דורגו ברמת אבזור בטיחות 6. נכון ל-2016 עדיין ישנו מספר מצומצם מאוד במצבת כלי הרכב בישראל שמדורגות בדרגות 7 ו-8.

אצל נהגי מוניות המצב טוב פחות. בין המוניות, כ-70 אחוזים דורגו ב-2016 ברמת אבזור בטיחות 1 ועוד 13.5 אחוזים דורגו ב-0, כלומר, אפילו לא צוידו ב-6 כריות אוויר. לעומת ה-45.6% של מכוניות פרטיות ברמת אבזור בטיחות 6, רק 3.5% מהמוניות דורגו כך.

ובתחום כלי הרכב המסחריים? המצב טוב עוד פחות: קרוב ל-80% (77.6%) מבין כלי רכב המסחריים שנמכרו בישראל ב-2016 דורגו ברמת אבזור בטיחות 0, כלומר - אפילו לא 4 כריות אוויר, וכמעט כל היתר דורגו ברמת אבזור הבטיחות 1 בלבד.

המכונית האוטונומית - קווים לדמותה. יצרן, ניר בן טובים
יותר משקל למערכות ניטור מרחק/ניר בן טובים, יצרן

הרבה ניטור מרחק, מעט מערכות שטח מת

במידע נוסף שנחשף לגבי ינואר-ספטמבר 2017, דירגו אנשי רשות המסים את מערכות הבטיחות הנפוצות ביותר: 91.5% מהמכוניות צוידו בחיישני לחץ אוויר בצמיגים, 76.9% מהמכוניות החדשות שנמכרו בתשעת החודשים הראשונים של 2017 צוידו במערכת ניטור מרחק מהרכב לפנים (מהם 44.7% בהתקנה מקומית), 75.1% צוידו בבקרת סטייה מנתיב (מהם 46.6% בהתקנה מקומית) ו-59.9% צוידו במערכת לזיהוי הולכי רגל.

במקביל, רק 6.4% מהמכוניות צוידו במערכת זיהוי רכב ב"שטח מת", 10.1% בלבד צוידו בבקרת שיוט אדפטיבית שומרת מרחק ו-20.5% צוידו במערכת שליטה חכמה באורות גבוהים.

הנקודות והמספרים מאחורי המערכות

מערכות הבטיחות והניקוד לצורך קביעת רמת האבזור הבטיחותי, החל ב-1.1.2018:

בקרת סטייה מנתיב - התרעה (1.5 נקודות)
מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב (1)
מערכת ניטור מרחק מהרכב שלפנים (1.5)
מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (1)
מערכת זיהוי הולכי רגל (1)
זיהוי רכב דו-גלגלי (אופניים ואופנועים/קטנועים) (0.5)
בלימה אוטומטית בעת חירום (1)
מערכת זיהוי ב"שטח מת" (1)
7 כריות אוויר ומעלה (6 ברכב מסחרי) (0.5)
מצלמת רוורס (0.5)
חיישני חגירת חגורות במושבים קדמיים+אחוריים (0.5)
זיהוי תמרורי תנועה (0.5)
סה"כ 10.5 נקודות אפשריות

דרישות לקביעת רמת האבזור הבטיחותי וסכום הפחתת המס
*(דרישת סף - 6 כריות אוויר ברכב פרטי/4 כריות אוויר במסחרי):

עדכון מדרגות בטיחות. ניר בן טובים
רמות האבזור וזיכוי המס לו הן זכאיות/ניר בן טובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully