וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה במשקל כבד: מדוע משאיות מעורבות בהרבה תאונות קטלניות?

אסף בר שי

10.1.2018 / 10:54

הן נוסעות איתנו באותם נתיבים, אבל גדולות, כבדות ומעורבות פי 9 בתאונות קטלניות. מה עושה אותן כל כך מסוכנות ובמה, בכל זאת, הן בטיחותיות יותר מהמכונית

סכנה במשקל כבד: על משאיות ובטיחות. יצרן, ניר בן טובים
גדולות, כבדות ומעורבות ביותר תאונות קטלניות/ניר בן טובים, יצרן

עד כמה משאית היא דבר מסוכן? לפני שנגיע לסיבות, בואו נבין את המספרים. בשנת 2016 אירעו בישראל 287 תאונות דרכים קטלניות. בישראל, מכל מאה כלי רכב יש קצת פחות מ-3 משאיות (מעל 3.5 טון), אבל מכל מאה תאונות קטלניות - ביותר מרבע (25.1 אחוזים) מאותן תאונות קטלניות, היו מעורבות משאיות שכאלה. אכן, בתאונה עם משאית, הסיכוי שהאירוע יסתיים עם הרוג גבוה כמעט פי 9!

אנחנו זוכרים שמשאיות גם נוסעות הרבה יותר, אם כי ממש לא באותו יחס (בד"כ פי 2-4 ביחס למכונית ממוצעת, תלוי בגודל המשאית), וגם זוכרים שבתאונות קלות יותר, היחסים פחות נוראיים. בכל זאת מעורבות משאיות גדולות בתאונות עם פצועים והרוגים על הכבישים היא גדולה מאוד.

מה עושה את המשאית למסוכנת כל כך? קבלו לא פחות מ-11 סיבות לעניין הזה. סיבות שיסייעו לכלל הנהגים להבין את האתגר העומד בפני נהג המשאית להבין טוב יותר את הסכנה הנשקפת לנוהגים במכוניות הפרטיות וגם להולכי הרגל. כדי להמתיק מעט את הגלולה, הוספנו שלוש סיבות ליתרונות הבטיחותיים המסוימים שאפשר למצוא במשאיות. על הפתרונות לסכנות הללו בכתבה שלפניכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully