וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצועים במסווה משפחתי: פורד הציגה את EDGE ST

11.1.2018 / 12:57

פורד גייסה את חטיבת 'פורד פרפורמנס' כדי להעניק לקרוסאובר האמריקני אדג' טיפול רציני לשוחרי הביצועים. הסוסים דוהרים בדרך לבכורה בדטרויט

אתר יצרן

פורד חוללה מספר שינויים טכנולוגיים בפורד אדג' 2018, בהם גם גניזה של יחידת ה-6 צילינדרים הוותיקה לטובת הרחבת היצע דגמי ה-4 צילינדרים וחיזוקם. כל זה ועוד, ארוז בכפלים מעודכנים יפלס את דרכו לקהל העממי של הקרוסאובר הפופולרי בחודשים הקרובים. ואולם, גולת הכותרת במישיגן היא הצגת גרסת הביצועים הממוקדת של ה-אדג', ה-ST.

ה-ST, כפי שמחויב מצמד האותיות, אינו קורץ מאותם החומרים של קודמו, ה-אדג' ספורט. דגם זה מרכז בין חומותיו את כל הידע והנסיון של חטיבת Ford Performance team, שאחראית על דגמי המוסטנג החזקים, הפוקוס ST המופרעת וה-GT הקיצונית. זה אומר, שבמקום מנוע טורבו שגרתי או נמנום על הכביש המהיר, השתילו בחרטום יחידת 2.7 ל' ששה צילינדרים טורבו-אקובוסט חזקה, ואליה חיברו תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.

דף הנתונים החלקי שפורסם מלמד על הספק מרבי של 335 כ"ס ו-52.8 קג"מ - כלומר תוספת של כ-20 כ"ס על פני מנוע ה-V6 הקודם ועוד הרבה מומנט מקרקעית הסל"ד. הוא יאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות בלבד! ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. צריכת הדלק צפויה לנוע באזור ה-8 ק"מ לליטר עם רגל קלה על המצערת.

מה שיבדל אותו מ-אדג' בחבילתו המשפחתית, הוא הכיול שכרכו סביבו 'פורד פרפורמנס' למערכות ההיגוי, המתלים, הבולמים ודוושת ההאצה. לאדג' ST בקרת ויסות מומנט שמבטיחה שכל הסוסים יגיעו לאספלט במלוא אונם, בקרת התאמת גז ביניים בין ההילוכים, מתלים קשיחים לטיפול בפיתולים, צמיגים ענקיים ועוד הרבה תרומות שיעריכו הנהגים שיקפצו לסיפונו. יש לו גם מערכת למניעת זווית גלגול מסוכנת למי שחרד אולי ממרכז כובד בעייתי וגם ערכת פליטה שמפיצה נהמות ווקאליות במיוחד.

כמה עולה? בארה"ב מעריכים שפורד תתמחר אותו באזור ה-60 אלף דולר, לא הרחק מ-ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT למשל. האם נראה אותו בישראל? לא בטוח. מיבואנית פורד דלק מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי את האדג' המחודש - על גרסאותיו הרגילות, נראה בארץ בסוף השנה.

פורד אדג' ST. יצרן, אתר יצרן
פורד אדג' ST/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully