וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוצים: מעיל הרכיבה שהציל רוכבים בישראל, סיטרואן ברלינגו חדש ו-ב.מ.וו X4 נחשף

15.2.2018 / 10:50

סיטרואן מציגה את הדור החדש של רכב העבודה ברלינגו עם עיצוב מודרני ומנועים חסכוניים; ב.מ.וו X4 החדש יוצא לדרך והצלחה גדולה למעיל הרכיבה של HELITE בישראל שמנע פגיעות חמורות ברוכבים

אבי כהן

סיטרואן חשפה בצרפת את אחד מרכביה האסטרטגיים החשובים ביותר בענף המסחריות - הברלינגו החדש. דגם זה, המשרת את לקוחות סיטרואן מזה 22 שנה מיישר קו עם הנוסח המודרני של היצרן הצרפתי ומחוזק עם מנועים עדכניים ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית חדשה, לצד עוד הרבה שדרוגים היקפיים מבחוץ ומבפנים.

הברלינגו ימשיך להיות משווק בסידור מותאם למשפחות או לצרכי עבודה, עם 5 מושבים או 7 מושבים ורצפת חלל אחורי מרווחת - נפח תא המטען צמח ב-100 ליטרים ל-775 ל' במצב סטנדרטי ועד יותר מ-1,000 ל' בגרסת XL עם בסיס גלגלים של כ-2.98 מ', עם 2 דלתות הזזה חשמליות ופתיחת חלון נפרדת בדלת האחורית.

הוא קצת יותר גדול מהדור היוצא, דבר הניכר גם בעיצוב חלל הנוסעים והנדסת האנוש. המערכת בנויה סבב צג 8 אינטש עם תאימות מלאה לטלפונים החכמים כולל הקרנת הסמארטפון על גבי הצג ואבזור מרשים בסביבת העבודה. בנוסף לכך, לברלינגו מולטיספייס החדש 19 עזרי נהיגה, בהם בקרים אקטיביים כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, פיקוח על שטחים מתים במראות הצד, מצלמות היקפיות, בקרת יציבות לנגרר, תאורה אקטיבית ועוד.

הרכב המנועים יהיה מגוון, אבל המנוע החשוב ביותר יהיה ה-1.5 ל' טורבו-דיזל HDI ומנוע ה-1.2 ל' טורבו בנזין, כשלזה הספק מרבי של 130 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה מהירויות.

סיטרואן תחשוף אותו בתערוכת ז'נבה בחודש הבא, עם מכירות ראשונות במחצית השניה של 2018. אלינו יגיע קצת מאוחר יותר.

ב.מ.וו X4. יצרן, אתר יצרן
ב.מ.וו X4 החדש/אתר יצרן, יצרן

ב.מ.וו ביצעו שינויים מאוד נקודתיים ב-X4 החדש, שנגזרים מטיפול במרכז הכובד שלו, המשקל, מרחב המחיה בתא הנוסעים וגם במנועים. ואולם, עיצובו החיצוני לא השתנה באופן קיצוני עם ליטוש קל בשבכה הקדמית והפנסים בחלק האחורי והקדמי, שמשווים לו מראה פחות בולבוסי.

ה-X4 החדש ארוך מקודמו ב-81 מילימטרים, רחב ממנו במעט, קל ב-50 קילוגרמים ומקדם הגרר הופחת ל-0.30. כל זאת לדברי ב.מ.וו כדי לשפר את יכולותיו הדינמיות. בחזית אפשר למצוא מנועי דיזל ובנזין שכבר משרתים את היצרן ממינכן החל מהשנה הקודמת, אבל גולת הכותרת תהיה גרסת ה-i40 של חטיבת M; ההספק נותר דומה - 360 כ"ס, אבל המומנט שופר עם זמינות כוח טובה יותר מרצפת הסל"ד.

זאת ועוד, ל-X4 גג-פנורמי חדש שמולבש על כל התקרה האחורית (כמעט), היצע רחב של מערכות בטיחות חכמות, מערכת מתלים אדפטיבית וכן שדרוגים לבקרת ה-ConnectedDrive כולל נקודת אינטרנט אלחוטי ומצלמות היקפיות.

מיבואנית ב.מ.וו לישראל דלק מוטורס נמסר כי ה-X4 החדש יגיע לארץ בסוף שנת 2018.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מעיל הרכיבה של HELITE מנע פגיעות קשות ברוכבי אופנועים (ראובן סביו)

מי לא התלבט בשאלה האם ללבוש מעיל עם מיגונים ביום חם, או האם לחבוש קסדה מלאה גם ברכיבה קצרה ליד הבית בשיא הקיץ? זה קורה לכולנו ולא מעט פעמים אנחנו מוותרים לעצמנו ובוחרים בדרך הקלה. גם בכל מה שקשור לאיכות הציוד ולמחיר הנגזר ממנו יש לא מעט מקרים שבהם אנחנו פשוט מוותרים ונוטים לעגל פינות.

לפני כחצי שנה השיקה חברת HELITE ישראל ליין של מעילים הכוללים כריות אוויר להגנה על הרוכבים בזמן תאונה. ללא ספק פריט לבוש זה נכלל בקטגוריה הבעייתית של מוצרים יקרים יחסית ומסורבלים ללבישה. למרות זאת לאחר חצי שנה התוצאות מדברות בעד עצמן. 473 מעילים ואפודים עם כריות אוויר נמכרו בישראל, 22 רוכבים עברו תאונות בדרגות חומרה שונות עם כריות האוויר וניצלו מפגיעה גופנית קשה. מרבית הלקוחות, כ-68 אחוזים, בחרו באפוד הטרטל, שהוא יחסית זול והכי פחות מורגש ברכיבה.

הנתון החשוב מכל הוא, ש-22 רוכבי אופנועים אשר לבשו מעילי ואפודי כריות האוויר של HELITE עברו תאונות, מהם 5 תאונות קשות עם פוטנציאל גבוה לפציעה קשה או מוות ופגיעתם הייתה מינימלית וזו הצלחה אדירה.

הרוכב הראשון שעבר תאונה, ע', רכב על הונדה אפריקה טווין בכביש 90 בסמוך לבית שאן והגלגל הקדמי של אופנועו התפוצץ במהירות של מעל ל-100 קמ"ש. ע' הועף מהאופנוע, נפל על הכביש ונגרר למרחק של עשרות מטרים בטרם נעצר בשולי הכביש. את תאונה זו הוא צלח ללא שום פגיעות גופניות. ע' רכב עם אפוד טרטל זוהר.

הרוכב השני י' רכב על ימאהה MT-09 בגבעתיים ונפגע מרכב אשר פנה בחדות מנתיב נסיעה שמאלי אל הימני ביותר כדי לפנות ימינה בצומת רח' ערבי נחל לכיוון הבורסה. י' התנגש במהירות של כ-60 קמ"ש בצידו של הרכב הפונה, הועף מהאופנוע אל עבר רכב חולף אחר, ממנו הועף אל הכביש ונחת על גבו. י' סיים את תאונה זו עם שבר באצבע כף היד וחבלה בירך בלבד. י' רכב עם אפוד טרטל שחור.

הרוכב השלישי מ' רכב על קטנוע סאן יאנג ג'ויימקס ונפגע מרכב שחתך בחדות מהנתיב השמאלי אל הימני ביותר בנתיבי איילון במהירות של מעל 100 קמ"ש. מ' הועף מהקטנוע אל הכביש בעצמה, אך למרות כל זאת, צלח את תאונה זו ללא פגיעות גופניות כלל. מ' רכב עם אפוד טרטל זוהר.

הרוכב הרביעי, נ' רכב על אופנועו בשטח ובמהלך הרכיבה התנגש בעץ במהירות, נ' הועף מהאופנוע הצידה ונחת על אבנים. האפוד המתנפח אותו לבש (אפוד טרטל זוהר) הגן על גבו ולדברי חברו שרכב מאחוריו, הצילה אותו אולי אפילו ממוות.

הרוכב החמישי, ח' פרמדיק במקצועו, בעת רכיבה על סוזוקי בורגמן ברעננה התנגש ברכב אשר יצא בצורה מהירה מחניה. ח' הועף מעל הקטנוע ומעל הרכב אל הכביש והוא צלח את תאונה זו עם פציעות קלות בלבד. ח' רכב עם אפוד טרטל שחור.

בשוק קיימים מוצרים של יצרנים נוספים וחלקם ברמה טכנולוגית גם יותר מתקדמת, אך כתוצאה מכך גם המחיר עולה בהתאם. ללא ספק שהמוצרים הללו שינו את התפיסה לגבי ציוד מיגון לרוכבים והפכו את כריות האוויר לנגישות עבור רוכבים רבים והכי חשוב, הצילו רוכבים רבים מפציעות חמורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully