וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטיבי-משפחתי: מיצוביש אקליפס קרוס בישראל

19.2.2018 / 11:21

מיצובישי ישראל ממשיכה לבסס את האחיזה שלה בקבוצת הג'יפונים-קרוסאוברים עם האקליפס קרוס. ארבע רמות גימור ומחיר של החל מ-149 אלף שקלים

אתר יצרן

עם קו דגמים שמתחיל ב-ASX הקטן, עבור באאוטלנדר רב המכר וכלה בפאג'רו, מיצובישי ממשיכה את המהלך שלה להקיף את שוק הג'יפונים והקרוסאוברים עם דגם בכמעט כל נישה וטווח מחירים.

הפעם היא סוגרת את הפער בין אותו ASX לבין האאוטלנדר עם האקליפס קרוס. הדגם החדש שהוצג בתערוכת ז'נבה לפני כשנה עושה שימוש באחד מהשמות האייקונים של היצרנית משנות ה-80 וה-90, אז שימש את מכונית הקופה הקומפקטית שלהם. אבל טעם הקהל המשתנה החזיר את הכינוי הזה בתור קרוסאובר מעוצב בהתאם לרוח התקופה. רוח התקופה בה בשנת 2017 עקפו לראשונה מכירות הג'יפונים את אלו של הקומפקטיות.

האקליפס קרוס משתרע לאורך של 441 ס"מ, רוחבו 181 ס"מ ולגובה של 169 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 267 ס"מ, מקביל לזה של משפחתית ממוצעת. נפח תא המטען הינו 341 ליטרים עד גובה המדף ו-448 ליטרים בקיפול שלו.

מבחינת המידות אם כן, מדובר במתחרה בכלי רכב דוגמת יונדאי טוסון, מאזדה CX5, ניסאן קשקאי, טויוטה ראב4 וקיה ספורטאג' - ובמידה מסוימת גם "בבית" עם אאוטלנדר בגרסת 5 הדלתות, שהיבואן כבר הצהיר על הפחתת ההזמנות שלו מהיצרן לדגם זה, אם כי הוא עדיין יעניק מענה למי שצריך נפח גדול יותר בתא המטען.

המנוע, מכניס את מיצובישי לעידן המנועים המודגשים קטני הנפח; עם 1.5 ליטר מוגדש בהספק 163 סוסים ו-25.4 קג"מ (5,500 ו-1,800 סל"ד בהתאמה). מבין ארבע רמות הגימור בהן יגיע הדגם, שלוש בעלות הנעה קדמית והבכירה בהן בעלת הנעה כפולה. לשלוש הראשונות תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות ואילו האחרונה מוסיפה חצי שניה ל-9.8 שניות. המהירות המירבית היא 200 קמ"ש. תיבת ההילוכים בכל הגרסאות הינה אוטומטית רציפה.

רמות גימור

מיצובישי אקליפס במבחן. יואל שוורץ, ניר בן טובים
מיצובישי אקליפס במבחן/ניר בן טובים, יואל שוורץ

מבחינת רמות הגימור, האקליפס קרוס מתחיל ב"אינטנס", מטפס ל"אינסטייל", "פרימיום" ו"עילית". חיצונית לכולן חישוקי סגסוגת 18 אינץ', מראות צד וידיות בצבע הרכב ופס קישוט כרום במסגרת החלונות וחלונות כהים מאחור.

רמת הגימור אינסטייל מוסיפה גריל כרום, פגוש קדמי בשילוב צבע הרכב ושחור מבריק, פס הגנה כסוף לדלתות, גג שמש פנורמי ועוד. הפרימיום מוסיפה תאורת לד ורמת הגימור הגבוהה מציגה זהות חיצונית ונבדלת בעיקר באבזור הפנימי.

בתא הנוסעים לכל הדגמים הגה וידית הילוכים בציפוי עור, תצוגת LCD ללוח המחוונים, בקרת אקלים (מפוצלת, למעט בגרסת הבסיס), מערכת ה-connected car של היבואן עם יישומי ניווט, חניה, שמע ומידע בחיבור סלולרי. משטח מגע לתפעול מערכת המולטימדיה ועוד.

ברמת הגימור אינסטייל נוספים בין השאר מנופי העברת הילוכים מההגה, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. רמת הגימור פרימיום מוסיפה דיפוני דלתות ומושבים דמוי עור, תצוגה עילית צבעונית, כיוון חשמלי למושב הנהג וחימום למושבים הקדמיים. רמת הגימור עילית מוסיפה בעיקר בורר מצבי נהיגה להנעה הכפולה.

מבחינת מערכות בטיחות, נקודת המוצא בכל רמות הגימור היא 7 כריות אוויר, חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי. כמו כן בקרת סטיה מנתיב (ללא תיקון), התראת אי שמירת מרחק, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מצלמת רוורס ובלימה אוטומטית בחירום (עד מהירות 80 קמ"ש בזיהוי רכב ו-65 קמ"ש בזיהוי הולך רגל). רמת הגימור אינסטייל מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב גלישה בפקקים, בלימה אוטונומית בטווח מהירות מוגדל (עד 180 קמ"ש בזיהוי רכב ו-65 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל). רמות הגימור פרימיום ועילית מוסיפות זיהוי רכב ב"שטח מת".

מחירי מיצובישי אקליפס קרוס יתחילו ב-149 אלף שקלים לרמת הגימור אינטנס. רמת הגימור אינסטייל עולה ל-160 אלף שקלים. רמת הגימור פרימיום מתומחרת ב-170 אלף שקלים ורמת הגימור עילית בעלת ההנעה הכפולה תעלה 180 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully