וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאלים במבחן ארוך טווח: למה מומלץ לקנות צמיגים איכותיים?

4.3.2018 / 8:29

לקחנו דיאלים S3 Advance משומש למבחן ארוך טווח בכדי לאמוד את עמידותו ושרידותו של קטנוע המנהלים הקוריאני. דיווח רביעי, הפעם על השפעת השידרוג שבוצע לווריאטור והצמיגים החדשים

דיאלים במבחן ארוך טווח. יואל שוורץ, ניר בן טובים
דיאלים S3 במבחן ארוך טווח/ניר בן טובים, יואל שוורץ

בדיווח הקודם ציינו ש-ביל, מנהל המוסך, רוצה שנחווה שינוי שהם מבצעים לקטנוע במסגרת טיפול לתמסורת. זהו טיפול שנדרש רק ב-12,000 ק"מ אולם כיוון שמבחן ארוך הטווח שלנו מגיע לקיצו, החליט ביל לבצע את השינוי כבר בטיפול 8,000 ק"מ. מדובר בהחלפת רולים כשעלות החלקים עומדת על 160 שקלים, ויחד עם עבודה ומע"מ מדובר על הוצאה של 460 שקלים סה"כ.

בנוסף גם פינקו את ה-S3 בזוג צמיגי מישלין סיטי-גריפ במקום צמיגי קנדה שהיו קודם. עלות זוג הצמיגים עומד על 1,000 שקלים כולל עבודה ומע"מ. שתי ההחלפות לא נדרשו ובוצעו בקטנוע רק כדי שנחווה את השינוי.

לאחר שצברנו כ-250 ק"מ ממועד השינוי אפשר לומר שהשידרוג בהחלט מורגש. לא אכנס כאן לניתוח טכני על תפקיד ה'רולים' בתוך הווריאטור, ורק אציין שככל שהמנוע מסתובב מהר יותר, הרולים נדחקים לצדדים בתוך תיבת ההילוכים, ובכך משנים את מהירות התגובה של יחס ההעברה. עם הרולים החדשים התוצאה בפועל היא תגובת מצערת חדה ומהירה יותר - גם ביציאה מהמקום ובעיקר למשיכת מצערת תוך כדי תנועה, ובלימת מנוע בסגירת הידית.

דיאלים במבחן ארוך טווח. יואל שוורץ, ניר בן טובים
שדרוגים ובדיקות/ניר בן טובים, יואל שוורץ

יש פה שינוי

כבר מסחיטת מצערת עדינה מבעבר, הקמ"שים נצברים מהר יותר. זה מאפשר התנהלות קלילה ומהירה יותר בחצי גז, וטווח פעולה עמוק יותר אם רוצים עוד כוח. בנוסף לטווח המצערת הרחב יותר, בסגירת גז מתקבלת בלימת מנוע חזקה יותר. בעבר בלימת המנוע היתה לינארית וסה"כ סבירה, כעת היא מורגשת יותר, עדיין לינארית עד בערך 20 קמ"ש כשאז השפעתה מתפוגגת והקטנוע מרגיש משייט (אולי אפילו מעט יותר מבעבר). במטרים הראשונים של רכיבה לאחר השינוי זה הרגיש מוזר. אבל ככל שחלפו הקילומטרים זה מרגיש מאוד נכון.

השינוי גם הגדיל במעט את המהירות המרבית. בדיקת מהירות סופית במכונית היא עניין מיותר אלא אם אתה גר בסמוך לאוטובאן בגרמניה. לעומת זאת היא מאוד מהותית כשמדובר בקטנוע 250 סמ"ק (ואפילו גם בקטנועים במעט גדולים יותר) שמהירותם המרבית נעה סביב המהירות הממוצעת בכביש 6. לפני החלפת הווריאטור S3 שייט מצוין סביב 120 קמ"ש והוא עושה זאת מצוין גם עכשיו עם אותן רזרבות כוח לתמרוני התחמקות והשתלבות בתנועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דיאלים במבחן ארוך טווח. יואל שוורץ, ניר בן טובים
דיאלים במבחן ארוך טווח/ניר בן טובים, יואל שוורץ

כפי שניתן להבין, החלפת הרולים השפיע לטובה על הקטנוע בכל הקשור לקלות התפעול והתנהלות. על סעיף אחד עוד אין לי תשובה: צריכת דלק. 250 ק"מ של רכיבה עירונית ובינעירונית מספיקים כדי לחוש את השינויים, אבל לא מספיקים לחשוף השפעה על צריכת הדלק. על כן התייחסות לסעיף זה תדחה לדיווח הבא.

עלי לומר שלא באמת היו לי תלונות או השגות מיוחדות בנוגע לצמיגי קנדה שהותקנו קודם על ה-S3 מבחן. הקטנוע כזכור הגיע אלינו משומש, אולם הצמיגים היו חדשים וסה"כ הציגו יכולות טובות של תמרון ובלימה. כיוון שההחלפה לא היתה מתוכננת לא מדדתי מרחקי בלימה או מהירות מרבית בפניה, ובכל זאת על סמך תחושה בלבד נראה שצמיגי המישלין מעניקים לרוכב ממד נוסף של ביטחון עם היגוי קליל יותר ואחיזה גבוהה יותר.

עבור קטנוע דיאלים S3 פער המחיר בין צמיגי קנדה למישלין עומד על 100 שקלים לזוג. כשיגיע מועד החלפת הצמיגים שווה לרכוש את הצמיג האיכותיים יותר, לא משנה מאיזה מותג.

דיאלים במבחן ארוך טווח. יואל שוורץ, ניר בן טובים
דיאלים במבחן ארוך טווח/ניר בן טובים, יואל שוורץ
  • עוד באותו נושא:
  • דיאלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully