וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק ז'נבה: הקרוסאובר המהפכני של סקודה; וולוו XC40 מכונית השנה באירופה

6.3.2018 / 7:23

סקודה מציגה פרשנות אקולוגית לקרוסאובר קומפקטי עם מערכת הנעה מבוססת גז, בנזין וחשמל. וולוו XC40, קרוסאובר יוקרתי, קטף את תואר "מכונית השנה באירופה 2018"

אתר יצרן

(בסרטון: סקודה קארוק)

אם רצינו לקבל ראיה קונקרטית להשפעתם האופנתית של הקרוסאוברים הקטנים והגדולים על תרבות הרכב באירופה ובעולם, אמש (שני) לפנות ערב הוכרז כי וולוו XC40, האח הקטן של ה-XC60 קטף את תואר "מכונית השנה באירופה 2018", במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה שנפתחה רשמית לימי עתונות.

ה-XC40 הוא הרכב הראשון בתולדותיה של וולוו שזוכה בפרס האירופי בהתאם להחלטתם של צוות שופטים מנוסה, המורכב מ-59 עתונאים מרחבי העולם. הקרוסאובר השוודי צבר לזכותו 325 נקודות והקדים בפער משמעותי את סיאט איביזה החדשה שצברה 242 נקודות. במקום השלישי ב.מ.וו סדרה 5 עם 226 נקודות. בהמשך, קיה סטינגר, רכב הספורט GT השרירי (שעתיד להגיע לישראל בקרוב) ליקט 204 נקודות, אחריו סיטרואן C3 אייקרוס עם 171 נקודות, אודי A8 עם 169 נקודות ואלפא רומיאו סטלביו עם 163 נקודות.

"הזכיה בפרס הזה מגיעה בתזמון מצוין מבחינתנו", אומר האקן סאמולסן, מנכ"ל וולוו. "לחברה שלנו יש כרגע על המדף שלושה קרוסאוברים מובילים בפעם הראשונה. ה-XC40 יתרום לצמיחתנו והוא ייקח אותנו עמוק אל תוך הסגמנט".

וולוו XC40. רמי גלבוע, ניר בן טובים
וולוו XC40, מכונית השנה באירופה 2018/ניר בן טובים, רמי גלבוע

סקודה מציגה כעת בתערוכת הרכב בז'נבה את הקרוסאובר ויז'ן X - גרסה ידידותית לסביבה של סיאט ארונה ו-פולקסווגן טי-רוק, לפחות בבחינת המידות הקונבציונליות; אורכו של הרכב 4.25 מ' ובסיס הגלגלים קצת יותר מ-2.64 מ'. העיצוב החיצוני מותאם לכל רכבי המשפחה החדשים של סקודה בהם קארוק ו-קודיאק, והוא יתחרה בעתיד ביריבים כמו יונדאי קונה, רנו קפצ'ר, מאזדה CX-3, פיג'ו 2008 ועוד.

למרות שהיכולות שלו אינן יוצאות דופן, בסקודה מתארים אותו כרכב המשפחתי של העתיד, לא מעט בזכות התכונה העיקרית שלו המאפשרת לנצל שתי מערכות הינע ולגייס במידת הצורך הנעה כפולה. בקרביים שוכן מנוע בנזין 1.5 ל' טורבו עם 130 כ"ס, אולם הוא מחובר גם למערכת גז וכן לבקרה חשמלית עם שני מנועים חשמלים וסוללות ליתיום איון. תא המטען לא ממש נפל קורבן למכלי הגז והסוללות אגב, שכן לזה 390 ל' של חלל מאחורי השורה השניה.

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה: וולוו XC40. נורדי קטן וחזק

לכתבה המלאה
סקודה. יצרן, אתר יצרן
סקודה ויז'ן X/אתר יצרן, יצרן

בסקודה לא מפרסמים תמונות של תא הנוסעים (אלא אם אתם מבקרים בתערוכה ותוכלו לקבל הצצה פנימה), מפאת אי בשלותה של הקבינה. מה שכן הגיע לבשלות הוא הביצוע ככל הנראה; לפי נתוני החברה, הויז'ן X מאיץ ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות, מהירותו המרבית עומדת על 200 קמ"ש והוא מסוגל לכסות מרחק של 650 קילומטרים עד למילוי מכל הדלק. אגב, אם מתחשק לכם לצאת לסיבוב קצר במרחק של כמה קילומטרים מהיעד, יש בתא המטען סקייטבורד חשמלי.

סקודה מסרבת להסגיר פרטי השקה רשמיים של ה-ויז'ן X, אולם בפולקסווגן רמזו שהוא עתיד להיות מוצג רשמית מתישהו בשנת 2019.

סקודה. יצרן, אתר יצרן
האם כך יראו הקרוסאוברים העתיידים של סקודה?/אתר יצרן, יצרן
סקודה. יצרן, אתר יצרן
גז, בנזין ו-חשמל, עם הנעה כפולה סלקטיבית/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully