וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת כושר: אופל קורסה GSI חוזרת; חטיבת ספורט לקרסו מוטורס

21.3.2018 / 13:45

אופל מחייה את הכותר הספורטיבי GSI גם בסדרת הקורסה אחרי משוב חיובי מדגם האינסגיניה. בארץ - קרסו מוטורס מקימה חטיבה נפרדת למכוניות הספורט של המותג

אופל קורסה GSI. יצרן, אתר יצרן
אופל קורסה GSI החדשה/אתר יצרן, יצרן

מי שבילה על הכבישים בשנות ה-90 בטח זוכר את תקופת הפריחה של ההוט-האץ' הקטנות; פיג'ו 106 ראלי (לאחר מכן GTI), סיאט איביזה טורבו, רנו קליאו RSI, סיטרואן סקסו VTS ועוד. אה כן והייתה עוד אחת שובבה אבל קצת יותר אנונימית בקרב הנהגים שקראו לה אופל קורסה GSI, שהוצגה ב-1993.

הכותר GSI שירת את אופל תקופה ממושכת גם בסדרת האסטרה המוקדמת (150 כ"ס), אבל איפשהו בשנות ה-2000 המוקדמות הוא איבד מהערך האמתי שלו והאסטרה הפכה לחבילה פושרת למדיי שלא הצליחה לייצר הרבה עניין בקרב הצעירים.

ואולם כעת, אחרי ביקורות טובות על האינסיגיניה GSI, אופל החליטה להעניק את הטיפול הספורטיבי גם לקורסה - ומהתמונות שפרסמה היצרנית, נראה שהיא גם זכתה למעטפת קרבית שהולמת את שורשיה.

אופל קורסה GSI. יצרן, אתר יצרן
אופל קורסה GSI/אתר יצרן, יצרן

מלבד ספוילרים, חישוקי 18 אינטש, כנפיים, ומרכב שלוש דלתות שיבדלו את הקורסה GSI מאחיותיה, גם הכוח בחרטום אמור לספק ביצועים נאותים שימצבו אותה במרחק מה מהמשפחה הקונבציונלית, אבל לא בפער דרמטי; בכלי התקשורת בגרמניה טוענים כי המנוע שישרת את ה-GSI הוא ה-1.4 ל' טורבו עם 150 כ"ס בחיבור אל תיבת ששה הילוכים ידנית. בתרגום לביצועים, 0-100 קמ"ש בפחות מ-9 שניות.

תא הנוסעים יציע מערכות מדיה חדישות עם אלמנטים ספורטיביים כמו מושבי רקארו, גלגל הגה ספורטיבי, דוושות מוכספות, לוגואים של GSI ועוד. באופל מציינים עוד כי OPC תרמה לכיול השלדה, הבלמים והבולמים, כך שלא מדובר במלתחה קוסמטית בלי כיסוי.

מי שנפלה אגב קורבן להחייאתה של ה-GSI היא הקורסה OPC על 200 סוסיה, ששיווקה ייפסק נוכח החלטות אסטרטגיות של PSA שמנסה לנהל את אופל בצורה מושכלת יותר מבעליה הקודמים בארה"ב. ובכל זאת, לא נהמר נגד גרסה הרבה יותר מושחזת של ה-GSI הקטנה בהמשך הדרך שתקרא תגר על פורד פיאסטה ST וחברותיה. ההשקה הרשמית של הקורסה GSI מתוכננת לסוף השנה.

עוד באותו נושא

מתחילה מחדש: אופל אינסיגינה גרנד ספורט 1.5 ל' אינוושין פרמיום במבחן

לכתבה המלאה

חטיבת קרסו-ספורט הוקמה בישראל

רנו קליאו RS טרופי 220. יצרן, אתר יצרן
רנו קליאו RS טרופי/אתר יצרן, יצרן

הודעה מעניינת שהופצה היום מקרסו מוטורס, יבואנית דגמי רנו, ניסאן, דאצ'יה ואינפיניטי, עשויה לעניין את חובבי הביצועים בישראל. היבואנית הכריזה על הקמת חטיבת ספורט נפרדת לדגמי הספורט של כלל המותגים, תחת הכותר CARASSO MOTOR SPORT.

פעילות החטיבה אמורה לבודד את שוחרי הנהיגה הספורטיבית מההיצע השגרתי של המותגים ולעטוף אותם בחווית בעלות אישית יותר עם מכוניות הספורט של היצרנים המוצעים בקרסו מוטורס. זה אומר, השתתפות באירועי ספורט מוטורי בארץ, הדרכות נהיגה, חוויות נהיגת מירוצים בחו"ל ועוד.

על הפעילות יהיה אחראי עמרי יזדי, נהג מרוצים ומדריך נהיגה מתקדמת. לדבריו, "חטיבת הספורט תציע ללקוחותיה אפשרות ליהנות ממכוניות משופעות ביצועים, לצד חווית נהיגה ייחודית, מהנה ומרגשת בחדשנות, עיצוב ואיכות; היוצרים יחדיו חווית נסיעה לא קונבנציונאלית".

קרסו מוטורס מחזיקה כיום קומץ מכוניות ספורטיביות, בהן רנו קליאו טרופי RS220, ניסאן 370Z ו-ניסאן GTR. מנכ"ל פעילות הרכב בקרסו מוטורס אליחי אל-יגון: "פתיחת חטיבת הספורט, מהווה אבן דרך חשובה בדרכנו לקראת יצירת קרקע פורייה למיסוד נהיגת ספורט אמתית בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • אופל
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully