וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוויה בערד: סיבוב מהיר בפיג'ו 208 RACING CUP

19.5.2018 / 8:44

הרוח החמה שנשבה בערד יכלה אולי לגרום לנו להזות, אבל זו לא הייתה פאטה מורגנה. מולנו, על המסלול עמדו שלוש מתוך שמונה מכוניות הפיג'ו 208 RACING CUP שישמשו את אליפות ישראל במירוצי מכוניות של חברת "פרודרייב" יחד עם היבואנית לובינסקי

נהיגה ראשונה בפיג'ו 208 CUP. רונן טופלברג,
לא צריך מאות סוסים בשביל חיוך גדול מאוד על המסלול/רונן טופלברג

ברגעים הראשונים זה החום שמכה בך. כבד, סמיך. הוא עולה מהחליפה, אופה את הראש בקסדה והמכונית שהקריבה את הבידוד ואת המזגן לטובת הפחתת המשקל פשוט לוהטת כמו תנור. הגרגור שהיא מייצרת מבטיח שעוד מעט זה ישתלם, אבל בינתיים - כבשן.


אבל אז המרשל מרים אגודל, ומהרגע שמשחררים את המצמד את מעלות החום מחליפות הספרות בלוח המחוונים הדיגיטלי, במקום הזיעה הנוזלת זורם האדרנלין. המכונית מושכת קדימה בעליצות מנתיב הזינוק למסלול וזו לא המהירות כמו התחושה הקלילה שלה וצליל המנוע המשוחרר ממגבלות רעש שכבר מעלה לי חיוך על הפנים.

נהיגה ראשונה בפיג'ו 208 CUP. רונן טופלברג,
זו לא פאטה מורגנה, זו מכונית מירוץ שמגיעה לישראל ביבוא רשמי/רונן טופלברג

המכונית הזו אולי מתחילה את חייה על פס הייצור של פיג'ו בתור 208 שלוש דלתות, אבל אז היא "נחטפת" על ידי חטיבת המירוצים של פיג'ו ומשם ממשיך תהליך הבניה שלה באופן ידני. אבל עוד לפני בנייה מגיע הפירוק. נגיד את זה ככה - כל מה שלא גורם למכונית לנסוע מהר יותר, מושלך הצידה. מה שעוצר את המשקל על 960 ק"ג בלבד. מה שכן נכנס זה מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי עם 140 כ"ס ו-17 קג"מ, תיבת 5 הילוכים ידנית, כלוב בטיחות, מושבי מירוץ, בלמים מחוזקים (עם שליטה על הפניית עוצמת הבלימה קדימה/אחורה), מתלים מונמכים ומוקשחים ולוח מחוונים צבעוני אבל תכליתי של נתוני הנהיגה המרכזיים ועוד ועוד.

נהיגה ראשונה בפיג'ו 208 CUP. רונן טופלברג,
זה לא עוזר לנסוע מהר? תעיף את זה! תא הנוסעים של ה-208 נקי מכל אביזר נוחות/רונן טופלברג

חד, חד, מתחדד

אנחנו מגיעים לפנייה הראשונה, גידי קרונין, שותף בבית הספר לנהיגה ספורטיבית "פרודרייב", אבל גם חבר שהוא אח מזיע איתי במכונית. הוא רק מתחיל להסביר לי שההיגוי חד ושצריך להיות עדין, אבל אני כבר עם יותר מדי הגה לתוך הפניה הראשונה. יש רגע של "וואוו" כשאני מנסה להבין מה הולך פה בכלל.

ההיגוי אכן חד, אחר מאוד ממכוניות כביש, גם כזו ספורטיביות. צריך לשנות פאזה בכל מה שקשור לכמות ההפנייה של ההגה ולעשות הכל עגול, עגול מאוד ועדין, כי המכונית הזו מגיבה מיד ומהר. כמו כל כלי שמותאם לשימוש מקצועי, תהייה זו סכין שף או רובה צלפים - אתה צריך לדעת טוב מאוד מה אתה עושה כדי שהיא תעשה מה שאתה רוצה. זה משפט מסובך? נסו לחשוב עליו תוך כדי סיבוב לוהט ברמות של עמוד שווארמה.

עוד באותו נושא

בלעדי: מכוניות הפיג'ו 208 cup בישראל

לכתבה המלאה
נהיגה ראשונה בפיג'ו 208 CUP. רונן טופלברג,
היא גם נשמעת ממש ממש טוב/רונן טופלברג

עוד הקפה ואני מבין שגם הבלמים רגישים, לוקח זמן לכייל את הרגל לדקויות שלהם. הם חזקים מאוד, ואני שרגיל ללחיצה בריאה במכוניות מירוץ מופתע מכמות הרגש שאפשר וצריך לייצר פה. פעם אחרי פעם זה היה יותר מדי ורק בפניות האחרונות של ההקפה הסופית כבר הרגשתי שאני מתחיל להתקרב למינון המדויק.

נהיגה ראשונה בפיג'ו 208 CUP. רונן טופלברג,
1.6 ליטר אטמוספרי, 140 כ"ס על 960 ק"ג/רונן טופלברג

עבור המשתתפים בסבב אליפות ישראל למירוצי מכוניות שינהגו בהן, כדאי להשקיע לא מעט בתרגול העבודה על הבלמים האלו. הם לא חייבים את המכונית והמסלול, איך? ממש כמו בקבוצות פורמולה 1 וסדרות מירוצים בכירות וגם בעולם הטיס - הרבה מאוד מהאימונים, החל בטכניקה וכלה בעבודה מנטלית, עושים המתחרים בסימולטורים של "SimRace" עם חגי פארן שמאחוריו שנים של הדרכות נהיגת מירוצים, ליווי נהגים והחל מהשנה שעברה גם השתתפות במירוצים במסלול הנורבורגרינג. בנוסף ל- SimRace גם קוגול יוניטרייד יבואנית צמיגי מישלן ופיט סטופ, סדנה לשיפור כלי רכב ויבואנית OMP לישראל.

נהיגה ראשונה בפיג'ו 208 CUP. רונן טופלברג,
המנועים האמיתיים של המכוניות האלו, מימין: ראם סמואל, דורי מנור ודני שביט/רונן טופלברג

יש אליפות

בנימה אישית, אני מאמין קטן מאוד בספורט מוטורי בישראל, לא בזמננו בכל אופן. אבל זו נבואה שאשמח מאוד שתתבדה, ואני כנראה בדרך לשם, כי המכוניות האלו שמגיעות לישראל כמכוניות מירוץ ייעודיות מתוצרת פיג'ו תחת חברת "לובינסקי" הן הפעם הראשונה בה יבואן רשמי גדול ומוכר מעניק תמיכה מקיפה כל כך ליוזמת מירוצים מקומית. החיבור בין "פרודרייב" תאפשר לראשונה גם קיום ליגת מירוצים סדירה ורשמית, בה המכונית זהות ויכולות הנהג הן אלו שמשפיעות על התוצאה.


אז מה בעצם הולך להיות באליפות? 21 נהגים, מחולקים לשלוש קבוצות בהרכב מתחלף (כדי לייצר גיוון), שיתחרו בסדרת מירוצים שיתקיימו על פני תשעה סופי שבוע, שני מירוצים בכל אחד מהם וכן אימונים ומוקדמות. מעבר לליווי הצמוד של צוות ההדרכה של פרודרייב, לרשות הנהגים יעמדו שני צמיגים חדשים בכל סוף שבוע וכן תמיכה טכנית. אחרי תשעת סופי השבוע, הנהגים בעלי הדירוג הגבוה ביותר יתחרו באירוע הגמר ובסופו יוכרז מנצח אליפות ישראל למירוצי מכוניות.

נהיגה ראשונה בפיג'ו 208 CUP. רונן טופלברג,
המסך הזה מחליף את לוח המחוונים/רונן טופלברג

נותרו מספר מקומות למשתתפים בסבב המירוצים השנה. לאחר הפחתת מחיר שהתאפשרה בזכות כניסת ספונסרים העלות ירדה לכ-50 אלף שקלים. למי שאינו מצוי בעלויות של סבבי מירוצים, מדובר במחיר זול במיוחד ביחס למקובל בחו"ל. הסבב, שיכלול כאמור תשעה אירועי מירוצים ומירוץ גמר ייערך במסלולי פצאל וערד. בזה האחרון נהגנו גם ביום ההשקה של המכוניות ולא בפעם הראשונה.


כמו שהתרשמנו ממנו בפעם הקודמת, המסלול טכני, מאוד טכני. אפילו ה-208 RACING CUP שהיא מכונית לא גדולה בכלל לא ממש יכלה למתוח בו רגליים כמו שצריך. זה בסדר לאופנועי סופר מוטו ולקארטים חזקים, למכוניות הרבה פחות. שינויי הגובה יוצרים מצב שבו אי אפשר באמת לראות את הפניות, ושינון שלו הוא המפתח. המהירות פה מגיעה מהיכרות איתו, וכמו תמיד בספורט מוטורי לא מלקבור את דוושת הגז ברצפה אלא מעבודה מדויקת עם המבט וטכניקה.

נהיגה ראשונה בפיג'ו 208 CUP. רונן טופלברג,
שיוניי גובה לא מאפשרים לראות את הפניות וצריך לשנן אותו היטב, בנוסף המסלול די צר, כך שאפשרויות העקיפה יהיו מוגבלות/רונן טופלברג

הרוחב שלו, או ליתר דיוק, היעדר הרוחב שלו. דורש דיוק מירבי בקווי הפניה. אין מקום למשחקים, יש פה קו אחד נכון ומי שלא נמצא בו לא יהיה מספיק מהיר. איך יסתדרו פה מקצים של 7 מכוניות? כנראה שבקושי, בקושי רב. פערי הרמות בין שני המסלולים האלו לבין זה החדש בשדה תימן אדירים, ואכן מירוץ אחד עשוי להתקיים במסלול החדש בהתאם לסיום ההכנות והשלמת המסלול.

מועדי המירוצים:
• 15-16 יוני במסלול ערד
• 22-23 יוני במסלול ערד
• 7-8 ספטמבר במסלול ערד
• 28-29 ספטמבר במסלול פצאל
• 5-6 אוקטובר במסלול ערד
• 19-20 אוקטובר במסלול פצאל
• 2-3 נובמבר במסלול פצאל
• 16-17 נובמבר במסלול פצאל
• 30 נובמבר עד 1 דצמבר במסלול ערד

תחרות הגמר, 14-15 דצמבר במסלול ערד
*מיקומי המירוצים והתאריכים עשויים להשתנות בהתאם לפעילות

נהיגה ראשונה בפיג'ו 208 CUP. רונן טופלברג,
יפות יפות, הלוואי וזו תהיה נקודת המפנה של הספורט המוטורי המקומי/רונן טופלברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully