וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: אודי A6 החדשה. סאלון טכנולוגי

21.5.2018 / 8:10

הדור החדש של A6 מבטיח טכנולוגיה מתקדמת לצד שיפורים בתחומי נוחות, התנהגות וביצועים. נהגנו בו להיכרות ראשונה

אודי A6 החדשה. יואל שוורץ, יצרן, אתר יצרן
אודי A6 החדשה. הכול יותר מלוטש/אתר יצרן, יואל שוורץ, יצרן

בכניסה למלון, על הקיר בסמוך לעמדת לקיחת המפתחות למכוניות המבחן, היתה תמונה עליה התעכבתי ארוכות. לא תמונה אומנותית או יוקרתית אלא תמונת חזיתות של A6 ואודי 100 לדורותיהן. מצאתי את עצמי בוהה בתמונה דקות ארוכות. משלים במוחי את הצללית לכל חזית. מתרפק על זיכרונותיי מהתקופות השונות. זיכרונות ילדות, נערות ובגרות שלי ממפגשים עם כל הדגמים. חושב על איזו דרך אודי עשתה מאז. איזו דרך אני עשיתי. כמה התפכחתי. כמה התבגרתי או כמה הזדקנתי (תלוי את מי שואלים).

מבחינתי, סיפורה של אודי, שגם נשרך דרך תחנות בחיי, נשקף דרך סיפור האבולוציה של הדגם. והיא בהחלט עברה כברת דרך ארוכה. A6 היתה בעבר חוד החנית של המותג, כיום יש לאודי ליין דגמים רחב הרבה יותר, עם דגמים יקרים יותר, ספורטיביים יותר, טכנולוגיים יותר. היא כבר לא המכונית שצריכה להציג ראשונה את המילה האחרונה, היא זו שצריכה להודיע שהמילה האחרונה בדרך אל העם. שהיא מתחילה לזלוג להמונים. להראות שהטכנולוגיה כבר כמעט ברת השגה. וזה בדיוק מה שיש לנו כאן.

אודי A6 החדשה. יואל שוורץ, יצרן, אתר יצרן
A6 החדשה הצליחה לבודד את כל תחלואי הדרך – רעשי צמיגים, מנוע ורוח – בכל מצב ובכל מהירות. מרשים./אתר יצרן, יואל שוורץ, יצרן

מבפנים ומבחוץ

לפני שנגיע לצדדים הטכניים והטכנולוגיים, מן הראוי להביט שוב במכונית. נתחיל בחזית. מכל החזיתות ששורטטו בתמונה, זו של A6 החדשה היא המאסיבית והמנופחת ביותר. זו חזית שלא ניתן לטעות בשיוכה למותג, בשיוכה לליגת מכוניות היוקרה, אבל לטעמי היא זהה מידי ל-A8 ו-A7 החדשות ומעל הכל היא גדולה מידי. זועקת מידי. בוודאי ביחס לצללית היותר מאופקת בעיצובה. צללית שגם זהה ל-A8 ובעיקר זהה לדגם היוצא. האחידות המותגית הזו (בה הולכות גם יצרניות נוספות) טובה עד גבול מסוים, ולטעמי כאן מעט מפספסת את המטרה.

תא הנוסעים זהה עד אחרון הפרטים לזה של A7 החדשה. ההבדל היחידי הוא גלגל ההגה שכאן עגול וב-A7 קטום בבסיסו (וגם זה תלוי ברמת הגימור). העיצוב, החומרים, הגימור ואיכות ההרכבה טובים מאלה של A6 היוצאת, ובאמת שאין מילה רעה לומר עליהם. אלא שהאיכות המצוינת הזו, לא מתעלה על אלו שיש לחלק מהמתחרות. בסגמנט שכול כולו יוקרה, כולו מנופף בדגל "שלי הכי טוב", כל מכונית חדשה שמצטרפת בדרך כלל מציבה את הרף גבוה יותר. זה לא המקרה כאן. ו-A6 הזו - טובה ככל שתהיה והיא אכן מצוינת - לא לוקחת את "המקל" המטפורי ומציבה אותו בנקודה גבוהה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אודי A6 החדשה. יואל שוורץ, יצרן, אתר יצרן
צמד מסכי מגע גדולים שולטים על שלל המערכות. העליון בגודל 10.1 אינץ' אחראי על מערכת בידור-ניווט, והתחתון/אתר יצרן, יואל שוורץ, יצרן

היא מבוססת על פלטפורמת הדגם היוצא ומציגה מידות כמעט זהות, ובכל זאת תא הנוסעים מרגיש מרווח יותר - במיוחד מאחור. בקלות יכולתי להתרווח מאחור וליהנות מארבעה פתחי מיזוג ואווריריות יתרה. נוסע חמישי שיצטרף לנסיעה, כרגיל יאלץ להתפשר. כאן, על מושב מעט קשיח יותר, מרווח ראש מצומצם ומקום מוגבל לרגליים בגלל תעלת ההינע הגדולה.

קשה מאוד להתנסות בתפעול כל המערכות שיש במכונית חדשה בלו"ז השקה שלרוב מצומצם, ו-A6 הזו שופעת מערכות. ממערכות בטיחות שונות, דרך מערכות בידור, ניווט ומידע, ועד סתם מערכות ותפריטי חיווי בעלי גרפיקה חיננית. תפעול חלק מהם היה מעט מסואב ולא מספיק אינטואיטיבי.

כמו שיש ב-A8 וב-A7, גם כאן נמצא שלל חיישנים ומצלמות שמאפשרים נהיגה אוטונומית חלקית. לעת עתה חלק מהמערכות האלה "מורדמות" כדי להתמודד עם חוקי חלק מהמדינות - כמו ישראל למשל - בהן נהיגה אוטונומית היא פעולה בלתי חוקית.

אודי A6 החדשה. יואל שוורץ, יצרן, אתר יצרן
אודי A6 החדשה/אתר יצרן, יואל שוורץ, יצרן

נוחות והתנהגות

לא הייתי צריך יותר מכמה דקות נהיגה כדי לגלות מה חסר במכונית הזו. רעש. A6 החדשה הצליחה לבודד את כל תחלואי הדרך - רעשי צמיגים, מנוע ורוח - בכל מצב ובכל מהירות. מרשים. בקלות ניתן היה להתרווח מאחור, ליהנות מאוושת המזגן, להתענג על ה"קוקוריקו" של נטע ברזילי ומערכת הלופר דרך 19 הרמקולים תוצרת 'Bang & Olufsen' הפזורים בחלל התא, ולהתרשם מקלף חזק נוסף שנמצא במכונית הזו - נוחות נסיעה. במסגרת ההשקה יצא לי לשבת מאחורי ההגה של שתי גרסאות מתלים שונות: "ברזל" רגילים בשילובי חישוקי 19 אינץ' ומתלי אוויר בשילוב חישוקי 20 אינץ'. עם מתלי "ברזל" A6 הציגה נוחות נסיעה מצוינת כשרק במהירות עירונית איטית הם הציגו פן קשיח יותר, וגם אז לא בצורה מטרידה. מתלי האוויר סיפקו נוחות נסיעה די דומה במהירויות גבוהות, וריחוף טוב יותר כשהמהירות ירדה. יחד עם רמת שקט גבוהה בתוך תא הנוסעים, A6 הזו מציגה את אחד מתאי הנוסעים המרשימים והנוחים ביותר לשהייה ולגמיאת מרחקים.

אודי A6 החדשה. יואל שוורץ, יצרן, אתר יצרן
אודי A6 החדשה/אתר יצרן, יואל שוורץ, יצרן
יחד עם שילדה קשיחה ב-10% התוצאה מאוד מרשימה. A6 הזו שנמתחת על כמעט 5 מטר של אספלט, ושוקלת 1,830 ק"ג, עדיין מצליחה להיכנס לפניות היטב

סביבת העיר פורטו שבפורטוגל שופעות כבישים מסולסלים. נראה שאודי כיוונה זאת כדי לנער מעליה את תדמית העבר, של מכוניות בעלות היגוי פחות טוב משל המתחרות. את השינוי אודי כבר ביצעה לפני כמה שנים, והדור החדש של A6 מקבל את כל מה שיש לאודי להציע. כמו ב-A8 וב-A7 גם כאן נמצא היגוי בעל יחס העברה משתנה. כלומר, פחות סיבובים במהירות איטית להקלה על תמרון עירוני ויותר במהירות גבוהה לשיפור היציבות. בנוסף דגמי המבחן בעלי מתלי האוויר צויידו בהיגוי אחורי אקטיבי שמסיט את הגלגלים האחוריים נגדית לקדמיים בעוד 5 מעלות במהירות נמוכה מ-60 קמ"ש ועד 2 מעלות עם כיוון הגלגלים הקדמיים במהירות גבוהה יותר.

יחד עם שילדה קשיחה ב-10% התוצאה מאוד מרשימה. A6 הזו שנמתחת על כמעט 5 מטר של אספלט, ושוקלת 1,830 ק"ג, עדיין מצליחה להיכנס לפניות היטב ולהגיב נכון להפניית ההגה. יחד עם מתלים בעלי ריסון טוב והרבה אחיזה, מתקבלת כאן מכונית עם אופי פעולה מהנה למדי. בתמרון עירוני שתי מערכות ההיגוי פועלות בצורה חלקה כאשר לטענת אודי הן מאפשרות לצמצם את רדיוס הסיבוב ב-1.1 מטר ולהציג כושר תמרון טוב משל A4 בעלת הממדים הקטנים יותר.

אודי A6 החדשה. יואל שוורץ, יצרן, אתר יצרן
אודי A6 החדשה/אתר יצרן, יואל שוורץ, יצרן

יחידת כוח וביצועים

כרגיל במסגרת השקות היצע המנועים מצומצם וכרכב אירופאי הפונה לפחות בשלב הראשון לאירופה, ההיצע כולל בעיקר מנועי דיזל. מנוע הבנזין היחיד שנכח הוא זה הבכיר ביותר שגם זכה לכיתוב 55TFSI. זהו מנוע V6 טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר שמפיק 340 כ"ס ומשולב לתיבת 7 הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד והנעה כפולה-קבועה מסוג קוואטרו-אולטרה. זו כרגע מערכת ההנעה המתקדמת ביותר של אודי שגם נמצאת ב-A8 ו-A7 אשר על-מנת לחסוך בצריכת הדלק בבסיסה היא הנעה קדמית ורק כשנדרש, הכוח עובר לגלגלים האחוריים.

דריכה על המצערת וכעבור 5.1 שניות חלפנו על 100 קמ"ש בדרך למגביל המהירות האלקטרוני שניצב ב-250. עם כל כך הרבה כוח, ותיבה שיודעת לדפדף מהר בין ההילוכים, הביצועים מצוינים, והדחף חזק וליניארי. כמצופה ממכונית סאלון. מעניין שאודי משתמשת בתיבות הילוכים שונות עבור מנועים שונים, כך למשל בחלק מגרסאות הדיזל, ואפילו בזו הבכירה (286 כ"ס), נמצא תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. לטענת מהנדסי אודי הסיבה היא שילוב מיטבי ליחידת הכוח בדגש על פליטת מזהמים וצריכת דלק.

אודי A6 החדשה. יואל שוורץ, יצרן, אתר יצרן
אודי A6 החדשה/אתר יצרן, יואל שוורץ, יצרן

וכדי לשמור את אלה למינימום, A6 מציעה מערכת כלאיים מתונה כפי שהוצגו תחילה ב-A8 וב-A7 החדשות. מדובר במערכת חשמל 48v במנועים ה-6 צילינדרים (ו-12v במנועי ה-4 צילינדרים), שכוללת מחולל זרם חילופין מונע ברצועה ומצבר ליתיום-יון. המערכת ממוקמת באזור תא המטען ועל אף זאת משאירה נפח תא מטען דומה לזה של הדור היוצא (530 ליטר).

המערכת אוגרת את אנרגיית הבלימה במצבר לשימוש עתידי, ומאפשרת כיבוי מוקדם של המנוע בגלישה לעצירה (כבר מ-22 קמ"ש) וגם בשיוט כאשר דוושת המצערת לא לחוצה (בין 55 ל-160 קמ"ש). זו אינה מערכת שמסוגלת להזיז את הרכב באנרגיה חשמלית, וכל מטרתה היא חיסכון ארוך טווח שלדברי אודי עומד על 7 ליטר ל-1,000 ק"מ. בפועל בנסיעה משולבת אבל מתונה בעיקרה, צריכת הדלק הממוצעת שלי עמדה על 11.2 ק"מ לליטר. בנסיעה אגרסיבית יותר צריכת הדלק ירדה ל-8.2 ק"מ לליטר.

אודי A6 החדשה. יואל שוורץ, יצרן, אתר יצרן
אודי A6 החדשה/אתר יצרן, יואל שוורץ, יצרן

סיכום

גם אם A6 הזו דומה מידי לקודמתה, וגם אם הסבכה שלה לטעמי גדולה מידי ולא בטוח שאפילו מתאימה לקרוסאובר כמו Q7, זו עדיין מכונית מאוד מרשימה. היא לא מושלמת, כמו למשל נוחות הנסיעה במהירות עירונית או תפעול חלק מתפריטי המולטימדיה, אבל היא מסמנת "וי" גדול על כמה סעיפים שמסמלים את המהות של מכונית מקטגוריית רכבי הסאלון. היא גם אוספת לחיקה מספר מערכות טכנולוגיות חדשות בתחום ההיגוי, בטיחות, נוחות, ואבזור, שאך הוצגו ב-A8 ואחריה ב-A7. מה מתוכן יגיע ל-A6, וכמה יעלו אלה שיגיעו כאופציה? נמתין לרבעון האחרון של השנה כדי לדעת.

אודי A6 החדשה. יואל שוורץ, יצרן, אתר יצרן
אודי A6 החדשה/אתר יצרן, יואל שוורץ, יצרן
אודי A6 החדשה. יואל שוורץ, יצרן, אתר יצרן
אודי A6 החדשה/אתר יצרן, יואל שוורץ, יצרן
אודי A6 החדשה. יואל שוורץ, יצרן, אתר יצרן
אודי A6 החדשה/אתר יצרן, יואל שוורץ, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully