וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל מלכותי: יגואר בשירות הוד מעלתם הארי ומייגן

22.5.2018 / 12:03

עם כל הכבוד לחתונת השנה המלכותית של הנסיך הארי ובחירת ליבו מייגן מרקל, מבחינתנו הכוכבת האמיתית של כל הפסטיבל הזה הייתה המכונית שאיתה הם הגיעו - יגואר E טייפ מודל 1968 שהוסבה להנעה חשמלית

המכונית המלכותית של הארי ומייגן: יגואר E טייפ חשמלית. יצרן, אתר יצרן
המכונית היפה ביותר אי פעם? גם עם מנוע חשמלי/אתר יצרן, יצרן

עשרות מיליונים התאספו סביב המסכים ברחבי העולם כדי לצפות בטקס החתונה המדוברת ביותר בשנים האחרונות של העלמה לבית מרקל והנסיך הצעיר לבית וינדזור. אבל אותנו מה שעניין יותר מכל השישו ושמחו הדודתי המקובל הייתה המכונית שאיתה הם בחרו להגיע לחתונה - יגואר E משנת 1968, אבל עם טוויסט מרענן במיוחד מתחת למכסה המנוע.

המכונית שהוצגה עוד בספטמבר 2017 מוגדרת כקונספט, והינה פרויקט של האגף הקלאסי ביגואר הפועל בקובנטרי, המקום ממנו הגיעו כל המכוניות מסוגה ושמה הרשמי הוא ה-E טייפ זירו. ה-E טייפ שהיא שהינה חברה קבועה בכל תחרות יופי של מכוניות מכל הזמנים הוגדרה אפילו על ידי אנזו פרארי, שהיה ידוע בקנאותו למוצרי החברה שלו כ"מכונית היפה ביותר שיוצרה אי פעם".

המכונית המלכותית של הארי ומייגן: יגואר E טייפ חשמלית. יצרן, אתר יצרן
בתוך הגוף הקלאסי, ארוז מנוע חשמלי וסוללות/אתר יצרן, יצרן

המכונית הייתה במקור ניסיון להראות את האופן בו מכוניות קלאסיות עשויות לשמור על מקומן בעתיד חשמלי, כאשר בתהליך השיפוץ וההסבה שלה הונחו המתכננים לשמר כמה שיותר את המאפיינים של ה-E טייפ המקורית. אבל מקוריות בצד, בכל הקשור ליחידת ההנעה, מדובר בחיה שקשה להאמין שמישהו אי שם בשנות ה-60 בהן היא נוצרה יכול היה בכלל להעלות על דעתו שתתקיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המכונית המלכותית של הארי ומייגן: יגואר E טייפ חשמלית. יצרן, אתר יצרן
הטעינה אורכת בין שש לשבע שעות, הטווח המוצהר הוא 272 ק"מ/אתר יצרן, יצרן

יחידת ההנעה המקורית של המכונית, השייכת לפי שנת הייצור שלה לסדרה 1.5 (מעין גרסה מעודכנת לסדרה 1 אבל עדיין לא מסדרה 2 שיוצרה בשנים 67-68) הייתה מנוע שישה צילינדרים בטור, בנפח 4.2 ליטרים עם 269 כ"ס. אולם ברוח התקופה, ביגואר החליפו את מנוע הבנזין ביחידה חשמלית בהספק 220 קילוואט ויחד עם סוללות הליתיום-איון שלה הן שוקלות כמו המנוע המקורי של ה-E טייפ וגם ממוקמות באותו מקום כדי לשמור על חלוקת המשקל שלה. אולם החיסכון בתיבת הילוכים, ורכיבי ההנעה השונים מפחית את המשקל הכולל של המכונית ב-46 ק"ג ביחס למקור. יחידת ההנעה הזו, היא זהה לזו המשמשת את היגואר I PACE החדשה, אם כי על המעמד הקלאסי של האחרונה לעומת ה-E טייפ, תרשו לנו לחלוק.

המכונית המלכותית של הארי ומייגן: יגואר E טייפ חשמלית. יצרן, אתר יצרן
תא הנוסעים עודכן ומשלב מכלולים עכשויים עם מראה קלאסי, אנחנו מעדיפים את המקור/אתר יצרן, יצרן

גם תא הנוסעים של ה-E טייפ החשמלית עודכן, ואת לוח המחוונים האנלוגי הקלאסי מחליף מסך ולצידו מסך מגע לנתוני נהיגה ומולטימדיה, לא קשה לזהות מתגים רבים וכמובן את חוגת ה"הילוכים" שמגיעה ממכוניות יגואר העכשוויות.

הביצועים של החשמלית החדשה-ישנה טובים יותר משל המקור, לפחות בכל הקשור לתאוצה ל-100 קמ"ש העומדת על 5.5 שניות מהיר יותר מהמקור שעמדה על קצת פחות מ-7 שניות. הטווח, למקרה שהזוג המלכותי ירצה להימלט מההמון עומד על 272 קילומטרים, אז יאלצו לחבר אותה לשקע, לטעינה שתארך בין שש לשבע שעות. אנחנו מניחים שהם ידעו מה לעשות עם הזמן הזה...

על פי הדיילי מייל מחירה של המכונית מוערך ב-350 אלף פאונד, רק לצורך ההמחשה, ב-340 אלף פאונד תוכלו לקנות את הגרסה החזקה ביותר של פרארי F12 ה-TDF.

המכונית המלכותית של הארי ומייגן: יגואר E טייפ חשמלית. יצרן, אתר יצרן
הביצועים שופרו לעומת המקור/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully