וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד קוגה במבחן ארוך טווח: מבקרים במוסך

18.6.2018 / 8:18

דיווח חודשי על מעללי הפורד קוגה במבחן ארוך הטווח שלנו. עם הגיעו של הקוגה המערכתי ל-15,000 קילומטרים, מגיע הזמן לביקור הראשון שלו במוסך. איך היה, מה נעשה וכמה עלה?

פורד קוגה מבחן ארוך טווח: במוסך. קינן כהן, ניר בן טובים
מגיעים למוסך/ניר בן טובים, קינן כהן

הפורד קוגה המערכתי שהגיע אלינו למבחן ארוך טווח מתקרב לסיום הקדנציה שלו. שלושה חודשי שימוש אינטנסיביים מאחורינו וזה זמן מצוין לסיכום ביניים ולדיווח החודשי של הנעשה איתו.

אבל ראשית - תקציר הפרקים הקודמים:

פורד קוגה, הוא מתחרה וותיק בקבוצת הג'יפונים הקומפקטיים. אחרי מספר שנים בהן נמכר עם הנעה כפולה, ברמת גימור גבוהה ומחיר שהרחיק אותו ממיקום תחרותי. הוא חזר לפני כשנה אחרי מתיחת פנים שעדכנה ורעננה את המראה החיצוני, מעניקה לו חזות אגרסיבית ועם יותר נוכחות. אבל לא פחות חשוב מכך חיזקה את אגף ההנעה והאבזור.

העיצוב החיצוני נאה מאוד, עם פחות סממני שטח של המתחרים, העובדה שהוא לא שכיח מאפשרת לו להיות אחר ושונה מטורי הטוסונים, הקשקאי והספורטאז'ים מסביב.
תא הנוסעים ברמת הגימור שאצלנו "טיטניום" (160 אלף שקלים) מאובזר מאוד, כולל גג שמש פנורמי, מושב נהג חשמלי משולב עור ובד, אפל קאר פליי, פתיחת דלת תא מטען חשמלית ועוד. מערכות הבטיחות כוללות התראה ותיקון סטייה מנתיב, התראה על תנועה חוצה מאחור, התראת רכב ב"שטח מת", מצלמת רוורס, התראת אי שמירת מרחק, בלימה אוטומטית, שליטה על עוצמת האור ועוד. רמת הגימור "טרנד" (144 אלף שקלים) מסתפקת במערכת פסיבית של מובילאיי.

פורד קוגה מבחן ארוך טווח: במוסך. קינן כהן, ניר בן טובים
פורד קוגה מבחן ארוך טווח: במוסך/ניר בן טובים, קינן כהן

עיצוב סביבת הנהג נאה והחומרים ברמה טובה וכך גם הגימור וההרכבה, מה שכן, העיצוב וחלק מהמערכות מסגירות את גילו של הקוגה. המרווח טוב מאוד מלפנים ומאחור, 269 ס"מ בבסיס הגלגלים. למרות גילו, הוא עדיין אחד המרווחים בקבוצה. בחודש החולף הוא אפילו עמד בכבוד בהסעת חמישה מילואימניקים על ציודם ברחבי רמת הגולן - צל"ש אלוף פיקוד צפון בדרך.

מנוע 1.5 ליטר טורבו, 182 כ"ס ו-24.5 קג"מ, משודכים לתיבת הילוכים פלנטרית והנעה קדמית, מסדרים לו ביצועים טובים מאוד. מכיוון שזה המנוע שמגיע כבר מגרסאות הבסיס, בעוד מרבית מהמתחרים שלו משתמשים במנועים אטמוספריים חלשים שעושים טובה, מדובר בבונוס של ממש לחובבי הזריזות. אבל כדברי הסמל בטירונות "לכל שבת יש מוצאי שבת" - המחיר של הביצועים המצוינים וזמינות הכוח הוא צריכת דלק של 9.8 ק"מ לליטר על בסיס יומיומי ממוצע. עם סרבנות כרונית לשפר את הנתון הזה.

ההתנהגות מצוינת, אפילו מהנה, ואת זה ממש קשה לומר על כלי רכב בקטגוריה שלו. יש קצת יותר מדי לחימת הגה בהאצות, תוצאה של מתלים רכים, ארוכי מהלך והמון כוח לגלגלים הקדמיים. נחות הנסיעה טובה מאוד, בעיר ובכבישים בין עירוניים על הרוב המוחלט של השיבושים. עד מהירות של 120-130 קמ"ש גם השקט בתא הנוסעים טוב מאוד.

לקריאה מעמיקה אתם מוזמנים לסקירות הקודמות.

עוד באותו נושא

האם זה הג'יפון הכי טוב שאתם לא מכירים? פורד קוגה במבחן ארוך טווח

לכתבה המלאה
פורד קוגה מבחן ארוך טווח: במוסך. קינן כהן, ניר בן טובים
פורד קוגה מבחן ארוך טווח: במוסך/ניר בן טובים, קינן כהן

אז מה היה לנו?

פורד קוגה שהגיע אלינו לפני שלושה חודשים וחצי עם 4,800 ק"מ במד האוץ, כבר צבר 15,000 ק"מ בתקופת הזמן הזו. אלו המון קילומטרים במעט זמן, הוא הספיק לבקר בקצוות המדינה, להעביר רהיטים, ילדים, מבוגרים, בעלי חיים ומסור שולחן.

לאורך התקופה, הרכב תפקד מצוין, לא נתקלנו לו בשמץ תקלה, רעש, שיהוק אלקטרוני או בעיה מכל סוג שהוא. בבדיקות השמן והמים השגרתיות לא חסרה טיפה במי מהמדידים ומים למגבים היו התוספת היחידה שהוא דרש. הגיע הזמן גם לטפל בו בחזרה.

שלב ראשון: מזמינים טיפול

בפורד, כמו אצל מותגים, יבואנים או מרכזי שירות מודרניים אחרים מעודדים את הלקוחות לתאם את הביקור מראש. כך עשינו, בשיחת טלפון למוסך המרכזי בניר-צבי קבענו יום ושעת הגעה. יומיים לאחר מכן קיבלנו תזכורת לנייד ועוד אחת יום לפני הביקור. להערכת מנהל מרכז השירות של פורד כ-60 אחוזים מהלקוחות כבר מתאמים הגעה מראש ונהנים מעדיפות בטיפול עם ההגעה שלהם למוסך. כבר חששנו להסתבך עם החבורה הקפדנית הזו, אז הגענו לפני הזמן.

שלב שני: קליטה מהירה

עם הכניסה שלנו, מקבל אותנו בדיוק בזמן יועץ השירות גיל אניג'ר (האמת, אפילו לפני הזמן, אבל ויתרנו ללקוחה אחרת). תהליך הקליטה קצר מאוד, מבוצע בחלל נפרד אך סמוך לאיזור הטיפולים של כלי הרכב. מילוי של טופס הקליטה לטיפול נעשה יחד עם הלקוח, תוך שגיל מברר איתנו תקלות, דברים שנתקלנו בהם, שואל אודות אופי השימוש ברכב ועוד.

במקביל מבוצעת סקירה חיצונית ופנימית של כלי הרכב. צילום שלו והנפה שלו על גבי ליפט לבדיקה ראשונית, מהירה וכללית של תחתית המרכב. חיפוש אחר גומיות, חופשים, נזילות וכו'.
אחרי הזנת פרטי הרכב למחשב, אנחנו מקבלים הסבר על הטיפול שיבוצע לרכב. על פי ספר הטיפולים, ובדומה להרבה מכוניות מודרניות, ב-15 אלף קילומטרים הרכיבים היחידים שצריך להחליף הם שמן ומסנן שמן. מעבר לזה מדובר רק בבדיקות של רצועות, מערכת הקירור, צינורות, מערכת הבלמים, כיוון אורות, מדחס ומסנן המזגן וכו'.

גיל מעדכן אותנו בפרק הזמן הצפוי לעבודה (כשעתיים, בפועל קצת פחות משעה וחצי), שואל אם נרצה הסבר על תהליך הטיפול ומציג לנו שתי הצעות מחיר עבור הטיפול, כנדרש לפי החוק. הראשונה לטיפול בחלפים מקוריים והשנייה בתחליפי. העלות - 381 שקלים לתחליפי או 431 שקלים למקורי כולל עבודה, מע"מ, קפה ומזגן בחלל ההמתנה. נכון שלא מדובר בעבודה גדולה, ומי שיודע יכול להחליף שמן ומסנן גם לבד בחניית הבית, אבל בהתחשב בעובדה שזה כל מה שנדרש עד הטיפול הבא ב-30 אלף קילומטרים, ושבאותה הזדמנות עובר הרכב בדיקה כללית, המחיר בהחלט סביר. אגב, סתם מתוך סקרנות בדקנו מה צריך להחליף באותו טיפול 30 אלף. מדובר בחזרה על החלפת שמן ומסנן וכן מסנן מזגן - זה הכל.

פורד קוגה מבחן ארוך טווח: במוסך. קינן כהן, ניר בן טובים
פורד קוגה מבחן ארוך טווח: במוסך/ניר בן טובים, קינן כהן

שלב שלישי: בעבודה

הקוגה נכנס ממתחם הקליטה לאזור העבודה. נקלט יחד עם כרטיס העבודה הצהוב שלו בעמדה ובשלב זה אנחנו נפרדים ממנו. למה צהוב? שאלה טובה, טופס העבודה לרכב שנכנס לטיפול בזמן שהלקוח במקום מודפס על טופס צהוב בולט. כך, ברגע שמנהל העבודה של המוסך מקבל רכב עם טופס כזה הוא יודע לתעדף אותו גבוה יותר כדי לאפשר ללקוח לקבל את הרכב כמה שיותר מהר. נחמד. בתחנה הזו הקוגה יעבור מעבר לטיפול עצמו גם את שורת הבדיקות הרגילה, החל בבלמים, בדיקת נוזלים כללית, רצועות, מיסבים, גומיות, צמיגים וכלה באורות.

שלב רביעי: עניינים מסביב

בזמן שהרכב נכנס לטיפול עצמו, גיל מציג לנו עוד כמה דברים הנוגעים למרכז השירות של דלק מוטורס. הראשון הוא מועדון לקוחות שתמורת תשלום חד פעמי של 100 שקלים מקבלים חבילת הטבות. בהן 10 אחוזים על עבודה וחלפים, החזרת הלקוח מהמוסך לבית (בהתאם למרחק מהמוסך) או מונית עד סכום של 100 שקלים, 50 אחוזים השתתפות עצמית במקרה של תיקון תאונה, הנחה על מצבר, שטיפת הרכב בכל טיפול, הכנה לטסט ועוד.

בנוסף, לקוחות המוסך מוזמנים להתקין רכיב בשם YOTI, המתחבר לשקע ה-OBD של הרכב ובאמצעות תקשורת סלולרית ואפליקציה מספק מעין גרסת "רכב מקושר". הוא מתזכר לגבי מועד טסט, חידוש ביטוח או מועד טיפול (כולל אפשרות לקבוע תור). החיבור לשקע ה-OBD, מאפשר למערכת גם לסרוק ולקרוא תקלות או התראות ברכב, ובמידה והלקוח מעוניין לעדכן את מרכז השירות על התקלה. כך, כאשר מרכז השירות כבר מכיר את התקלה מראש נחסך זמן האבחון וכן הטיפול מתקצר. הרכיב יודע גם לזהות מקרה של תאונה ומאפשר למרכז השירות ליצור קשר עם הלקוח. רכיב ה-YOTI, אמנם לא כרוך בעלות ללקוח. אך הינו שירות שאמנם במידת מה "משדך" את הלקוח למרכז השירות. עבור אלו שלא מקפידים על שגרת טיפולים או מעוניינים ב"קיצור דרך" ליצירת קשר עם מרכז השירות זה יכול להתאים.

פורד קוגה: מבחן ארוך טווח. ערן גילווארד, ניר בן טובים
פורד קוגה: מבחן ארוך טווח/ניר בן טובים, ערן גילווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully