וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה סטוניק בישראל: הלהיט הבא בשוק הג'יפונים?

18.7.2018 / 13:15

טלקאר, יבואנית קיה לישראל משיקה את הסטוניק, ג'יפון קומפקטי, מעוצב, טכנולוגי עם מנוע טורבו מודרני וחבילת בטיחות מקיפה. המחיר: החל מ-108 אלף שקלים

קיה סטוניק בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
קיה סטוניק בישראל. ג'יפון חדש מקוריאה/ניר בן טובים, קינן כהן

האם שוק הג'יפונים הקומפקטיים עומד לחוות בעלייתו של להיט מכירות היסטרי חדש? בטלקאר, יבואנית קיה לישראל משוכנעים שלקיה סטוניק החדש יש את כל מה שצריך כדי לכבוש בסערה את אחת הקטגוריות הרותחות ביותר בשוק המקומי והעולמי.

אז מה יש לו ומה הסיכויים שלו לפצח את הלקוח הישראלי?

קיה סטוניק נכנס לקטגוריה המאוכלסת כיום על ידי כלים כמו סיאט ארונה, רנו קפצ'ור, יונדאי קונה, מאזדה CX3 ודומיהם. המימדים שלו מציבים אותו במרכז הקבוצה הזו, עם אורך כללי של 414 ס"מ, רוחב של 176 ס"מ, גובה של 152 ס"מ ובסיס גלגלים של 258 ס"מ. נפח תא המטען הוא 332 ליטרים, לא מהגדולים בקבוצתו. הכל ארוז במראה דחוס ושרירי, עם שלל קימורים, ניפוחים וקישוטי הקטגוריה המתבקשים כמו קשתות גלגלים וספי דלתות בשחור וגימורי פלסטיק כסופים בסגנון מגן גחון מלמטה. שבעה צבעי מרכב שונים ושני צבעי גג (זמינים ברמות הגימור הגבוהות) אמורים לייצר לו אפשרויות התאמת צבעים ואפיון לטעמו של הלקוח.

הסטוניק ישווק בשילוב שני מנועי בנזין ובשלוש רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית "אורבן" תשודך למנוע ה-1.4 ליטר אטמוספרי ושתי רמות הגימור הגבוהות יותר EX והפרימיום שמורות למנוע ה-1.0 ליטר טורבו החדש של החברה.

קיה סטוניק בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
קיה סטוניק בישראל/ניר בן טובים, קינן כהן

רגע לפני המנועים, על ההבדלים ברמות הגימור. הסטוניק מציג רשימה יפה של אבזור כבר בגרסת הכניסה "אורבן" בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' עם קישוריות לאפל (שבתוך חודשיים תקבל תמיכה בוויז) ואנדרואיד (עם שימוש בוויז רק דרך אפליקציית weblink חיצונית), פתיחה חשמלית לתא המטען מהשלט, מסילות גג, חישוקי 17 אינץ', חלונות כהים ועוד. מעליה, רמת הגימור XE, שכאמור מגיעה עם מנוע ה-1.0 ליטר טורבו מוסיפה לרשימה צביעה דו גוונית ללא תוספת תשלום, שכוללת גם עיצוב בשני גוונים בתא הנוסעים, תאורת יום מסוג LED ותאורה עוקבת פניה בהיבט האבזור. רמת הגימור פרימיום מוסיפה עיצוב ספורטיבי לגלגל ההגה, חיישן גשם, מפתח חכם כולל התנעה מרחוק, פנסי ערפל קדמיים ושילוב עור ובד במושבים.

מבחינת ציוד הבטיחות יישור הקו הוא מלא, הסטוניק מצויד כבר מרמת הכניסה בחבילת בטיחות מעולה. התראה על סטייה מנתיב כולל תיקון מעל 60 קמ"ש (יחידה בקטגוריה), התראה על אי שמירת מרחק, בלימה אוטומטית, זיהוי הולכי רגל עד 70 קמ"ש, שליטה על עוצמת התאורה, מערכת וויסות מומנט בבלימה לשיפור היציבות וכמובן הארסנל הרגיל של בקרות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים וכו'.

קיה סטוניק בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
קיה סטוניק בישראל/ניר בן טובים, קינן כהן

אטמוספרי ומוגדש

מבחינת מנועים, כאמור לסטוניק שני מנועי בנזין. הראשון הוא מנוע ה-1.4 ליטר אטמוספרי מסדרת קאפה הוותיקה ובשילוב תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית של שישה הילוכים. למנוע זה 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-13.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד. השילוב מוכר מדגמים נוספים של קיה כמו הריו. הביצועים בגרסה זו, 13.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 173 קמ"ש.

המנוע החדש והמעניין יותר הוא מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו החדש. עם המנוע הזה קופץ ההספק ל-120 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-17.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד. בגרסה זו הוא גם מקבל תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד. השילוב הזה מאפשר לו ביצועים זריזים למדי, 10.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-185 קמ"ש מירביים. ההנעה בשני הדגמים קדמית בלבד.

תקופת האחריות לסטוניק עומדת על שלוש שנים.

מחירים

קיה סטוניק בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
קיה סטוניק בישראל/ניר בן טובים, קינן כהן

מחיר הקיה סטוניק יתחיל ב-108 אלף שקלים לגרסת ה"אורבן" עם מנוע 1.4 ליטר.

מנוע ה-1.0 ליטר ברמת הגימור EX יעמוד על 114 אלף שקלים.

רמת הגימור פרימיום הבכירה תעלה 119 אלף שקלים.

בתוך קבוצה תחרותית מאוד וצפופה מאוד, המשתרעת על טווח מחירים אדיר, סטוניק נכנס בתמחור מאוד אטרקטיבי. הוא אולי פחות "משנה משחק" במחירי רמת הכניסה של רמת הגימור אורבן כמו שעשה הספורטאז' בשעתו, אבל עדיין בכניסה ראשונה של יצרן גדול לתחום המחירים הנמוך של הקבוצה, יש פה בהחלט כלי עם פוטנציאל גבוה מאוד.

קיה סטוניק. קינן כהן, ניר בן טובים
קיה סטוניק/ניר בן טובים, קינן כהן
קיה סטוניק. קינן כהן, ניר בן טובים
קיה סטוניק/ניר בן טובים, קינן כהן
קיה סטוניק. קינן כהן, ניר בן טובים
קיה סטוניק/ניר בן טובים, קינן כהן
  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully