וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי מינתה את לואיס קמילרי למלא את מקומו של סרג'יו מרקיונה

22.7.2018 / 13:38

פרארי פרסמה כי לואיס קמילרי יכנס לנעליו של סרג'יו מרקיונה כמנכ"ל פרארי בשל החמרה במצב הבריאותי בסוף השבוע האחרון, בעקבותיה גם פרש מניהול קונצרן FCA

סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט-קרייזלר. AP
סרג'יו מרקיונה. ניתוח בכתפו הסתבך וגרם להחמרה קשה במצבו הבריאותי/AP

הדירקטוריון של חברת פרארי העולמית מינה את לואיס קמילרי, לשעבר מנכ"ל ענקית הסיגריות פיליפ-מוריס לנהל את מותג הרכב האקזוטי, כך על פי הודעה שהופצה ביממה האחרונה לכלי התקשורת העולמיים. זאת, בעקבות החמרה במצבו הבריאותי של סרג'יו מרקיונה (66), מנכ"ל FCA שסבל מהסתבכות רפואית אחרי ניתוח בכתפו ונאלץ לפרוש גם מניהול קונצרן פיאט-קרייזלר לצמיתות. את מרקיונה מחליף מייק מנלי, שמנהל את מותג Jeep בין היתר.

בהודעה רשמית שפרסמה אמש פרארי, ובה הביעה צער גדול על מצבו הבריאותי של מרקיונה, ציינה פרארי כי קמילרי, חבר דירקטוריון פרארי מאז 2015 ישמש כמנכ"ל החברה והעבירה לידיו את כל הסמכויות להמשיך את ניהולה השוטף.

קמילרי בן ה-63 נולד במצרים למשפחת מהגרים ממלטה. הוא הצטרף לקבוצת פיליפ-מוריס בשוויץ בשלהי שנות ה-70 ובין2008-2013 כיהן כמנכ"ל החברה ויו"ר. קודם לכן היה מנכ"ל ענקית המזון 'קראפט' האמריקנית בין השנים 2001 ל-2007.

למרות שפיאט-קרייזלר הכינה את הקרקע ליורשיו של מרקיונה בשנה הבאה, מקומו בפרארי היה שמור עד שנת 2021. מרקיונה החליף ב-2014 את אחד מעמודי התווך של קבוצת פרארי במסלול המירוצים ובמטה הראשי, לוקה די מונטזמולו, לאחר שמערכת היחסים בין השניים עלתה על שרטון עקב חילוקי דעות אסטרטגיים; בין היתר, מונטזמולו רצה לשמר את מעמדה של פרארי כיצרנית קטנה (עד 7,000 יחידות בשנה), אולם למרקיונה היו תכניות להרחיב את מכסת הייצור ל-10,000 בשנת פעילות אחת.

מונטזמולו פרש שבועות ספורים לפני שפרארי החתימה את סבסטיאן פטל לקבוצת ה-F1 של המותג ב-2014. באירוע מיוחד לכבודו של מיכאל שומאכר שהתקיים בשבוע שעבר בגרמניה, אמר מונטזמולו כי מרקיונה מקנא בו ובהישגיהם ההיסטורים של חבריו בפרארי משום שטרם הצליח לזכות באליפות. "אני חושב שזה מצער שהוא מקנא בעבר. זה אומר שיש לו משהו מוזר בראש", כך העיר. "אני גאה במה שעשינו בפרארי, יחד עם מיכאל, רוס בראון וז'אן טוד. אני עדיין בקשר עם אנשים בפרארי. היה לי מזל גדול במשך 24 שנים; אליפות עם ניקי לאודה, מיכאל וקימי רייקונן. 19 תארים בסך הכול. אני מרוצה".

בסוף אוקטובר 2014 מרקיונה הודיע כי ינפיק את חברת פרארי בבורסה - מהלך שהיה מלווה באי שקט בתוך פרארי ומחוצה לה. ב-3 ינואר 2016 השלים מרקיונה את הנפקתה של פרארי ולמעשה הפריד אותה מחברת פיאט. מהלך זה, למרות הכול הניב רווחים עצומים למשפחת אניילי שבבעלותה חברת פיאט וכן לבעלי מניות נוספים בחברה.

שיקום קרייזלר (2009). Carlos Osorio, AP
שיקום קרייזלר (2009)/AP, Carlos Osorio

מרקיונה נחשב אמנם לדמות המפתח בשיקומה של קרייזלר אחרי המשבר הגדול בשוק האמריקני בעשור הקודם, אבל בקרב חוגי המקורבים לו זכה גם לביקורת כאיש שבא לעבודה ולא חזר ממנה הביתה לעולם. "הוא היה שולח לך אי-מייל באמצע הלילה ומצפה לתשובה בתוך 5 דקות. אם לא היית עונה לו היית מאבד את המנדט שלך", אומר אחד האנשים שעבדו איתו לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. "הרגשתי שאני חוזר לחיים נורמלים ולמשפחה שלי רק אחרי שהפסקתי לעבוד איתו", מוסיף אחד הבנקאים שהיו עימו ביחסי עבודה צמודים.

קיימת הרבה אי ודאות סביב הפעילות של פיאט-קרייזלר, במיוחד באירופה שם היא מתאוששת בעצלתיים. מותג אלפא רומיאו זכה לרענון יסודי בשנתיים האחרונות עם מכוניות כמו ג'וליה ו-סטלביו, אולם זו עדיין לא הבשורה הכלכלית הגדולה לה מחכים בפיאט. בחודשים האחרונים, מרקיונה ניסה ליזום קשרים (חשאיים וגלויים) עם כמה מיצרני הרכב הגדולים בעולם, בהם GM ולפי השמועות גם עם בכירים מיונדאי, אולם עד כה נתקל בסירוב לכל תכנית מיזוג אפשרית. בתוך כך, הוא מאמין כי זו הדרך שתסלול ל-FCA את העתיד. "מיזוג מסוג כזה הוא בלתי נמנע", ציין באחד הראיונות האחרונים שלו. "להיות קטן וחמוד - שום דבר לא יצא מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully