וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנסות ביותר מרבע מיליון שקלים למגרשי רכב מפירי חוק

23.7.2018 / 11:36

בפשיטה של הרשות להגנת הצרכן על מגרשים למכירת מכוניות משומשות, עולה כי יותר ממחצית המגרשים שנבדקו הפרו את חוק הגנת הצרכן ולא הציגו מחיר כנדרש

נשים וקניית מכונית. אתר יצרן
אי הצגת מחיר על הרכב - עבירה על החוק/אתר יצרן

הטריק מוכר וידוע, מתחת למחיר המחירון המצוין על המכונית מופיע המשפט "לפרטים פנה לנציג המכירות", כך, בלי יכולת להבין מה נקודת הפתיחה למשא ומתן, כאשר הלקוח המתעניין לא יודע את מחיר המוצר שמולו, הוא נשלח לאיש המכירות כאשר הידע, במקרה שלנו הידע שהוא כוח נמצא בידיו.

הפרקטיקה הזו, שאינה נחלת מגרשי הרכב המשומש בלבד יש לציין הינה הפרה של הסעיף בחוק הגנת הצרכן המחייב הצגת מחיר על טובין.

לאחר עבודת הכנה שהחלה עוד בשנה שעברה, הרשות להגנת הצרכן השלימה בימים האחרונים פשיטה רחבה על מספר של מגרשי רכב למכירת מכוניות משומשות, שנקנסו בסכום כולל של מעל לרבע מיליון שקלים.

פשיטת הרשות להגנת הצרכן על מגרשי רכב. דוברות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן,
פרטי הרכב, אך ללא הצגת המחיר כנדרש בחוק/דוברות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

בפשיטה, שהקיפה 57 בתי עסק בכל רחבי הארץ ובוצעה על ידי כוח משימה מיוחד של הרשות, עלה כי ב-53 אחוזים מהמגרשים שנבדקו הופרה התקנה של הצגת מחירים על גבי כלי הרכב.

בנוסף לקנסות ולעיצומים הכלכליים שהוטלו על בתי העסק, בסכומים הנעים בין 7,000 ל-45,000 שקלים לכל הפרה בהתאם להוראות, בסמכות הרשות גם להגיש כתבי אישום פליליים כנגד המפירים.

בין החברות בעלות מספר ההפרות הגבוה ביותר ניתן למצוא את "קל אוטו" ו"אלבר", אשר אצלן נמצאו מקרי ההפרות הרבים ביותר (שש אצל קל אוטו, שמונה אצל אלבר) ולהן נשלחו דרישות התשלום הגבוהות ביותר. קל אוטו עם 105,600 שקלים ואלבר על 88 אלף שקלים. עוד ברשימה קרסו מוטורס, אוטוסנטר, שלמה מכירת רכב ועוד.

עוד באותו נושא

מדריך: לבדוק רכב כמו מקצוען, לפני שנכנסים למכון הבדיקה

לכתבה המלאה
פשיטת הרשות להגנת הצרכן על מגרשי רכב. דוברות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן,
עשרת העוסקים שקיבלו את הקנסות הגבוהים ביותר/דוברות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"ל אסדרה (רגולציה - ק.כ) ומנהל ומ"מ ראש אגף חקירות ומודיעין, מוסיפה כי: "מחיר הנכס הוא מידע מהותי שבית העסק נדרש לגלות ולהציג בפני הצרכן טרם המכירה. הצגת המחיר באופן בולט, ללא צורך בפניה למוכרן, מאפשרת לצרכן לבצע השוואת מחירים בין משווקים שונים ובין מוצרים שונים. עסקאות לרכישת רכבים הינן עסקאות בעלות של עשרות אלפי שקלים ואף יותר והמחיר הינו מרכיב משמעותי בקבלת ההחלטה של הצרכן בדבר ביצוע העסקה ולכן אי הצגת המחיר פוגעת ביכולת האמיתית של הצרכן לבצע החלטה מושכלת .
הרשות תמשיך לפקוד את השטח ולפעול ביד קשה כנגד כל בית עסק המפר את החוק".

פשיטת הרשות להגנת הצרכן על מגרשי רכב. דוברות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן,
מכונית נוספת שתועדה בפשיטה, ללא הצגת המחיר/דוברות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully