וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה: אור ירוק לקרוסאובר החשמלי

23.10.2018 / 7:15

פורשה Mission E Cross Turismo הקרוסאובר הספורטיבי והחשמלי שהוצג ביוני האחרון, מקבל אישור רשמי לכך שייכנס לייצור. בכך ממשיך את המפנה של פורשה, לא לדיזל, כן לביצועים וחשמל

פורשה קרוס טוריסימו לייצור. יצרן, אתר יצרן
פורשה חשמלית מלאה שנייה מגיעה לייצור, הכירו את קרוס טוריסמו/אתר יצרן, יצרן

בדיוק לפני חודש הצהירה פורשה כי היא מתכוונת להפסיק לייצר מכוניות בעלות מנוע דיזל, זאת לאחר שלהערכת החברה פרשת "דיזלגייט" פגעה גם בה תדמיתית, למרות שרשמית מעולם לא ייצרה מנוע דיזל משל עצמה, אלא עשתה שימוש במנועים של קבוצת פולקסווגן. הוסיפו לכך את העובדה שיותר ויותר מדינות מצרות את צעדיהם של מנועי הדיזל וכך שיותר ויותר יצרניות מצהירות כי הן מושכות את ידיהן מהשקעה במנועי דיזל - הכיוון ברור.

והכיוון של פורשה הוא להתמקד במנועי בנזין או בנזין היברידיים עתירי ביצועים וכן במכוניות חשמליות. הסנונית הראשונה למכונית כל-חשמלית של פורשה הייתה הטייקן, מכונית ספורט בת שני מנועים חשמליים שמפיקה 600 כ"ס.

פורשה קרוס טוריסימו לייצור. יצרן, אתר יצרן
ארבעה מושבים ותצורת חמש דלתות/אתר יצרן, יצרן

עכשיו, כארבעה חודשים אחרי שהוצג רשמית כ-"קונספט מחקרי" מודיעה פורשה כי ה- Mission E Cross Turismo ייכנס לייצור והופך למעשה לדגם החשמלי הסדרתי השני בהיסטוריה של פורשה כיצרנית רכב (פרדיננד פורשה, מייסד החברה בנה ב-1900 את ה"לוהנר-פורשה" החשמלית).

העיצוב החיצוני אולי לא קל לעיכול, אבל זה מה שאמרו גם על הקאיין והפנאמרה בשעתם (במידה רבה של צדק בכל הקשור לדורות הראשונים שלהם). אולם דבר אחד בהחלט מחבר בין הקרוס טוריסמו לבין מכונית הליבה של פורשה, ה-911 - שתיהן לא נושאות מנוע בחזית ואינן זקוקות לגריל ומפנות את פרופיל הצד לבתי גלגלים גדולי מידות.

עוד באותו נושא

ביקור מיוחד: כך פורשה תהפוך ליצרן מכוניות ספורט חשמליות

לכתבה המלאה
פורשה קרוס טוריסימו לייצור. יצרן, אתר יצרן
אהבתם? לא אהבתם? תתחילו להתרגל/אתר יצרן, יצרן

הקרוס טוריסמו, הינו נגזרת של אותה טייקן ומגיע במימדים נדיבים של 495 ס"מ, בעל הנעה כפולה וכמו הטייקן מציע הספק של 600 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות ול-200 קמ"ש בפחות מ-12 שניות. על ההיגוי אחראית מערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים וגם הכוונת מומנט המשתמשת בכוח המנוע כדי להניע או לבלום כל גלגל בנפרד ולשפר את יכולת הפנייה של המכונית.

מתלי האוויר יכולים להוסיף עד חצי ס"מ למרווח הגחון כדי להביא את ארבעת הנוסעים שלו עוד קצת לתוך השטח.

פורשה קרוס טוריסימו לייצור. יצרן, אתר יצרן
פורשה קרוס טוריסימו לייצור/אתר יצרן, יצרן

מערכת ההנעה בת 800 הוולט מציעה טעינה מהירה המביאה את הסוללה לקיבולת של 80 אחוזים המספקת טווח של 400 ק"מ בפחות מ-15 דקות בעמדת טעינה ייעודית. הטווח המלא צפוי לעמוד על כ-500 ק"מ.

למרות שפורשה לא נקבה בתאריך, ההערכות בתעשייה הן כי תחילת השיווק של הקרוס טוריסימו תהייה באמצע 2020.

פורשה קרוס טוריסימו לייצור. יצרן, אתר יצרן
טווח של 400 ק"מ בפחות מ-15 דקות טעינה? השאלה אם זה יגיע לייצור/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully