וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף מגיע: אלו התקלות הנפוצות ביותר במכוניות

וואלה!רכב

22.11.2018 / 10:46

התנעות בוקר קשות, מים שחודרים לפנסים, אתגר האחיזה של הצמיגים - אלו ואחרים הם חלק מהתופעות עמן מתמודדות המכוניות שלנו בחורף. בדקנו את שכיחות התקלות שבהם אתם עלולים להיתקל

מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
מה ישלח אתכם החורף למוסך?/ניר בן טובים, יח"צ

החורף לא משפיע רק עלינו האנשים, אלא גם על המכוניות שלנו והמערכות שלהן. בין אם אלו גשמים חזקים, כבישים רטובים, טמפרטורה נמוכה ועוד. אנחנו נעזרים ביוסי בן שפרוט, מרשת מוסכי "בוש קאר סרוויס" כדי להבין מהם הרכיבים המועדים ביותר לתקלות בחורף. כמו גם איך להתמודד עמם. את התקלות השונות דירגנו בסולם של 1 עד 5 כאשר 1 הוא רמת שכיחות נמוכה מאוד ו-5 היא רמת שכיחות או חשיבות גבוהה.

התקלות הנפוצות בחורף. יח"צ,
כמו לנו, גם למצבר קשה בבקרים הקרים/יח"צ

מצברים

בחורף סובלים מצברי הרכב מטמפרטורות סביבה נמוכות וככל שהטמפרטורה נמוכה יותר כך השפעתה השלילית על המצבר גדולה יותר. בטמפרטורה של מתחת ל-10 מעלות צלזיוס עלולים מצברים חלשים להיכשל בהתנעת מנוע הרכב. הוסיפו לכך את העובדה שלשמן המנוע יש צמיגות גבוהה יותר בטמפרטורה נמוכה וקיבלתם עוד גורם עומס המקשה על סיבוב גל הארכובה וההנעה בחורף. זו תופעה העלולה להתרחש כהרף עין עם ירידה משמעותית של הטמפרטורות. לעיתים ניתן להבחין במצבר חלש בעת התנעת המנוע, סיבוב המנוע יהיה ארוך יותר, לא רציף ולעיתים ילווה בעמעום של האורות בלוח המחוונים. במידה ותבחינו בתופעה זו או ברעש התנעה שונה מהרגיל מומלץ להיכנס למוסך לבדיקת המצבר.

מדד: 5 - נפוץ מאוד

עוד באותו נושא

על הליפט: קיה קרניבל דור שני (2006-2012)

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully